Inlägg från: Pingulina |Visa alla inlägg
  • Pingulina

Mina goa vänner!

Sara, volymknappen är bra att ha Fick hon den i julklapp eller? Hur kommer du jobba nu, har du korta dagar?

Camilla, jo, GI och pointsandet har verkligen helt olika fokus och båda har väl sina för- och nackdelar. Får väl se om jag går ner i vikt "bara" genom att utesluta synliga kolhydrater som bröd, pasta, potatis och ris eller om jag även måste börja se över portionsstorlekar och annat smått och gott.

Sussie, inboxar dig mitt kontonummer.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Pingulina

Sara, och efter tisdagen när du träffat eleverna Skojar bara, jag tror det kommer gå skitbra. Men jag känner igen det där med att jobba dygnet runt i tankarna. Förhoppningsvis kan du släppa jobbet i tankarna när du blivit varm i kläderna igen. Eller har du en tendens att ta med dig jobbet hem? Jag är lite sån jag tyvärr...

Är det inskolning imorgon för Moa eller?

• Pingulina

Sussie, det är absolut ingen brådska!

• Pingulina

Haha, leva-om-nalle, Nellie har också en men hon bryr sig inte om den nästan alls längre. Skönt

Vi har också städat bort julen, tomtarna kändes lite inaktuella

Nu ska jag sova, gonatt!

• Pingulina

Camilla, det beror ju lite på vilken fas i Gi man har tänkt köra. Rivstarten som man ofta inleder med är ganska kort, 1-3 veckor, och då undviker man kolhydrater helt och hållet. Sen får man ju smyga in mer och mer kolhydrater, men det ska vara kolhydrater med bra GI-värde. Och det finns bröd man får äta, t.ex. bröd gjort på surdeg och hela korn och frön. Man kan baka eget bröd också utan vetemjöl.

Annica, hur länge är det du har jobb nu? Var ska ni beställa soffan?

Jag har lämnat Nellie oå dagis och pysslat med min CV och sånt. Nu ska jag sortera ut Nellie kläder som är för små och sen ska jag träna Pump på IKSU om en timme.

• Pingulina

Hemma från IKSU. SHIT, vad otränad jag är, har ju inte gått på body pump sen jag fick Nellie men ändå. Jag är alldeles skakig i hela kroppen.

Camilla, jo, det kändes lyxigt ända tills jag kom hem från iksu och såg att jag hade fått ett brev från arbetsförmedlingen. Brevet är alltså från en handläggare på af i Skärholmen som tycker att jag ska söka ett jobb som logoped där. Skärholmen i Stockholm alltså :-O Och jag måste rapportera när jag har sökt det och söker jag det inte så får jag ingen a-kassa och får jag jobbet men tackar nej får jag inte heller någon a-kassa. Snacka om hetsjakt!!! Har det varit så här för er andra som är inskrivna på af också?? Herregud säger jag bara! Som att jag skulle veckopendla till Skärholmen när Nellie är så liten, tror inte det.

Annica, det går bra att hämta tossorna i veckan.

• Pingulina

Annica, jag är säkert hemma på onsdag men inte just vid 14-14.30 för då hämtar jag Nellie på dagis. Men vi brukar vara hemma vid kvart i 3-3 typ, beroende på hur villig Nellie är att gå hem

• Pingulina

Ja Sussie, vad gör jag? Jag får väl skriva nån halvtaskig ansökan så att dom förhoppningsvis inte vill ha mig. Och jag tror tom att jag ska skriva i det personliga brevet att jag prioriterar jobb i Umeå, undrar om det räknas som "fusk"? ANg. resor så tror jag att man kan få nåt som kallas pendlingsstöd, typ en tur-retur resa i veckan, eller endel av kostnade, är inte säker. Men dubbelt boende kostar ju också, även om man får tillbaka en del på skatten 

Annica, sofforna är fina men inte riktigt min stil. Billiga var dom iaf. Strax efter 15 blir bra på onsdag!

• Pingulina

Sussie, ja, jag hoppas det också. Ska skicka in ansökan imorgon.

Hur länge får du vara kvar på ditt jobb då?

• Pingulina

Annica, du vet ju hur våra soffor ser ut, stora soffor i tyg med massor av kuddar, så lite skillnad från en stram, svart skinnsoffa Men visst såg ni att det inte var riktigt skinn utan skinnimitation?

Jobbigt att P jobbar så långa dagar!

Har precis lagt Nellie i säng, hoppas hon somnar snart. Jag vill se outsiders kl.20.

Är lite småhungrig och sugen på nåt gott, of course. Blev ganska lite mat till middag så jag måste nog äta nåt litet kvällsmål.

Svar på tråden Mina goa vänner!