Inlägg från: Pingulina |Visa alla inlägg
  • Pingulina

Mina goa vänner!

God morgon!

Eller egentligen har vi ju varit vakna sedan innan 06 men nu först hinner jag skriva. Blir dock bara en kortis nu också för Nellie kräver ganska mycket uppmärksamhet just nu. Det är nog jobbigt för henne med omställningen att komma hem igen och tidskillnaden. Hon var jättehungrig imorse och fick det hon har längtat efter mest av allt under dessa 2 veckor: BÄR Och sen åt hon lite macka och så fick hon ont i magen, stackars liten har ju varit utan mat så länge. Vi vägde henne i Thailand och då vägde hon 10 kg, lika mycket som på 1½ års kontrollen

Dessutom har hon blivit mer förkyld igen och hostar och snorar. Hoppas hon kan tänka sig att sova lite snart så att jag också kan få lägga mig en stund.

A har farit på jobbet och själv blir det väl att dola på hemma och tvätta och packa upp och så...

Sussie, absolut inte, det får du inte tro! Det är bara mitt eget bröllop jag har såå höga krav på men jag jobbar på att kunna släppa lite på alla krav och måsten och mer se det som en rolig grej. Gästerna är ju nöjda oavsett om man lagt ner 50 eller 500 timmar i planering och förberedelser tror jag. Jag har varit både på ett väldigt enkelt bröllop och på ett väldigt påkostat och båda var precis lika bra! Och jag vill inte lägga ner så mycket pengar på bröllopet så därför måste jag släppa på standarden eftersom vi kommer ha rätt många inbjudna gäster, typ 90 eller nåt sånt. Sen hoppas jag att alla inte kommer och jag tror inte det heller eftersom alla förmodligen inte vill/kan komma hit till Sverige av mina släktingar och kompisar hemma.

Skriver mer sen...

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Pingulina

Nellie somnade på golvet så jag lyfte över henne i sin säng

Sussie, ja det låter ju hemskt konstigt med Connes kräkperioder. Jag förstår inte att dom inte hittar nåt, för visst är hon noggrannt undersökt tidigare? Jag lider verkligen med er, vet hur jobbigt det är när de inte äter och är sjuka. Att Nellie inte äter är det som påverkar mig mest negativt av allt, jag blir ledsen och orolig och har jättesvårt att koppla av. Har Conne feber också? Ni kanske skulle prova ge henne lite vätskeersättning för att hon ändå ska få i sig lite salt och socker, eller om hon vill ha typ chips kanske? Ah, såg ju redan att hon fått vätskeersättning. Nellie kissade i perioder väldigt lite nu också när vi var i Thailand men enligt läkaren var det ingen fara för uttorkning iaf.

Ja, kanske ska skriva lite om resan. Det har varit väldigt mycket upp och ner men sammantaget så är vi ändå jättenöjda med resan. Ett par dagar i början blev förstörda då A låg i sängen och hade feber och blödde näsblod som en gris och Nellie hade hög feber och var väldigt slö, men vi var ute nån timme varje dag vid poolen ändå och på kvällarna gick vi på stan och käkade och åt god och billig mat då Nellie sov i vagnen. Vädre var bra första veckan men mot slutet började det regna i stort sett varje dag från eftermiddagen och framåt så det var ju lite trist. Särskilt brun är jag inte men det hade jag ju inte väntat mig heller, syns nästan bara om man ser skillnaden vid bikiniränderna men det är ju inget som man visar upp direkt A däremot är jättebrun! Vi har mest hängt vid poolen men även gjort lite dagsutflykter till olika stränder och en båtutflykt och en shoppingtur till Phuket. Vi träffade ett annat par på samma hotell som hade en dotter som var 4 månader yngre som vi har umgåtts med i stort sett varje dag, jättetrevligt. Vi har ätit gott och mycket (har gått upp flera kilo) och shoppat en hel del både kläder, glasögon och lite inredningsprylar.

