Inlägg från: Pingulina |Visa alla inlägg
  • Pingulina

Mina goa vänner!

Haha, jag måste bara berätta... Vårt x-box har gått sönder och då skulle en budfirma komma och hämta spelet eftersom reparation var gratis och igår ringde dom och sa att dom kommer mellan 12-14. Och nu hade jag väntat och väntat men jag var så skitnödig att jag var tvungen att gå på toa, och FÖRSTÅS... jag hann ju inte mer än sätta mig och börja skita innan dom ringde på dörren. Haha, såå typiskt! Så nu vet ni det Sara, jag vet faktiskt inte riktigt än hur mycket krav dom kommer ha på mig, jag ska ju på ett första basmöte på fredag om en vecka och då får man också veta vem som är ens handläggare. Och sen ska man ju träffa sin handläggare och lägga upp en handlingsplan för hur man ska gå till väga och så... Men jag har ju blivit informerad om att det är hela sverige som gäller och även andra jobb än logopedjobb. Sen fällde "tanten" också lite kommentarer om att det är bra att ringa runt direkt till enskilda skolor om man söker elevassistentjobb eftersom dom inte alltid kommer ut officiellt. Så det förväntas väl att man ska ligga i en hel del. Men innan jag vet nåt om logopedjobbet på kommunen kommer jag ju inte söka så aktivt.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Pingulina

MEN, varför sitter allt ihop???

• Pingulina

God morgon!

Nu har mamma och pappa åkt vidare mot Arlanda. De hade gärna fått stanna längre för Nellie är alltid så nöjd när de är här. För övrigt så hade Nellie en riktigt dålig natt igen, hon är jättetät i näsan.

Så tyvärr Agneta få vi nog hoppa över kalaset idag, vill inte smitta andra eller utsätta Nellie för andra smittor just nu.

Jag måste bara berätta hur duktig jag (och A) var igår kväll. Vi for ut och käkade på News grekiska buffé och vi valde bort allt som innehöll potatis eller pasta samt bröd (till tzatsikin, fatta hur svårt det var!) Och vi åt gott ändå, lite olika kötträtter och bönsallader och så massa tsatziki. Drack en cola light till men det var jag värd Och på kvällen delade vi på en ölkorv (som är okej ur GI-synpunkt) och så åt jag en apelsin. Tror inte det har hänt på många många år, gottegrisar som vi är Generad

• Pingulina

Camilla, japp, riktigt goda dolmades också Rekommenderas!!

• Pingulina

Låter jobbigt Sofia... Vi försöker vara konsekventa här också men jag har ju så jäkla kort tålamod så ibland hinner jag inte varna Generad Jobbigt att han kastar saker, det har vi sluppit än så länge med Nellie. Men det är ju den fasen nu när de ska testa oss och kolla våra reaktioner, man vet ju om det men det är sååå svårt att acceptera tycker jag.

Annica, kan ta med båda storlekarna när vi träffas nångång (eller om ni vill komma förbi) så får ni ju prova och känna efter vilka som passar bäst.

Var ute på en promenad tidigare idag och det är helt sjukt hur mina tankar far fram och tillbaka. Ena sekunden tänker jag att "fan det ska gå" och nu ska jag bli av med mina kilon och så i nästa sekund tänker jag på chokladbollar, bakelser och onyttigheter. Det är sååå jobbigt!

• Pingulina

Förresten kommer jag tjata mycket nu om vad jag äter, inte äter, tränar osv. så det är bara att ni vänjer er

• Pingulina

Jag har varit såå godissugen idag men fick svaret om varför när jag fick mens... Och då ville jag ha choklad ÄNNU mer. Men vi har gjort lite ost och korv och morötter med dip istället. Och colan har jag inte kunnat hålla mig från.

A sitter och ser hockeyn och jag ser på That 70´s show på bärbara, det är ju en helt underbar serie Jag skrattar nästan ihjäl mig ibland alltså.

Sofia, grattis till tillökningen

• Pingulina

Sara, bak i ryggen under "kläderna" ska det finnas en knapp.

Sussie, vilken tid tänkte ni komma förbi? Vi ska iväg och hälsa på kompisar nu när Nellie vaknar, men jag kan lägga ut tossorna i brevlådan och så kan du ju sätta in pengar på mitt konto istället, går det bra? Och jag behöver inte låna boken för jag har laddat hem den som ljudbok så jag har nåt att lyssna på när jag är ute och går

• Pingulina

Sara, jobbigt med grannar som inte tänker på att andra kan störas av oljudet. Vi har en granne som brukar gå ut i garaget och varva sin motorcykel lite då och då, mitt i vintern liksom, han ska ju inte ens nånstans med den utan står bara där och varvar. Och det vaknar Nellie direkt av.

• Pingulina

Kom på att jag glömde svara dig Anna ang. hur jag gör tonfiskröran. Två kokta ägg hackas och blandas med en burk tonfisk, 1 burk creme fraiche, 1-2 msk majonnäs och salt och peppar, lite citron om man har hemma. Skitgott på mörkt fullkornsbröd/rågbröd eller avokado!

Svar på tråden Mina goa vänner!