Inlägg från: Pingulina |Visa alla inlägg
  • Pingulina

Mina goa vänner!

Hjälmen, är det avdelningen eller? Roligt namn

Vad ska du söka för jobb Anna?

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Pingulina

A har fortfarande inte kommit hem men jag får nog gå och lägga mig iaf. Då hinner jag läsa lite också

Trevlig natt Fia!

Anna, söka kan du ju alltid, och blir det inget så vet du ju att du kan frisöra lite under tiden Har förresten börjat fega ur lite vad gäller luggen Hemlis

• Pingulina

Är det ingen som snart ska börja komma med syskon-funderingar då? Eller rent erkänna att den är gravid?

• Pingulina

Nu kom A hem så jag ska joina honom i sängen, gonatt på er!

• Pingulina

Var kan man hitta Hestra-vantar? Nellie är alltid kall om händerna när vi är ute en stund.

Sussie, vi har tänkt fara till Sofia nångång vid 15-16-tiden tror jag. Och vi blir nog kvar ett tag iaf för det fanns inte plats för oss på julbordet på lördag så det blir först på måndag. Jag tar med tossorna dit.

Ang. syskonplaner så har jag liksom Sofia många, men det skiftar från dag till dag. Vi vill ha ett barn till och skulle jag ha fast jobb tror jag vi skulle göra bort det så fort som möjligt, men nu iom att tiden är ute för 2½-års regeln så får jag jättemycket sämre SGI nu när jag blir arbetslös. Så därför vill vi vänta tills jag har ett längre vik iaf. Och A är inte alls sugen just nu så mycket som han jobbar.

Jag har varit på kvällsöppet på stan och köpt några julklappar och sen blev det lite smink till mig. Var på Lindex också men hittade inget till mig, bara ett par byxor och en tröja till Nellie.

• Pingulina

God morgon!

Vi har varit tvåbarnsföräldrar sen igår eftermiddag. Vi passar min kompis Jennys treåring Max. Han vaknade 04.50 imorse och var jätteledsen och kunde inte sova. Suck! Så erbjöd honom att  komma och sova i våran säng men han ville gå ner och se på tv sa han. Snark. Så jag la på Boblins och somnade på soffan, sen ville han se den ett varv till och då sov jag också Och kvart över 7 vaknade Nellie.

Sara, blä för magsjukan eller vad det nu är ni har. Hoppas ni inte har blivit dåligare under natten.

Just det, julkorten måste jag ta tag i idag. Postade två till USA igår men rsten har jag inte fått iväg en.

Camilla, vi har ju varit två gånger på badhuset i Holmsund nu sista veckorna men innan det har vi aldrig varit. Vi har velat jättelänge men Nellie har ju jämt varit mer eller mindre hostig och förkyld. Och hon tyckte verkligen att det var jätteroligt. Jag skulle gärna ta en träff med hela gänget där efter jul, kanske tom nån vardag om vi alla är arbetslösa Vi måste ju vattenträna nu inför Thailands-resan

• Pingulina

Vi är också lite sena, måste väcka Nellie NU!

• Pingulina

Tusen tack Sofia för igår!! Supertrevligt! Ska lägga in lite bilder snart.

Idag är jag och Nellie ensamma igen. Jag fick sovmorgon till 9 och sen for A iväg till Övik för att jobba, och så ska han sova över och kommer hem först tills vi ska på julbord imorgon kväll. Det är sååå trist när han är borta så länge

Nellie somnade ute i vagnen för ett tag sedan. Vi har varit iväg och handlat lite mat samt postat julkorten. Ikväll blir det nog att besöka nån kompis för att fördriva lite tid.

Anna: hoppas ni hittar det ni vill ha. Dom har mycket snyggt där på BOOM! Ha det så trevligt idag och ikväll och njut av egentiden!

• Pingulina

Nu finns det bilder från gårdagen under "kul med FL".

Här är Nellie och Hugo på dagis på luciafirandet

• Pingulina

Anna, har du nån stund över i veckan för att klippa lugg?

Och garaget har jag velat besöka länge, hoppas vi får möjlighet till det snart. Var det så gott som alla säger?

Sara, småttingarna fick kritor/pennor, ritpapper, pussel, bil. Tror det var allt...

Svar på tråden Mina goa vänner!