Inlägg från: Pingulina |Visa alla inlägg
  • Pingulina

Mina goa vänner!

Nej Sussie, det var ju inte så jag menade, det var bara min reflektion i samband med sjukdom och nyårsafton. Hoppas verkligen att din farmor får vara med ett tag till, men framförallt att hon inte behöver må dåligt och vara sjuk.

• Pingulina

Vi har varit och handlat mat och sprit Mycket folk i farten idag också.

Camilla, vi ska vara hemma hos svärisarna. Vad ska ni göra?

• Pingulina

Camilla, det blir säkert trevligt. Lyxig dessert ska ni ha med er också

Jag har tänkt göra mjölkchokladpannacotta med hallon och blåbär till ikväll. Svärisarna står för resten. Just det, lite kex oc ostar har vi med oss också.

Agneta, tur att ni hade bjudit fler. Inte så roligt at vara ensam om man har förberett för kalas. Annars kan jag tycka att det är rätt trevligt att inte göra nåt speciellt, men inte om man har planerat för nåt annat, då blir man ju besviken.

Nepp, nu ska jag börja med pannacottan...

• Pingulina

Nu har jag gjort pannacottan, det går ju så fort och är enkelt men ändå gott. Tycker bara att de blev lite väl lite, men efter både förrätt och varmrätt kankse man inte behöver mer.

Vi har laddat hem Super Mario Bros, skitkul. Nu är det min tur!

• Pingulina

Nu ska vi börja ställa oss mot Ostnäs. Ha det så roligt ikväll allihopa och så hörs och ses vi nästa år!

Tack för ett toppenår tjejer!!!

Kram

• Pingulina

God fortsättning på det nya året!

Agneta, jag är inte alls bakis, blev bara en cider och lite vin igår. Vi hade det väldigt lugnt och trevligt och gick och la oss efter tolvslaget.

Nellie sov på en madrass på golvet och det gick över förväntan. Det tog ett bra tag innan hon somnade men hon kom bara upp en gång. Däremot är det ju svårare att stoppa hennes från att göra morgon när hon vill när hon inte sover i en spjälsäng, det är ju bara att kliva upp när hon vaknar.

Här hos oss har det nya livet redan börjat. Igår innan vi for slängde jag all chips och godis och choklad som fanns hemma. Jag ska dessutom sluta med cola har jag tänkt. Hoppas att jag har nån starkare makt med mig för det kommer inte vara lätt... Men jag har gett mig fasen på att 5 kg ska bort innan Thailand.

• Pingulina

Jasså, det vart lugnt på Teg också. Jaja, desto bättre mår man ju idag då.

Sussie, jag kan nog träna kvällstid också men fram tills vi far till Thailand kommer jag ha svårt att ha bestämda kvällar som jag kan eftersom A kommer måsta jobba över mycket. Men om du kan tänka dig att bara bestämma nån dag på förhand så ska det nog gå bra.

Sara, jo, jag kände mig riktigt duktig igår när jag slängde allt. Och än så länge har det gått bra idag. Har ju ätit så fruktansvärt mycket skit på slutet så jag kommer ha västa abstinensen, men det dröjer väl nån dag.

Har precis avnjutit en snudd på kolhydratfria middag iaf

Sussie igen: Frukt är väl bra att ha hemma och äta på kvällen om man blir sugen, men inte obegränsade mängder. Bär däremot är bättre. Sen kan man äta lite ost och skinka om man blir sugen på nåt, eller keso och typ apelsinbitar är ju jättegott. En näve nötter är ju också okej. Eller en smoothie gjord på lite bär, naturell yoghurt och lite mjölk.

• Pingulina

Fina bilder Sara! Lite halvsliriga tycker jag att en del verkade vara

Camilla, haha, jag har nog tyvärr aldrig kunnat äta vad jag velat/hur mycket jag velat, inte ens när jag var ung. Men värre blir det ju ju äldre man blir ändå

Imorgon ska jag på arbetsförmedlingen med förmodligen en miljon andra människor som ska anmäla sig arbetslösa. A ska jobba och Nellie ska på dagis en stund.

Har alla andra helg fortfarande hela veckan eller?

• Pingulina

Sara, du börjar jobba på måndag alltså?

• Pingulina

Sara, du börjar jobba på måndag alltså?

Svar på tråden Mina goa vänner!