• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • litetknyte

Hej hej.

Här är både Vinga och jag lite febriga. Suck. Dryyyyygt jue... hoppas vi blir friska till på måndag. Vore just snyggt om jag är sjuk min första arbetsdag... Å jag hoppas Vinga får inskolas färdigt nu, så d inte blir å börja om igen sen... Fundersam

Sara - gaaaaah vad drygt med jobbet! Hoppas det löser sig på nåt vis.

Krya på Conne!

N jobbar 18-06 inatt så jag är snigel jag.. blir lite karra och en film när Vinga somnat.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Emeraldy

Wow, vilken bra delfinal det var igår! Jag gillade faktiskt alla bidrag för första gången. Charlotte Perellis låt var ju kanon! Den tillsammans med Nordman var mina favoirter.

Här är jag lagom pigg idag. Vi hade middagsgäster med en hel del dricka igår. Moa somnade 22, så då hade vi ju hoppats att hon skulle sova en stund idag. Men hon fortsätter med sin nya rutin - att vakna kl 6 Skrikandes Om man jämför med en vanlig natt då hon somnar runt 20-snåret så vaknade hon alltså 4 i morse. Hon var ju trött som sjutton och skrek oavbrutet i nästan en timme. Vi försökte få henne att somna om men gav upp till slut. Så nu sitter jag här. Moa går som på speed och jag har sovit knappt 5 timmar i natt. Jättemysigt.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Tuttie

Den enda låt som var bra var ju Charlotte, dom andra var ju inte bra..Tex Fronda.. Nej tack.

Här gick jag o Anders o la oss redan 23,00 igår och vi fick en lugn natt inge diarré eller kräk ,(sista kräket 05,30 igår och sista dåligablöjan vid 12,00 igår) vilket var skönt. Men när hon fick vällingen imorse kom det upp igen. Även en dålig blöja Men nu har hon ätit frukost så vi får väl se vad som händer. Efter vällingen sa hon mamma, conne illa agen.

så då kunde hon iaf säga till.

Sara: Oj lite sömn. Ser magnus vasaloppet? Det gör Anders, lagom kul.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • litetknyte

Haha, jag däckade 21:30 igår. Helspak!

Måste fråga er alla. Var tycker/vet ni att febergränsen går för de små? Jag har alltid kört på 37,5 men i barnläkarboken som jag har står det att man inte har feber förrän över 38.0... Vinga ligger mellan 37.6-37.9 just nu, så jag klurar på hur vi ska göra med dagis imorgon... Tacksam för tips!

• Emeraldy

Haha, Sussie, smaken är ju olika Jag blev riktigt glad av Frondas låt! Och Nordmans blir bara bättre och bättre ju fler gånger jag lyssnar. Men Charlottes är nog bäst av alla.

JAG har faktiskt sett Vasaloppet; tycker det är rätt mysigt Magnus kom upp strax efter 9, så sen dess har jag legat och slumrat i soffan. Moa är ju fantastisk. Jag trodde hon skulle däcka vid typ 10, eller i alla fall vara jättegrinig hela förmiddagen. Men hon har varit sitt vanliga glada (och lite lagom trotsiga ) jag. Lunchen blev dessutom extra sen just idag så först nu går Magnus ut för att lägga henne, och då har hon alltså varit uppe sen 6 i morse och somnade inte förrän 22 igår.

Camilla:
    Jag vet faktiskt inte hur man ska resonera med feber... Svårt det där. Förstår att det känns trist att vara hemma din första jobbdag och mitt i Vingas inskolning. Knepigt.

• Tuttie
    litetknyte skrev 2008-03-02 11:45:21 följande:
    Haha, jag däckade 21:30 igår. Helspak! Måste fråga er alla. Var tycker/vet ni att febergränsen går för de små? Jag har alltid kört på 37,5 men i barnläkarboken som jag har står det att man inte har feber förrän över 38.0... Vinga ligger mellan 37.6-37.9 just nu, så jag klurar på hur vi ska göra med dagis imorgon... Tacksam för tips!
    Jag tycker du låter henne vara nu o sen ringer du dom imorgon. Hon kanske kan vara där en stund bara. Om du jobbar vem ska hämta henne o hur länge skulle hon ha varit där?
    Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • mamma till Viktor och William

Camilla: Jag skulle nog titta på allmäntillståndet och om febern stiger framåt eftermiddagen. Är hon pigg och glad som vanligt så skulle jag nog lämna på dagis.

Sara: 1000 kramar till dig och håller tummar och tår att det går att kringgå reglerna på något sätt.

Perellis låt tycker jag är bäst hittills av alla låtar faktiskt! Sen håller jag inte alls med om att det skulle vara en bra deltävling. Tycker nog bara att de två som gick till final var bra resten va som keck

Anna: Lyxigt!

Vi va ju på inflyttningsfest igår. Riktigt kul faktiskt men är lite seg idag...

tjing

Älskade unge!
  • Emeraldy

Njae, det där med jobbet är nog helt kört. Det är ju redan övertalighet inom kommunen, det är ju därför de inte vill anställa nån ny... Tyvärr...

Men, shit, vilken kass musiksmak alla utom jag har Men vi verkar vara överens om Perellis låt i alla fall

• Liloot

Oh shit vilken kväll!
    Blev rätt rejält med fest igår Kom inte hem förrän halv fem, sen satt vi och surrade ett bra tag och somnade inte förän kvart över fem! Sov till ett idag, så det var ju ganska skönt iaf! Mår ändå bra idag, lite trött och seg bara.

Nu harj ag just duschat och sitter här med morgonrocken. Skönt! Ska ta oss till johans föräldrar senare och äta middag där och hämta Thea. så nu ska vi bara slappa ett tag. Kanske se nån film.

Vilken dag kommer Annika hem?

Gaah, vad jag är snarra sugen! Tänk om man hade lite chips och dip! Mums! Vi har inget sånt onyttigt hemma... har några majskrokar, men dom är ju inte så smaskens

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • litetknyte

Tack för tipsen tjejer. Enligt alla källor är det 38,0 som gäller som febergräns för barn upp till 2 år. Sen är det 37,8 och från 11 år 37,6 så har hon ingen högre temp ikväll blir det inskolning imorgon som planerat.

Det är N som ska ta inskolningen den här veckan, men inatt jobbar han 12 h så det hade blivit lite tungt för honom att vara hemma och vaken med sjukling i ett dygn, därför hade jag tänkt VAB:a om hon är sjuk. Imorgon är det frulle på dagis och tanken är att Vinga ska vara där 8-14. Men är hon dålig och de ringer så får N bita ihop och hämta henne tidigare ändå, han säger att det är ok.

Svar på tråden Mina goa vänner!