• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy

Halloj!
    Här blir förkylningen bara värre och värre, känns skitsurt Skrikandes Imorgon hoppas jag vara så pass pigg att jag kan träffa en kompis som planerat. Vi har inte träffats på... Shit, det är säkert ett halvår sen vi umgicks Generad Fattar inte var tiden tar vägen. Upptäckte idag när jag kollade almanackan att ett barn i kompiskretsen fyllde år igår och vi brukar alltid uppvakta henne, men nu hade jag helt glömt bort det. Usch, vänner som faktiskt är jätteviktiga. Jag blir bara så trött på att det alltid är jag som tar initiativ till att umgås med folk, Magnus har blivit mer och mer blasé när det gäller sån't - han som egentligen är den mest sociala av oss två.

Han har - hör och häpna - tagit ledigt på fredag, bara för att vi ska få en familjedag tillsammans. Mysigt

Sussie:
    Bitmärket har läkt fint, nu är alla sårskorpor borta, men jag är rädd att hon har fått ärr för livet Vi får väl avvakta ett tag till och se hur det ser ut, men hon har som ett ärr nederst där bitmärket är.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • mamma till Viktor och William

Sara: Glöm inte anmäla till försäkringsbolaget!

Älskade unge!
  • Emeraldy
    mamma till Viktor skrev 2008-03-05 19:29:53 följande:
    Sara: Glöm inte anmäla till försäkringsbolaget!
    Med ärret tänkte du? Ja, det kanske man ska göra, det har jag inte tänkt på...

Camilla:
    Skönt att slippa helger
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Här har vi haft en dag med farmor. Hon kom ju igår och har varit här till kl 18 ca. Jag har sovit skit dåligt i 2 nätter så jag är helt slut. Och förkylningen ger sig inte heller. I morse steg jag upp 7 för jag skulle vara fastande på vårdcentralen kl 8. Skulle göra glykos belastning. Inte så trevligt. När jag kom hem vid 10:45 var jag helt knäckt så jag fick gå och lägga mig. Farmor har varit med Alice hela dagen. Skönt. Vet inte om jag skrev det igår men tjejen i magen har ju lagt ner huvudet och det känns. Det trycker neråt och hon verkar spänna kroppen som en pinne för jag kan inte böja mig. Jätte jobbigt. Vet inte hur jag ska fixa påklädning mm på Alice när jag knappt kan böja på mig. Längtar som fan tills man inte behöver klä på så mycket längre. Vill att det ska bli vår.

Igår när svärmor kom gick vi en sväng på stan. Farmor shoppade på POP till Alice, ett sånt här vind/vatten ställ till våren. Det fanns jackor i en skithäftig grönfärg som jag föll för, och så blev det svarta byxor till. Och en randig mössa. Så nu är Alice redo för våren.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Emeraldy

Lyxigt att få PoP-kläder, Agneta

• Alice i Umeå

Jo, det är det. Hon handlar bara på Pop, men det är ju hennes val. Ytterkläder skulle jag faktiskt kunna tänka mig att handla där även om de är dyra för det är faktiskt otrolig kvalité, hellst när de börjar bli lite äldre och verkligen sliter på kläderna. Men att köpa en body till en bebis för 190 kr tycker jag är bortkastat, de hinner ju inte nöta den för 5 öre.

Jag fick faktisk en smärre chock när vi kom till kassan och jag hörde vad det kostade, jacka, byxor och en mössa för nästan 1500 kr. Det är knappt att jag handlar för de summorna till mig själv.

• Alice i Umeå

Nu blir det Gray´s och sen god natt. Vill verkligen sova inatt!!!

• Emeraldy

Agneta:
    Jag kan ärligt säga att jag ALDRIG köpt ett plagg på PoP! Jag tycker som du, att det är för dyrt. Möjligtvis nu när de kommer stanna i samma storlek något längre, att jag kanske skulle tycka det var värt det. Eller inte... Jag är så jättenöjd med alla ytterkläder vi har köpt till Moa, t om det som är köpt på ICA MAXI!!!

Jag älskar att shoppa men jag köper hellre mycket och billigt än lite och dyrt (Fast, visst, skulle farmor eller nån insistera på PoP-kläder skulle jag väl inte tacka nej Eller jo, det har jag faktiskt gjort om jag ska vara ärlig, kom jag på nu Det var ett tag här då det kändes som "alla" hade sån där vindfleece och då pratade jag med min mamma om det och hon erbjöd sig köpa en sån, men jag kände inte att vi var i behov av det så jag tyckt det var onödigt Hemlis)

Nä, nu är det sängdags här. Ha det!

• Pingulina

Halloj tjejer!

Sitter på Arlanda och surfar i vänta på flyget till Umeå. Jag är så otroligt trött. Resan har varit skitjobbig, bussen hämtade oss på hotellet imorse thaitid vid 05, alltså 23 igårkväll svensk tid, så när vi kommer hem inatt har vi rest över ett dygn, och jag har sammanlagt sovit typ 2 timmar.

Skriver mer imorgon, kommer vara hemma med Nellie torsdag och fredag.

Sussie, stort grattis, vad roligt!! Och mycket planerande är det, men jag hänger gärna med i dina funderingar för förhoppningsvis är väl inte vårat bröllop heller allt för långt borta. Men jag drar mig lite faktiskt, och mest är det för allt planerande, är lite för perfektionist... Så jag hjälper gärna dig i dina funderingar så kanske det är lättare för mig sen också

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Liloot
    Sara: Vi har ju anmält ett rivsår på Thea en gång till försäkringsbolaget. Och dom tar bara upp det som ett ärende om det har blivit sytt eller tejpad av en läkare. Annars gör dom ingen åtgärd. Men ring och hör iaf! Theas blev ju tejpat (som tur är Visste inte om dom reglerna innan) Vi ska skicka in bild på det nu, och höra vad som säger. Hon har ju kvar ett ärr nu, när det gått över ett år.

Agneta: Naaajs med shopping Men det är dyrt på POP... har inte handlat mycket där, lite smågrejor bara, och då oftast på rea, eller med rea-check.

Annika: Välkommen hem!!!!!!!!!! Du har varit saknad! Ska bli kul att höra hur ni haft det!

Camilla: Gud va skönt att slippa helgerna! Det kommer ju ge er sååå mycket mera tid tillsammans (plus att du kanske kan vara med på våra små jippon )

Ikväll var det Lost-kväll. Det är sååå spännande, jag tror jag döööör!!! Vill se mer mer mer NU!
    Are you going to the grave with unlived life in your vains?
Svar på tråden Mina goa vänner!