• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia
    mamma till Viktor skrev 2008-03-04 12:08:59 följande:
    Annica: Haha ni kanske skulle bo kvar ett tag till ändå Jag tycker faktiskt det är rätt skönt att vara ute och skotta om man har tid till det. Oftast är det det som är problemet... att man inte har tiden alltså...
    Precis, man har ju aldrig tid. Det finns ju så mycket annat roligt att göra.
    Fast jag brukar skotta i stugan, det kan vara rätt mysigt, iallafall efteråt när man kan tända en brasa och värma sin frysna tår.

Har fått ett mail av en kompis angående muschefesten jag ska på lördag. Tydligen hade dom tänkt att vi skulle äta pizza där 16:30. Jag slutar ju 14:30, så det blir inte mycket tid att göra iordning sig på. man behöver ju inte äta där, man får komma senare, men det kan ju som ändå vara kul att vara där tidigt.

Sussie: Tråkigt att du inte fick jobbet.

Har ingen aning vad vi ska göra i em. Ingen som vill komma hit och fika? Är för lat för att åka till nån annan, ha ha. Nä, men allvarligt, längesen jag fick besök av er fl-tjejer. förutom Agneta då, men vi bor ju så nära varandra Glad
    Älskar mitt lillgull Tindra
  • Tuttie

Sitter här och grubblar maten till Bröllopet. Även Lokal. Någon som har  nått bra förslag?

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • mysia
    Tuttie skrev 2008-03-04 14:30:08 följande:
    Sitter här och grubblar maten till Bröllopet. Även Lokal. Någon som har  nått bra förslag?
    i vilken kyrka har ni tänkt gifta er i? Antar att ni vill att festlokalen ska vara i närheten eller? Mat är alltid lika svårt. Mycket att tänka på. Ska ni ha tre rätters? Nån som ni ska bjuda som är allergisk? Vegitarian? Kyckling brukar vara uppskatatt av många, och det finns ju många bra och festliga kycklingrecept. har du varit inne på bröllopstorget? Där finns många bra tips inför ett bröllop.
  • Tuttie

Annica: Jodå nog har jag varit på Bröllopstorget men folk är så extrema där.
    Funderar oxå på om man ska göra maten själv (eller våra mammor typ )

Lokal.. Ja gärna nära kyrkan. O så ska man ju få ta med sig egen alkhol dit så vi kan bjuda gästerna på det.

Vi hade ju tänkt Örträsk men nu är jag mer sugen på Backenkyrkan, men vi får se.

• litetknyte

Hej på er!

Jag jobbade halvdag idag. Jätteskönt. Blev dock andra tider än enligt schema men bättre - 7-12 istf 11-16. Sen skulle jag och N käka lunch ihop hade vi tänkt, men jag hann precis möta honom så ringde de från dagis och sa att Vinga var risig. Tydligen går det halsfluss där nu, och hon har lite svårt att svälja så kanske det blir penicilin här också. Lillskruttan... Har ringt bvc för att höra vad de säger, om vi ska avvakta eller om vi ska åka in och kolla henne med en gång. Har dock inte hört från dem ännu.

Sofia
    - haha, vilken kille du har! Byta film själv, imponerande ju!

Sussie - synd på jobbet, vet hur d känns! Vi får ta nya tag ihop.
    Göstas Loge i Yttersjö (tror jag det heter) är kanooooonfin som festlokal vid bröllop! Ligger vid sjön och allt, superfint! Tror de även har bilar, bussar och kockar om man vill få allt genom dem. Vi caterade mat från Annas fest och mat på Ön, kanonbra verkligen!

Älskar min lilla Vinge-ling
  • mysia
    Tuttie skrev 2008-03-04 14:53:44 följande:
    Annica: Jodå nog har jag varit på Bröllopstorget men folk är så extrema där.Funderar oxå på om man ska göra maten själv (eller våra mammor typ )Lokal.. Ja gärna nära kyrkan. O så ska man ju få ta med sig egen alkhol dit så vi kan bjuda gästerna på det.Vi hade ju tänkt Örträsk men nu är jag mer sugen på Backenkyrkan, men vi får se.
    Bra idé att göra maten själv. men det kräver mycket arbete. Mina svärfäräldrar hjälpte oss med smörgåstårta + vanlig tårta till vårt bröllop. men dom trodde då att det endast var Tindras dop. och det tog väldigt mycket tid och planerande. Men gott blev det.
    Backenkyrkan är ju jättefin. Jag gifte mig där. Isåfall ligger ju brännlands värdshus fint till.
    Angående bröllopstorget så tänkte jag mer att du kunde få hjälp med att se vilka blommaffärer, klädaffären osv, som finns här i stan.
  • mysia

Camilla: Stackars Vinga. Inte kul att vara sjuk. Hoppas hon slipper halsfluss.

Nån som har nåt bra middagstips med köttfärs? Gärna nyttigt. Allt jag kommer på innebär att vi måste förbi affärn, och det vill jag inte.

• Tuttie

Camilla: Var ni på Göstas? Dom tar 3500 kr för hyra av logen fredagkväll - söndag inkl städning,porslin. 3000 kr för bussen som rymmer 48 pers

6500 + mat vad kostade eran mat och hur många var ni?

• litetknyte
    Sussie - näää, vi gifte oss i Holmsunds kyrka och var i Obbola Folkets Hus på festen. Inte världens mest romantiska lokal, men det blev heeeelt perfekt ändå, för oss.
    Vi var 55 stycken på festen tror jag, och maten gick väl på 10 700 tror jag, då var det förrätt och varmrätt. Vi hade "bara" bröllopstårta till efterrätt, så den kostnaden tillkom ju då. Men vi hade kuvertavgift kanske jag bör tillägga, så vi bjöd bara på en del av maten, drycken osv.
    Älskar min lilla Vinge-ling
Svar på tråden Mina goa vänner!