• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy

Camilla och Agneta:
    Förstår att ni resonerar så

Här är jag så jäkla less på att inte vara kry Har kräkts 5 gånger idag bara av hostan, känns inte så jätteskoj. Magnus är ju som tur är ledig imorgon, men tanken var ju att vi skulle ha en familjemys-dag. Nu får vi se hur mycket jag orkar

Det var tur i alla fall att vi inte hade bokat in en dag på IKSU Spa som vi hade tänkt (har presentkort där som går ut i sommar). Jag ska få mens vilken dag som helst så jag känner mig inte så bekväm då, så vi skippade det. Och det var ju tur med tanke på hur jag mår nu! 

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Pingulina

Har precis lagt Nellie. Redan för en timme sedan sa hon att hon ville gå och lägga sig men jag lockade med Bolibompa och så gick det att hålla ut en timme, vill ju inte att hon ska vakna hur tidigt som helst imorgon. Själv är jag också rätt mör, klockan är ju ändå 20 i 01 thaitid. A är på travkväll med jobbet så det blir nog en tidigt kväll för mig.

Camilla, håller med dig om att känslan i bröllopet är viktigast, inte om man spenderar 5000 eller 50000. A brukar försiktigt påminna mig om att det är ju för att vi älskar varandra som vi ska gifta oss, och vi vill bjuda våra vänner och släktingar på en fin upplevelse och det behöver inte kosta så mycket faktiskt, varken tid eller pengar. Jag ska fundera på saken

Sussie, jaha, haha, tut tut i backen

Sara, när jag jobbar 40% går Nellie oftast på dagis varje dag ändå, mest för att jag också pluggar, men också för att hon har det så mycket roligare på dagis ett par timmar varje dag än att sitta hemma med mig. Nellie har ju inte speciellt långa dagar på dagis nån dag så vi får ju nästan alltid ett par timmar tillsammans på eftermiddagen ändå, oavsett om jag jobbar eller är hemma. MEN, jag kan också tänka mig att ha henne på dagis någon dag nu och då av rent egoistiska själv för att jag känner att jag vill ha egen tid.

Sara igen, usch vilken jobbig hosta, har du inte någon hostmedicin då?

Narrev, tack för länken, ska söka vikariatet som logoped på habiliteringen!

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Alice i Umeå

Sara: Vilken jobbig hosta!! Jag har hostat men inte så att jag kräks.

Nu är det lugnt här, alla barnen har gått hem. Och Peter har kommit hem. Skulle ju egentligen fika i kväll men jag är helt knäckt, önskar att jag kunde bli av med denna förkylning snart så jag kan återfå lite krafter och faktiskt njuta av att jag är ledig.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Liloot

Hallå!

Vi har haft det jättebra idag! Badade fram till lunch, sen shoppade vi heeela eftermiddagen! Bränt massor med penningar Hemlis Det va roligt!

Sara: Thea är aldrig på dagis på mina lediga dagar, men ibland skulle det faktiskt vara skönt. Har faktiskt funderat på att ha henne där några timmar mitt på dagen på torsdagarna, så man kan städa och handla och så inför helgen.. men jag vet inte... med tanke på att man har en mamma som jobbar på förskola så har man ju fått höra en del vad personalen tycker om föräldrar som "gör så". Egentligen borde det ju vara upp till en själv, men jag tycker ändå det känns fel. Men guuud så skönt det hade varit (och som Sara sa så lägger jag absolut inga moraliska värderingar i hur ni andra gör, det är MIN känsla) 

Ikväll blir det hårdplugg, prov på måndag. Jag fattar NAAAADA! Det här provet kommer gå åt skogen känner jag på mig. Om jag inte får kläm på det i helgen vill säga.. men det känns mörkt. Har ju inte haft någon lektion den här veckan då det varit sportlov, så man har glömt en hel del.

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • mamma till Viktor och William
    Anna så säger du VARJE gång

Tack snälla ni för peppande ord. Tur att de är underbara emellanåt så man inte bryter ihop helt Är ju bara att acceptera att han är en otroligt nyfiken och upptäckande person och det är ju bra egenskaper egentligen... Skönt att höra att det finns fler trotsiga ungar dock

Sara: Viktor är i stort sett aldrig på dagis när jag är ledig. Däremot måste jag ju lämna honom innan lunch när jag jobbar em och börjar 14, då lämnar jag honom 9.30 för att han inte ska hinna bli så trött och grinig, så jag får ju några timmars egen tid då och det är ju skönt. Det har väl hänt någon gång att han varit på dagis när jag ska klippa mig eller till tandläkaren men det tycker jag är en fullgod anledning men har förstått att det inte är alla som tycker det...

