Inlägg från: Pingulina |Visa alla inlägg
  • Pingulina

Mina goa vänner!

Sara, håller helt med Sussie, inte är Moa sen med allt. Men jag vet hur deppad och negativ man blir när man upplever motgångar på andra plan, har själv stora självdestruktiva (i tanken) drag och blir tokig på mig själv ibland!!

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Pingulina

Och jag håller också med om att de lär sig grymt mycket på dagis, Nellie verkligen älskar att vara där. Jag har inte ett dugg dåligt samvete för att jag har henne på dagis trots att jag är hemma.

Nu har jag mailat min chef om ett arbetsintyg, hoppas det inte dröjer flera veckor innan hon får tummen ur. Har även mailat lite personer och frågat om dom skulle kunna tänka sig att vara min referens.

Nu blir'e lunch...

• Pingulina

Camilla, jo Nellies grammatik blir också lite tokig ibland, eller det är väl mest att hon radar upp ord efter varandra utan att böja, men det är ju så det ska vara. Och "inte" lägger hon ibland på rätt plats och ibland fel, men jag tycker hon är duktig som använder det iaf

Har du slutat röka nu efter nyår eller?

Jag har nyss ätit GOf GI-lunch: tonfiskröra, keso och en avokado. Ska äta en apelsin som efterrätt för jag är såå kolhydrat(godis)sugen. Och jag drack vatten till. Har druckt ett glas cola varje dag sen nyår för att långsamt trappa ner (och för att vi hade en flaska i kylen, se det kunde jag inte hälla bort, sjukt), och hoppas klara mig från den värsta huvudvärken.

• Pingulina

Sara, jo, jag känner mig grymt målmedveten, har ju dessutom lite extra press på mig eftersom vi ska till Thailand om typ 7 veckor och till det är det ju ingen omöjlighet att gå ner 5 kg om jag verkligen kämpar. Måste komma igång att träna också, hade tänkt ta mig iväg idag men jag känner mig sååå seg.

Men sen när vi kommer hem från resan vill ja ju fortfarande bibehålla en fin form till sommaren så då är det bara att fortsätta kämpa, men då med lite mindre strikt diet och mer förnuft och träning.

Hensvik-sängen så fin ut förresten, ska fundera på en sån. Kan man köpa till en stödbräda tro? För Nellie far ju också runt som bara den i sängen.

• Pingulina

Halloj!

Åååhh va dåligt Nellie har sovit inatt. Hon har blivit lite förkyld och täppt i näsan och det har stört henne hela natten. Hon har "sovit" mellan oss sen 23 igår kväll men bara snurrat och gnällt. Va less man blir.

Här är jag och Nellie hemma idag, A jobbar. På morgonen var vi till polisstationen för att fixa ett pass till Nellie och det gick bara bra. Passet är klart om en vecka typ. Sen for vi förbi Mio för att kolla på barnsängar men de hade inte så mycket att välja på och ingen jag fastnade för heller.

Sara, ang varierad inkomst så vet jag inte hur man ska ange riktigt. Men kommer ni upp i maxbelopp oavsett så behöver man ju inte hålla på och ändra. Ang. regnställ så har Nellie 86 tror jag, men jag vet inte om hon får den över overallen fortfarande. Tror inte dom är ute nånting när det är så blött att det behövs. Till vårvintern kommer jag köpa ett fodrat regnställ som hon får ha utan overall, tycker det verkar mycket mer praktiskt.

Sussie, låter som en trevlig dag. Vart ska ni gå och käka då? Vad duktig Conne är som vill kissa på pottan och som gör det Nellie vill och provsitter ofta men det kommer aldrig nåt

• Pingulina

Nu sover Nellie ute i vagnen, hon var jääättetrött efter nattens dåliga sömn.

Ikväll kommer mina föräldrar förbi för att sova över en natt och sen imorgon ska dom köra vidare till Arlanda, och därifrån ska dom pka 3 veckor till Thailand. Längtar såå till vår resa. Jag och A hade tänkt gå ut och käka och gå på bio när vi har barnvakt i hemmet så att säga men hur roligt är det att gå ut och käka och se en bio när man äter kolhydratfritt?!? Och att äta godis är ju liksom halva nöjet med bion...

Camilla, var fick du presenkort på massage? Jag fick en helkroppsmassage på Wilma. Ska spara den ett tag eftersom vi kommer få billiga massager i Thailand.

Annica, jag visste inte vilken storlek ni hade bestämt er för så mamma har med sig en av varje så får nu ju välja vilken ni vill ha.

Nellie säger också till när hon har ont, men ibland hittar hon på, typ kommer ihåg nån gammal "skada" och så kan hon gå omkring och säga "ajmen ont" och hålla sig i armen. Och nu är hon jättehård i magen och då skriker hon när hon ska bajsa "bajsa ont" (med läspande s, såå gulligt), och ibland lägger hon sig ner och gråter, jättehemskt

• Pingulina

Camilla, har du nångång varit på Wilmas? Vet du om det är bra? Jag har ju aldrig i mitt liv varit på en behandling av nåt slag

Agneta, om Nellie inte blir mer förkyld så kommer vi, det skulle vara kul att träffas.

• Pingulina

Det låter ju som att Wilmas är ett bra och mysigt ställe, kanon!

Sussie, trist, men ha så trevligt ikväll iaf. Åh, Lottas *dregel, dregell*

Nu ska jag äta lunch.

• Pingulina

Nellie tycker också om att kasta papper, men hon glömmer att kissa först

Sofia, tyvärr är dom nog lite lata/bekväma(?) av sig på Nellies avdelning, dom stannar nog helst inne om det är jätteblött ute. Iofs kan jag förstå dom i att det inte är så roligt att hjälpa 18 barn på med ytterkläder OCH regnkläder, för att inte tala om när dom ska in... Jag är definitivt ingen "finns inget dåligt väder bara dåliga kläder-mamma"

Om det är lite blött är dom ju ute men utan regnkläder antar jag för då brukar jag hitta overallen i torkskåpet.

• Pingulina

Haha Sara, det var ju en uppsats som heter duga

Men vad skönt att det känns bra att börja som lärare igen, vad roligt!! Hur många elever är det i klassen? Det är ju bra att du är beredd på att det finns stökiga barn i klassen och ta det som en "läxa" från läraren som nu blir sjukskriven att inte ha allt för höga krav på dig själv så att du slipper följa i hennes fotspår. Sen tror jag absolut att eleverna kommer tycka jättemycket om dig också, men ge dom några dagar iaf

Jag är SÅ sugen på godis, bröd, pommes, choklad, bullar och bakelser, you name it, i want it!! *gaah*

Svar på tråden Mina goa vänner!