• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Tuttie

Plast =Plats

Läs

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Tuttie

Läs bloggen för allternativen

• Pingulina

God morgon!

Eller egentligen har vi ju varit vakna sedan innan 06 men nu först hinner jag skriva. Blir dock bara en kortis nu också för Nellie kräver ganska mycket uppmärksamhet just nu. Det är nog jobbigt för henne med omställningen att komma hem igen och tidskillnaden. Hon var jättehungrig imorse och fick det hon har längtat efter mest av allt under dessa 2 veckor: BÄR Och sen åt hon lite macka och så fick hon ont i magen, stackars liten har ju varit utan mat så länge. Vi vägde henne i Thailand och då vägde hon 10 kg, lika mycket som på 1½ års kontrollen

Dessutom har hon blivit mer förkyld igen och hostar och snorar. Hoppas hon kan tänka sig att sova lite snart så att jag också kan få lägga mig en stund.

A har farit på jobbet och själv blir det väl att dola på hemma och tvätta och packa upp och så...

Sussie, absolut inte, det får du inte tro! Det är bara mitt eget bröllop jag har såå höga krav på men jag jobbar på att kunna släppa lite på alla krav och måsten och mer se det som en rolig grej. Gästerna är ju nöjda oavsett om man lagt ner 50 eller 500 timmar i planering och förberedelser tror jag. Jag har varit både på ett väldigt enkelt bröllop och på ett väldigt påkostat och båda var precis lika bra! Och jag vill inte lägga ner så mycket pengar på bröllopet så därför måste jag släppa på standarden eftersom vi kommer ha rätt många inbjudna gäster, typ 90 eller nåt sånt. Sen hoppas jag att alla inte kommer och jag tror inte det heller eftersom alla förmodligen inte vill/kan komma hit till Sverige av mina släktingar och kompisar hemma.

Skriver mer sen...

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Tuttie

Igår natt kräktes Cornelia som sagt och jag ringde ju BVC o hörde vad domt yckte hon dom tyckte jag skulle ringa barn. Så då var det bara vänta på ny tid att bli uppringd på. Barn tyckte sen att vi skulle gå via VC så då fick jag lov att göra det o vänta in ny tid att bli uppringd på. O efter prat med VC så fick vi tid på Måndag. Men vi sk afara upp o väga henne idag kl 13,00 för hon har gått ner en del.. Armarna är så taniga idag...

Så vi får se.

I natt sov hon då lungt men på snudd att bli uttorkad då hon inte äter nått nästan. Hon kissade inte på 12 timmar trots vatten,vätskeersättning... Men iom att hon är pigg så skulle vi avvakta tyckte Sjukvårdsupplysningen...

• mysia

Hej tjejer

Har precis lämnat Tindra på dagis. Ska bara ta det lugnt några timmar nu. Jobbar ikväll, suck. Känns bara som man väntar ut dagen tills man ska iväg. Då är det bättre på lördag, så jobbar jag dag. 9-14:30, perfekt arbetstid.´Men eftersom jag ska på fest halv 5 så blir det lite stressigt när jag kommer hem.

Annika: välkommen hem. Roligt att ha dig tillbaka. Är nyfiken på hur ni haft det.

Sussie: Men stackars Conne. Var hård mot sjukvärdspersonalen och kräv hjälp. Läste i vk om en 6 månaders bebis som blev tvungen att läggas in på sjukhuset pga dålig sjukvård. Visseligen i Vilhelmina, men ändå.

Älskar pop kläder. Men jag håller med om att det är dyrt. Har köpt några enstaka kläder där, men mest på rea.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Pingulina

Nellie somnade på golvet så jag lyfte över henne i sin säng

Sussie, ja det låter ju hemskt konstigt med Connes kräkperioder. Jag förstår inte att dom inte hittar nåt, för visst är hon noggrannt undersökt tidigare? Jag lider verkligen med er, vet hur jobbigt det är när de inte äter och är sjuka. Att Nellie inte äter är det som påverkar mig mest negativt av allt, jag blir ledsen och orolig och har jättesvårt att koppla av. Har Conne feber också? Ni kanske skulle prova ge henne lite vätskeersättning för att hon ändå ska få i sig lite salt och socker, eller om hon vill ha typ chips kanske? Ah, såg ju redan att hon fått vätskeersättning. Nellie kissade i perioder väldigt lite nu också när vi var i Thailand men enligt läkaren var det ingen fara för uttorkning iaf.

