• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • litetknyte

Jo, lokalen kostade 1500 har jag för mig, vi hade bar med dryck till självkostnadspris och hyrde champagneglas på Duka. Blev billigast så.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • mysia
    litetknyte skrev 2008-03-04 15:07:57 följande:
    mysia - tacopaj?
    Ja,det är ju gott.
    Älskar mitt lillgull Tindra
  • litetknyte

Det är myyyyyycket att tänka på till bröllop, mååååååånga detaljer, hihi. Vi hade ganska stram budget så vi gjorde mkt själva. Dock inte maten då vi kände att det skulle bli för mkt jobb för folk vi ville skulle bara få vara gäster och roa sig.
    Jag kände att jag ville prioritera vissa grejer, som min klänning, frisyr osv, och att det viktigaste med festen var att det blev en fin tillställning med god mat. Jag tror att, om man nu inte har hur mkt pengar som helst , så gör man klokt i att fundera på vilka detaljer i ens bröllop som man anser är viktigast om du förstår hur jag menar? Kan vara att man vill ha en speciell kyrka, musiker, mat... what ever, och sen prioriterar man det ekonomiskt och gör mkt själv av annat så att man kan spara in lite där. Tex sparar man in mkt pengar på att göra alla pappersgrejer själv, inbjudningar, fest- och vigselprogram osv.

• Tuttie

Kan jag få ringa dej milla?

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • litetknyte

Kul du ringde Sussie! Kom på en grej till som kostade för oss: vi hyrde dukar och servetter på Holmsundstvätten, 985 kr för de vi behövde å vi var ju kring 55 pers. Kanonenkelt och smidigt - bara å lämna de smutsiga grejjerna måndagen efter. Men Göstas, om det blir där för er, har kanske redan allt sånt också?
    Sen om ni ska ha snacks och vickning kostar ju det, samt kaffe, te, socker, mjölk...
    Vad mer kostar? Klänning, smycken, underkläder, skor, Anders kläder och skor, en del betalar sina tärnors/marskalkers kläder, A:s corsage, tärnblomma/bestmans corsage kostar plus brudbuketten, dekorationer till festlokalen, en del dekorerar även kyrkan, alkohol , alla trycksaker som inbjudningskort, fest- och vigselprogram, bordsplaceringskarta, placeringskort osv., musik om ni vill ha nån som sjunger/spelar, ev. gästbok, och lite det och lite sånt.

Tror jag engagerar mig lite mkt här, sorry, men det är ju såååå kuuuuuul!

• Emeraldy

Haha, Camilla, jag känner mig också superengagerad i Sussies bröllop

Angående catering hade våra kompisar också Annas fest och mat på sitt bröllop och de var inte så nöjda om jag minns rätt. Förrätten var kall och det blev bråk om nåt krossat porslin efteråt. När jag var på personalfest för typ en månad sen hade de caterat från Åsas kök i... Rödåsel eller nån annanstans långt bort ifrån. Det var det godaste jag nånsin ätit, och hon, Åsa var så trevlig och engagerad. Då lovade jag mig själv att catera mat från henne när jag gifter mig

Jag har haft en underbar dag idag En riktig egodag! Jag lämnade Moa hos morfars fru strax före 10. Sen gick jag på linskoll och sen har jag sprungit på stan i flera timmar. Åt en mysig lunch på egen hand och det var så härligt att sitta i lugn och ro och bara titta på allt folk. Det blev inte riktigt så mycket shoppat som jag hade hoppats men jag är nöjd ändå. Jag köpte grejer på Body Shop (min favvo-affär när det gäller hud/kroppsgrejer) för över 400 kr, då fick man andra produkter som var värda 400 kr. Me like

Sen hämtade jag Moa och åkte upp på Skokanonen. Jag sprang i alla skoaffärer i stan utan att hitta nånting, men på Skokanonen hittade jag två par skor till mig; ett par stövlar och ett par vanliga skor för 350 kronor!!! Jag har samma problem som Anna, att vaderna är alldeles för feta för stövlar, men de här funkade perfekt! Jag är så glad!

Egentligen skulle jag kolla på skor till Moa för vi inbillade oss att hennes vinterskor var för små. Men på Skokanonen fick jag hjälp att mäta Moas fötter och det verkar som hon kan ha sina skor ett tag till, så förhoppningsvis klarar vi oss den här vintern utan att köpa nya.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Tuttie

Tjejer det är bara kul att ni engagerar er Me like.
    Är så grymt mycket att tänka på.så jag blir bara glad med lite hjälp.

Nu har jag o familjen varit ute på promenad, skönt. Ca en halvtimme vart det.

• mamma till Viktor och William

Sussie: Klart ni ska gifta er i Strömbäck och ha festen på Bygdegården i Stöcke så vi får krypavstånd hem *åter till jobbet*

Älskade unge!
  • Tuttie
    mamma till Viktor skrev 2008-03-04 18:01:46 följande:
    Sussie: Klart ni ska gifta er i Strömbäck och ha festen på Bygdegården i Stöcke så vi får krypavstånd hem *åter till jobbet*
    Tror inte det. Ni får nog sova på teg
  • Tuttie

Då var det dags igen... Cornelia kräks igen...

Fredagnatt, söndag morgon och nu tisdag kväll... *megasuck*

Precis som i höstas när hon mådde som sämst.

Undra vad som är fel.

Svar på tråden Mina goa vänner!