• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia

Hej tjejer

Har precis fått Tindra att somna. Hon var riktigt pigg ikväll, men det kanske beror på att farmor och farfar tittade förbi när dom kom hem från Vilhelmina. Då är det ju bara lek och bus som gäller.

Vi har iallafall haft en underbar helg i stugan. Mycket snö, så vi har mest varit ute och åkt pulka och skottat snö. Men det har även blivit mys framför brasan.

Angående melodifestivalen så tyckte jag det var helt rätt låtar som vann. Hade dock hoppats på att calaisa kommit till andra chansen, men man kan ju inte få allt. Tror att Perellis kan vinna alltihop.

Ledig imorgon. Ska bara ha en mysig dag med Tindra. Förmodligen går vi till öf på fm.

Egoinlägg, men jag orkar inte kommentera nåt idag. Är helt slut. Ska nog lägga mig i sängen med en bok.

God natt.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Igår var vi på kalas hela dagen. Och fest hela kvällen. Vi kom inte hem förrän kl 3. Då var jag helt knäckt. Dessutom fick jag slita med Peter hem, han var i sitt festar esse och hade kunnat forstätta hela natten. Jätte trevlig fest. I dag sov vi typ till 10, då låg vi i sängen och såg vasaloppet ett tag. Vid 12 for vi ner på Mecca och åt Frunch, härligt!! Sen var vi på Mio en sväng innan vi åkte och hämtade Alice. Sen blev det middag hos Therese, Robert och Sebastian. Trevligt.

Såg ingen melodifestival så jag kan inte kommentera något om det. I morgon kl 11 är det UL, det ska bli skitkul att få se bruden sprattla till igen, och verkligen kolla igen att det är en tjej, man har ju hört historier om att det varit "fel" tidigare.

Annica: Jag ska hämta Alice runt 15:30 tror jag, tänkte jag kunde komma förbi efter det om det är ok?

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • mysia

Agneta: Så roligt att få se bebisen igen. Det är ok att komma förbi efter att du hämtat Alice.

Nu ska vi äta frukost, sen går jag och Tindra på öf.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Emeraldy

Just ja, ÖF kan man ju gå på! Det hade jag inte en tanke på nu när jag har sportlov och vi är hemma hela veckan. Skulle vara kul att traska dit nån dag!

Agneta:
    Strongt av dig att palla festen så länge. Själv avskyr jag att vara på fest nykter, trist med sant.

Idag har jag suttit och jobbat ett par timmar. Måste förbereda utvecklingssamtalen och det tar sån himla tid, så det känns bättre att göra det nu på lovet än att ta planeringstiden nästa vecka. Jag har fått muta Moa lite, så nu sitter hon med alla 10-kronor som jag sparar i en sparbössa åt henne. Hon leker med dem som en riktig bankkvinna

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Tuttie

Pust.. Nu har jag röjt lite i klädkammaren/förrådet som vi har i lgh. Vart lite bättre iaf.
    Och jag fick rum med våra gamla sängbort, så nu är dom borta från hallen. Skönt! Även gjort om lite i Cornelias rum.

Oj vad mycket olika Bröllopskläningar det finns att välja på.Funderar på att fara på stan o kolla lite.. Visst är det en bröllopsaffär mittemot "gamla blå" ?

Cornelia är fortfarande lite halvrisig i magen, men hur pigg o glad i övrigt så jag tror det är förkylningen... vore det magsjuka så borde hon vara med påverkad.

Måste även få skryta lite , Cornelia pratar så grymt mycket nu.. Flera ords meningar och snabbtänkt nånting. Hon är stencool. Och mer o mer av det "dåliga trots humöret" börjar försvinna (peppar peppar ta i trä ) Nu går hon och drar sin barnvagn o har bäddat ner dockan, gett puss o kram o säger Sov gott.

Idag till frukost bad hon om gogurt (joghurt) så härligt att man verkligen förstår dom.

Oj vad jag älskar min lilla tjej nu.. Hon är helt underbar.

Oj vilket egoninlägg mend et får ni ta iadg

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • litetknyte

Hej alla!

Sitter på jobbet i kaos jag. Haha. Ingen hade koll på mina arbetstider så jag är inplanerad hela dagar tis-ons fast jag bara jobbar 11-16 imorron och 13-17 på ons egentligen... en har semester och en är sjuk så det blir nog övertid för mig i veckan skulle jag tro... Fundersam Drygt!

Vinga var helt feberfri imorse, 36,1, så det blev dagis. Är såååå nyfiken på hur det gick för N att lämna första gången, men han ligger å sover efter att ha jobbat natt så jag kan inte ringa och höra heller... Får ge mig till tåls till i eftermiddag helt enkelt.

Sussie - japp, Högtidskläder ligger mittemot gamla Blå. Jag hyrde min klänning där. Hon som har butiken är supergullig och hjälpsam! Gud så kul att planera bröllop!! Jag blir ju alldeles nostalgisk här. Jag tror att jag förresten har en oöppnad förpackning vita (benvita) stay-ups om du behöver såna.
    Vad kul att Conne är så cool och duktig på att prata. Man blir ju så glad inombords när de är sådär.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Tuttie

Camilla: Inte kan jag ha dina stay-ups heller..*skratt* Har ju betydligt kraftigare lår än du. Men tack ändå. Men jag ska ju ner i vikt till dagen D ..  Är så laddad nu.

Vad gav du för din kläning där?

• Tuttie

kolla in dessa fina kläningar
  • Emeraldy

Sussie:
    Vad spännande att börja planera bröllop Jag brukar kolla på Blocket på brudklänningar, fast jag "aldrig" kommer gifta mig Jag tycker du ska hålla koll på begagnatmarknaden, för det blir ofta billigare än att hyra. Men eftersom du vill ha en blå klänning blir ju utbudet förstås mycket mindre...

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Tuttie
    Emeraldy skrev 2008-03-03 11:07:17 följande:
    Sussie:Vad spännande att börja planera bröllop Jag brukar kolla på Blocket på brudklänningar, fast jag "aldrig" kommer gifta mig Jag tycker du ska hålla koll på begagnatmarknaden, för det blir ofta billigare än att hyra. Men eftersom du vill ha en blå klänning blir ju utbudet förstås mycket mindre...
    Har insett att jag nog får ge mig där...Har inte hittat en enda blå Men det är okej..Får ha blåa blommor istället.
Svar på tråden Mina goa vänner!