Annika: Det låter ju som ni haft det rätt bra ändå. Blev lite orolig må jag säga när vi fick höra att Andreas och Nellie var sjuka från början. Ska bli jättekul att se bilder!

Sussie: SöötConne

Vad händer i helgen då? Själv ska jag jobba igen. Lade schemat så himla dåligt den här perioden så det blev varannan helg från börjar, drygt!
    Älskade unge!
  • Pingulina

Nu finns det bilder, dock bara för dom i min adressbok så säg till om jag har glömt nån. Vill ju inte visa mina bikinbilder för hela familjeliv Hemlis

Otroligt klart vatten

I helgen blir det till att ta det lugnt och komma igen med jetlagen, kanske träffa lite kompisar och svärisarna. På söndag kommer mina föräldrar förbi. Är det någon schlager i helgen? Jag har ju missat två sista delfinalerna, katastrof! Ska surfa in på svt.se och kolla låtarna.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Alice i Umeå

Har ingen aning om personalen på dagis tycker att det är illa att ha dem på dagis när man är hemma. Om de tycker det så visar de inte det i alla fall. De har varit väldigt gulliga mot mig nu när jag var sjuk förra veckan och så. De visste att jag var hemma och var sjuk, en dag när jag var och lämnade Alice sa en av fröknarna: Gå hem och vila nu, känns ingen stress med att hämta. Och nu när jag gått på havande skap säger de lika dant, hämta när du känner att du orkar. Min ena granne som också är gravid var ledig idag och hon hade haft sin pojke där idag också och körde ungefär samma tider som jag sa att de hade sagt typ samma sak till henne. Det var hennes pojke och en annan grannpojke jag hade här hemma tidigare i kväll.

• Pingulina

Agneta, när man är höggravid eller sjuk tror jag absolut att personalen tycker att det är okej att lämna på dagis! Det är nog mer typ gå på stan, klippa sig, städa, handla mat och sånt som många inte tycker okej. Jag håller dock inte riktigt med. Det är trots allt deras jobb att ta hand om våra barn, oavsett orsak. Sen tycker jag förstås inte att det är okej att göra det till rutin och låta ett barn vara på dagis allt för mycket om man har möjlighet att ha barnet hemma eller ta barnet med på ärenden. Men är man höggravid, sjuk eller sjukskriven för något "värre" tycker jag ALLTID det är okej att lämna på dagis.

• Alice i Umeå

Annika: Gud vilka härliga bilder!! Åh vad man blir sugen på sommar och sol. Det såg verkligen skit härligt ut.

Jo, jag tycker att det känns ok att lämna på dagis. Men det är klart att jag passar på att göra mina ärenden när jag har henne där i stället för att bara vara hemma och ta det lugnt. Ska jag handla så ser jag ju till att jag gör det när hon är på dagis.

• Tuttie

Annika: Åh vilka fina bilder. Såg riktigt grant ut.

Idag har vi varit o lämnat in våran vagn på service , suffleten är paj så vi fick en lånevagn, en Brio. Oj vad skön den är att köra. Är nog en sådan som du har Agneta, en ligg/sttvagn. Sån vill jag ha när nästa bebis kommer.

Idag är ingen munter dag, känner mig alldelles matt redan innan begravningen imorgon. Känns verkligen tungt att jag ska se henne för att ta ett sista farväl.  men jag har önskat det och tror jag behöver det .Så jag hoppas jag gör rätt.  Åker ner imorgon och hem på lördag.

Om ni vill ha filmtips i helgen så se "när mörkret faller" den berör ordentligt. Kom 2006.

Sen har vi nog fått tag på en gratis lokal till Bröllopsmiddagen, vilket känns kul då kan man lägga dom pengarna på nått annat istället. Sen funderar vi på om vi ska flytta det från vintern 29 till sommarn 08 Vi får se. Känns lite roligare med sol.

Orkar inte skriva mer nu. Sköt om er så hörs vi på lördag.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
Svar på tråden Mina goa vänner!