• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Pingulina

Soff, förstår dig så väl!! Man sliter sitt hår och undrar om det är en själv eller ungen det är fel på... Det är ju bara att konstatera att dom har sina egenheter våra små, lika men ändå olika, och alla deras sidor är inte bra sidor. Man kan bara trösta sig med att det går över, även om det inte är mycket till tröst för stunden. Kram!

Nellie håller på att vakna och smågnäller med jämna mellanrum, men hon verkar inte vilja kliva upp ändå. Antar att hon vill se Boblins när hon vaknar, gud, vad hon har saknat barnprogram och film

Sussie, Nellie vill inte heller tvätta håret, hon blir jätteledsen. Gulligt med Conne, tror du att det är "sakta i backen" eller nåt sånt hon snappat upp?

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • litetknyte

Hej på er!

Idag är jag ledig. Snajsigt. Dock är Vinga ff hemma från dagis, och vaknade 06 så ingen sovmorgon här inte… N har jobbat natt inatt (extra) och ska jobba inatt igen, så vi har gjort vårt bästa för att vara tysta här på morgonen… Men Vinga är trotsig naaaanting, så vi har bråkat lite också. Bla kastade hon sin mugg med mjölk i rena ilskan till lunch, för att hon inte fick kasta omkring maten. Suck. Vilken häääärlig ålder detta är ibland.

Jag är ledig imorgon också så då får Vinga vara hemma med mig igen. Sen jobbar jag helgen. Suck.

Annika  - välkommen hem! Ska bli kul att få se bilder sen och höra hur ni haft det! Hoppas ni inte var sjuka hela tiden!

Vad jobbigt att Nellie gått ner så mkt. Vet hur tungt d känns m barn som inte äter och som inte har att ta av heller… man kan ju nästan förgås av oro! Kram till Sussie och Conne också!

Agneta – jag shoppar inte heller mkt på pop. Vi har fått lite grejjer och jag har köpt nån tröja nån gång, men jag håller med om att det är alldeles för dyrt.. Dock tycker jag att deras regn/vinddress är otroligt bra. Om det inte vore så dyrt som sagt, så skulle jag absolut köpa en i år också. Får hoppas på snälla mor- och farföräldrar här med kanske.

Sussie – haha, jag är också lite perfektionist, men inte så mkt på det materiella planet som på det känslomässiga. För mig var det superviktigt att vi fick fram rätt känsla på vigseln och festen. Visst var det superkul att fixa och ordna grejer till festen och självklart ville jag att det skulle bli bra rent estetiskt också, men det allra allra viktigaste för mig och N var att vi fick dela vår lycka med de vi älskar och tycker om och att de tillsammans med oss fick en riktigt rolig och mysig kväll!

Sofia – jag bryter också ihop och börjar grina ibland när Vinga och jag bråkar… Kram till dig!

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Tuttie

Annika: Tut tut i backen.. Det är så dom säger på dagis när man åker i backen.. Så man inte åker på någon.

Milla: Så känner jag oxå. Jag vill att det ska bli en bra kväll för oss och våra nära o kära.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Emeraldy

Här är Moa också i en riktig trots-period, så jag vet precis hur det känns! Hon börjar skrika/gnöla/gråta så fort vi säger nej och hon inte får som hon vill. Jag blir förbannad på Magnus också, för han är en sån jäkla mespropp ibland Hemlis Nog för att jag är den hönsigare av oss två, men han ger mer sig mycket mer än vad jag gör.

Jag måste få ställa en fråga utan att nån tar illa upp; det ligger ingen som helst värdering i det utan jag är bara nyfiken Varför har ni barnen på dagis när ni är lediga?

Nu ska jag gå och sova när Moa sover. Jag har kräkts två gånger på förmiddagen. Inte för att jag mår illa, utan för att jag har en sån jäkla hosta Jag hostar alltså tills jag kräks. Nice Fundersam

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • mysia

Sara: Tar inte illa upp angående dagisfrågan. Anledningen till att Tindra får vara där när jag är ledig, beror på att hon annars alltid skulle vara där så sent på em (eftersom jag alltid jobbar kväll), eller aldrig vara där över huvudtaget. Vi betalar ju ändå för hennes plats och då vill man ju utnyttja tiden. tycker dessutom att hon lär sig mycket där. Och det är inte alltid att hon får vara där när jag är ledig. Denna vecka tex var hon bara där igår och idag. Igår fick hon vara där på em, till klockan 17 eftersom farmor och farfar inte kunde hämta förrän då. Och ofta så söker jag jobb under tiden hon är på dagis. Fast jag skulle helst vilja vara hemma hela tiden med henne. Trots att hon är i en trotsålder så är hon världens goaste oftast.

Kram till alla med sjuka och trotsiga barn.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • mysia

Glömde, blev ingen miljonvinst idag heller. Dock 50 kr,alltid något. ha ha. och så fick jag lite motion.

Blir så irriterad på ams hemsida. Dom har gjort om och det är så mycket krångligare att leta jobb nu. Har inte hört nåt än om dom jobb jag sökt. Måste lämna svar till min chef senast vecka 12 om jag vill fortsätta över sommaren. Jag vill ju helst inte vara kvar pga att det endast är 50 % och jobbiga tider. Jobbar hellre blandat, dag och kväll.
    Sofia: Det behövs inga sommarvikarier på ditt jobb? Du kan inte smöra in mig där? Blink blinkFlört

Älskar mitt lillgull Tindra
  • litetknyte
    Sara - vi kommer oftast ha Vinga hemma när vi är lediga, men nu i början kan det hända att vi har henne på dagis några timmar även en del av våra lediga dagar, så att hon får kontinuitet och lär känna miljön ordentligt.
    Huga för sån otäck hosta! Krya på dig!

mysia - på vårt jobb behöver vi garanterat sommarvikarier. Sök.
  • Emeraldy

Annica:
    Okej

Camilla:
    Ja, under inskolningen var ju Moa på dagis även på onsdagarna när jag är ledig

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • litetknyte
    Sara - ja, fast nu är hon färdiginskolad. Dock kommer det bli lite konstigt eftersom jag och N jobbar om varann så mkt. Tex om två veckor skulle hon bara behöva vara en enda dag på dagis, och sen ledig 9 dar. Jag är lite rädd att det blir typ behov av ominskolning igen om vi gör så, därför tänkte vi att hon skulle få vara på dagis ett par timmar även ett par andra dar så att det blir lite rutin och hon förstår att hon kommer vara där rätt ofta, om du förstår hur jag menar.
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Har egentligen inte tid att sitta här när jag har 3 barn här!! Men men.. de roar varandra ganska bra. Förkylningen håller i sig så jag tror jag ska skippa fikat ikväll med nya FL gänget. Orkar inte.

Ja, när jag jobbade så var ju inte Alice så mycket på dagis när jag inte jobbade eller sov. Nu är hon ju varje dag (nästan) men inte så många timmar. Men det är ju för att jag skulle inte ens orka ha henne hemma hög gravid. Havandeskaps penning är ju som sjukskrivning och med det räknas att orkar man inte jobba så orkar man inte ta hand om sina barn. Men sen är det absolut mycket för Alice skull att hon ska få träffa sina kompisar och "leka av sig" lite, hon blir ju galen av att vara hemma med tråkiga mamma en hel dag eftersom jag inte orkar/kan underhålla henne som andra barn kan.

Annika: Ni verkar ju haft det ganska bra trots sjukdom och dåligt väder. Hoppas att ni får lite ersättning men det brukar man om man varit så sjuk att man uppsökt läkare.

Nu måste jag titta till barnen..

Svar på tråden Mina goa vänner!