• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy

Haha, Anna, visst var det ett riktigt  -slut på LOST ikväll? (Visst var det avsnittet om Kate?)

Läkaren gjorde ju ingenting med Moas sår, men jag ska ringa och höra med TryggHansa idag i alla fall.

Annika: Roligt att du är hemma igen Jag är ju också alldeles för mycket perfektionist så jag har ju insett att jag aldrig kommer kunna ha den bröllopsfest jag skulle vilja! Jag kunde ju inte ens ha en 30-årsfest för att det inte gick att fixa precis som jag ville, så hur jag skulle fixa ett bröllop fattar jag inte

Sofia:
    Jag tror tyvärr inte jag orkar ÖF idag. Lite trist för jag var inställd på det. Men jag är riktigt hängig.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Tuttie

Annika: Välkommen hem ! Ska bli kul att hör om er resa.

Annika & Sara: Känns som det kommer bli svårt att leva upp till era krav, tror ni kan tycka att vårt bröllop eller framför allt festen kan bli lite  blek...  Min vision är inte så hög som era det märker jag ju

Men det är ju inte för er jag gifter mig så iofs spelar väl inte det någon roll men ändå

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Emeraldy

Nämen, Sussie, usch, så får du inte tänka Jag har extremt höga krav på mig själv och allt jag gör, medan jag tycker att det alla andra gör är helt fantastiskt

Och helt rätt; det är för din egen skull du gifter dig

• Emeraldy

Nu har jag pratat med en jättetrevlig kille på TryggHansa. Det verkade inte vara några bekymmer att göra en anmälan som tur är. Han sa, precis som du nämnde Anna, att det är först efter ett år man har rätt till ersättning för vanprydande ärr, och det låter ju rimligt. Så han skulle ta kontakt om ett år och så får vi se då hur det ser ut på Moas kind. Han sa också att vi skulle göra en anmälan via kommunförsäkringen som barnen omfattas av när de är på förskolan.

• Tuttie
    Emeraldy skrev 2008-03-06 08:32:02 följande:
    Nu har jag pratat med en jättetrevlig kille på TryggHansa. Det verkade inte vara några bekymmer att göra en anmälan som tur är. Han sa, precis som du nämnde Anna, att det är först efter ett år man har rätt till ersättning för vanprydande ärr, och det låter ju rimligt. Så han skulle ta kontakt om ett år och så får vi se då hur det ser ut på Moas kind. Han sa också att vi skulle göra en anmälan via kommunförsäkringen som barnen omfattas av när de är på förskolan.
    Kul att det finns bra människor som kan hjälpa en till rätta.

Någon som vet någon bra sida för att gör inbjudningskort på, vill leka lite.
  • Emeraldy

Sussie:
    Jag var in på massa "kort"-sidor inför Moas dop (men jag gjorde egna till slut) men jag minns givetvis inte vad det var för sidor... Sök här på FL, finns säkert många tips!

• Tuttie

Sara:
    Jag kommer nog oxå göra egna, men jag ville ha lite idéer.  O leka och kolla lite.

• Emeraldy

Ja, där fanns fina kort!

Hur mycket har ni hunnit spåna än då? Hur många gäster ni vill ha osv? Visst skrev du tidigare att ni funderade på att göra maten själva (eller era familjer)? 

Vi hoppas bli inbjudna till bröllop i sommar då två kompisar ska gifta sig. Men vi umgås inte så ofta så det är nog inte säkert vi blir bjudna. Men hoppas kan man ju - alltid skoj med bröllop

• Tuttie

Just nu är det mest plast och kyrka  o mat.
    VI kommer nog inte göra maten själva, tar nog FÖR mycket tid. Speciellt iom att jag (nog) vill göra tårtan själv.
    Vi kommer bli runt 43 vuxna + ev barn om alla tackar ja. Men jag räknar inte in barnen i maten för dom kommer inte äta det iaf utan det blir nån mer barnvänligmat.

Ja kul med Bröllop!

Svar på tråden Mina goa vänner!