• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy

Annica:
    Jag började också fundera mycket på starta eget när jag blev arbetslös. Tyvärr är jag för feg. Känner att jag inte kan nånting, och vågar inte satsa det kapital som krävs. Och som du säger, man vill ju hitta nån nisch som verkligen funkar. När jag jobbade på Sagolika pratade jag med kvinnan som öppnade Chokladbutiken. Hon hittade ju verkligen rätt grej!

Ikväll ska vi på föräldramöte på Matrisen. Ska bli jätteroligt och intressant att stå på den andra sidan så att säga

Hihi, söt-Moa. Hon har bajsat så jag sa att hon skulle gå och hämta en blöja. Nu står hon och blöter tvättlappar

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Tuttie

Cornelia somande före amten idag och sov gott och efter 2 timmar så ville syrran väcka henne så hon hann träffa henne innan jobbet, men C var jättetrött så hon hade nog sovit mer om hon fått. Jag var inne i hennes rit låda och hämtade papper när hon sovit en timme, hon tittade upp o när jag sa fortsätt sov så vände hon bra på sig... snacka trött.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Tuttie

amten=Maten...

• litetknyte

Hej hej igen.

Sussie – haha, joho, du kan säkert ha stay-upsen.   Jag minns inte vad jag gav för klänningen, tyvärr. Ett par tusen? Jättefina klänningar du hittat. Jag gillar också den med röda blommor på. Om ni ska ha rött som tema blir det ju kanon till. N har kvar sin väst och kravatt i mörkrött om A vill låna i så fall. Jag hjälper också gärna till om jag kan.   Jag har tex kvar filerna med inbjudningar, placeringskort, bordsplacering, vigsel- och festprogram om du vill kolla nån gång.

Agneta – åååh så mysigt!

Sara  - jag har sett Djävulen bär Prada. Den var sådär lagom lättsamt kul. Typisk tjejfilm.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Tuttie
    litetknyte skrev 2008-03-03 16:26:06 följande:
    Hej hej igen. Sussie – haha, joho, du kan säkert ha stay-upsen.   Jag minns inte vad jag gav för klänningen, tyvärr. Ett par tusen? Jättefina klänningar du hittat. Jag gillar också den med röda blommor på. Om ni ska ha rött som tema blir det ju kanon till. N har kvar sin väst och kravatt i mörkrött om A vill låna i så fall. Jag hjälper också gärna till om jag kan.   Jag har tex kvar filerna med inbjudningar, placeringskort, bordsplacering, vigsel- och festprogram om du vill kolla nån gång. Agneta – åååh så mysigt! Sara  - jag har sett Djävulen bär Prada. Den var sådär lagom lättsamt kul. Typisk tjejfilm.
    VI ska inte ha rött så den klänningen går nog bort.

Men jag tittar gärna på filerna
  • Tuttie
    vill ha en sådan bukett av nått slag. Andra färger o gärna nått silver i.

sånhär buket vill jag ha men andra färger o sen nått sliver i.
  • Alice i Umeå

Sussie: Du skulle ha gått på bröllopsmässan som var för ett par veckor sedan. Det fanns så otroligt mycket, buketter och klänningar och olika catringfirmor mm. Man blev otroligt sugen och man fick hur mycket ideér som hellst. Det var ju modevisning med olika klänningar osv. Jag såg en klänning jag tyckte otroligt mycket om. Så nu tror jag i alla fall att jag vet vilken typ av klänning jag vill ha. Och ringar var otroligt roligt att titta på. Drömmer mig bort.... Vi sa för typ 1 år sedan att inom 5 år ska vi gifta oss. Vi ska försöka spara ihop lite pengar och så vill jag att töserna ska bli lite större så att man kan göra dem till brudnäbbar och så vill jag ha minst ett år på mig att komma iform efter denna graviditet. Så vi får väl se när det blir...

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • mysia

Har en stund för mig själv nu. P och T sitter och ser på en film och myser lite efter badet.
    Har tittat lite på bostadens hemsida. Är lite sugen på att flytta till nåt större, men vi hittar inget som passar tyvärr.

Agneta: Hoppas tröjorna kommer till användning. Förstår att det var mycket att se på bröllopsmässan.

Camilla: Håller med om att djävulen bär prada var en typisk tjejfilm, det var nog därför jag gillade den, ha ha.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Har just lagt Alice, Peter jobbar sent i kväll. Skulle ut och montera en parabol. Vi får väl se när han kommer hem. Annars är det bara lugnt. Tack för tröjorna Annica.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • mamma till Viktor och William

Hej hej.

Vi har just kommit in efter en timmas snöskottning *puh*

Har varit på föräldramöte ikväll och fått lite info om allt möjligt.....

Sussie: Vill tipsa om en affär som ligger i gamla Sven & Tages trafiskolas lokaler väst på stan. Det är två sömmerskor som slagit sig ihop och startat den och dom har jäääättefina klänningar. Kul att det lossnar för Conne!

Mitt lilla troll säger ju som bekant inte så mycket men ikväll blev jag riktigt impad faktiskt! Jag satte igång en DVD till honom medan jag skulle laga mat och vid ett tillfälle gick jag ner och hämtade mer ved och när jag kom upp hade han bytt film i DVDspelaren och satt och såg på den istället 

Nu blir det lite TV sedan nattinatt.

Älskade unge!
Svar på tråden Mina goa vänner!