Ja, kanske ska skriva lite om resan. Det har varit väldigt mycket upp och ner men sammantaget så är vi ändå jättenöjda med resan. Ett par dagar i början blev förstörda då A låg i sängen och hade feber och blödde näsblod som en gris och Nellie hade hög feber och var väldigt slö, men vi var ute nån timme varje dag vid poolen ändå och på kvällarna gick vi på stan och käkade och åt god och billig mat då Nellie sov i vagnen. Vädre var bra första veckan men mot slutet började det regna i stort sett varje dag från eftermiddagen och framåt så det var ju lite trist. Särskilt brun är jag inte men det hade jag ju inte väntat mig heller, syns nästan bara om man ser skillnaden vid bikiniränderna men det är ju inget som man visar upp direkt A däremot är jättebrun! Vi har mest hängt vid poolen men även gjort lite dagsutflykter till olika stränder och en båtutflykt och en shoppingtur till Phuket. Vi träffade ett annat par på samma hotell som hade en dotter som var 4 månader yngre som vi har umgåtts med i stort sett varje dag, jättetrevligt. Vi har ätit gott och mycket (har gått upp flera kilo) och shoppat en hel del både kläder, glasögon och lite inredningsprylar.

Ska göra en mapp och lägga in lite bilder så småningom, meddelar när de finns bilder att titta på

• Pingulina

Jag handlar en del på POP faktiskt men det ar blivit mindre och mindre på slutet, har ju jaft mindre med pangar ett tag och då känns det inte så värt. Dessutom gillade jag inte höstkollektionen nåt vidare medans afförer som Lindex och Kappahl har haft superfina kläder så då har jag handlat mer där.

Annica, ja det är drygt att jobba kvällar, håller med om att man bara väntar ut dagen tills mans ka jobba. Det går liksom inte att slappna av nåt.

• mysia

Annika: Verkar ju ändå som ni haft det rätt bra, trots sjuksomar och regn på slutet. Är nyfiken på bilderna.

Är så grymt less på detta väder. Tänkte gå en promenad men så himla tråkigt att gå när det snöar så här mycket.
    Ska nog ändå trotsa vädret efter att jag ätit lunch. har jag tur har det kanske lugnat ner isg då. Ska köpa trisslotter, tror av nån konstig anledning fortfarande att jag ska bli miljonär på en skraplott. ha ha. Nä,sånt händer nog aldrig mig. men hoppet är det sista som dör...

• Tuttie

Annika:  Ja lite chipsär ju ide kanske, för så kanske hon lägger på sig liiiite oxå O så saltet. Men visst  det påverkar en så mycket. 
    Cornelia fick somna i sin säng igår sen bar vi över henne till oss  o då var hon alldelles spak  o bara liksom slö så då vart jag lite orolig så jag skunde inte sova.. Tror inte det berodde på att hon bara ville sova för hon var vaken en sund men orde liksom inte prata  eller så Så jag skunde inte somna då. Utan man lyssnar ju hela tiden. Men tillslut somnade vi  men jag sov oroligt o petade lite i henne  o väckte henne några gånger för att hon skulle få väskeersättning..   O nu har hon ätit 1  macka , lite fil, ett halvt äpple, ett halvt  päron. o ber om mat hela tiden men sen petar hon bara i maten...

• mysia
    Pingulina skrev 2008-03-06 10:33:03 följande:
    Jag handlar en del på POP faktiskt men det ar blivit mindre och mindre på slutet, har ju jaft mindre med pangar ett tag och då känns det inte så värt. Dessutom gillade jag inte höstkollektionen nåt vidare medans afförer som Lindex och Kappahl har haft superfina kläder så då har jag handlat mer där.Annica, ja det är drygt att jobba kvällar, håller med om att man bara väntar ut dagen tills mans ka jobba. Det går liksom inte att slappna av nåt.
    Håller med, det går inte alls att slappna av. Man räknar som bara ner timmarna. Men det är ett jobb iallafall. jag får vara glad att jag har ett jobb, även om det bara är halvtid.

Ja,Lindex oxh kappahl har ju så otroligt mycket fint. har blivit en hel del grejer därifrån.
Svar på tråden Mina goa vänner!