Ska göra en mapp och lägga in lite bilder så småningom, meddelar när de finns bilder att titta på

• Pingulina

Jag handlar en del på POP faktiskt men det ar blivit mindre och mindre på slutet, har ju jaft mindre med pangar ett tag och då känns det inte så värt. Dessutom gillade jag inte höstkollektionen nåt vidare medans afförer som Lindex och Kappahl har haft superfina kläder så då har jag handlat mer där.

Annica, ja det är drygt att jobba kvällar, håller med om att man bara väntar ut dagen tills mans ka jobba. Det går liksom inte att slappna av nåt.

• Pingulina

Här snöar det inte heller Räcka ut tungan

Nellie sover fortfarande och jag har pratat i telefon först med svärmor och sen med reseförsäkringsbyrån. Ska göra en anmälan på internet nu, hoppas vi får lite ersättning.

• Pingulina

Soff, förstår dig så väl!! Man sliter sitt hår och undrar om det är en själv eller ungen det är fel på... Det är ju bara att konstatera att dom har sina egenheter våra små, lika men ändå olika, och alla deras sidor är inte bra sidor. Man kan bara trösta sig med att det går över, även om det inte är mycket till tröst för stunden. Kram!

Nellie håller på att vakna och smågnäller med jämna mellanrum, men hon verkar inte vilja kliva upp ändå. Antar att hon vill se Boblins när hon vaknar, gud, vad hon har saknat barnprogram och film

Sussie, Nellie vill inte heller tvätta håret, hon blir jätteledsen. Gulligt med Conne, tror du att det är "sakta i backen" eller nåt sånt hon snappat upp?

• Pingulina

Har precis lagt Nellie. Redan för en timme sedan sa hon att hon ville gå och lägga sig men jag lockade med Bolibompa och så gick det att hålla ut en timme, vill ju inte att hon ska vakna hur tidigt som helst imorgon. Själv är jag också rätt mör, klockan är ju ändå 20 i 01 thaitid. A är på travkväll med jobbet så det blir nog en tidigt kväll för mig.

Camilla, håller med dig om att känslan i bröllopet är viktigast, inte om man spenderar 5000 eller 50000. A brukar försiktigt påminna mig om att det är ju för att vi älskar varandra som vi ska gifta oss, och vi vill bjuda våra vänner och släktingar på en fin upplevelse och det behöver inte kosta så mycket faktiskt, varken tid eller pengar. Jag ska fundera på saken

Sussie, jaha, haha, tut tut i backen

Sara, när jag jobbar 40% går Nellie oftast på dagis varje dag ändå, mest för att jag också pluggar, men också för att hon har det så mycket roligare på dagis ett par timmar varje dag än att sitta hemma med mig. Nellie har ju inte speciellt långa dagar på dagis nån dag så vi får ju nästan alltid ett par timmar tillsammans på eftermiddagen ändå, oavsett om jag jobbar eller är hemma. MEN, jag kan också tänka mig att ha henne på dagis någon dag nu och då av rent egoistiska själv för att jag känner att jag vill ha egen tid.

Sara igen, usch vilken jobbig hosta, har du inte någon hostmedicin då?

Narrev, tack för länken, ska söka vikariatet som logoped på habiliteringen!

• Pingulina

Nu finns det bilder, dock bara för dom i min adressbok så säg till om jag har glömt nån. Vill ju inte visa mina bikinbilder för hela familjeliv Hemlis

Otroligt klart vatten

I helgen blir det till att ta det lugnt och komma igen med jetlagen, kanske träffa lite kompisar och svärisarna. På söndag kommer mina föräldrar förbi. Är det någon schlager i helgen? Jag har ju missat två sista delfinalerna, katastrof! Ska surfa in på svt.se och kolla låtarna.

• Pingulina

Agneta, när man är höggravid eller sjuk tror jag absolut att personalen tycker att det är okej att lämna på dagis! Det är nog mer typ gå på stan, klippa sig, städa, handla mat och sånt som många inte tycker okej. Jag håller dock inte riktigt med. Det är trots allt deras jobb att ta hand om våra barn, oavsett orsak. Sen tycker jag förstås inte att det är okej att göra det till rutin och låta ett barn vara på dagis allt för mycket om man har möjlighet att ha barnet hemma eller ta barnet med på ärenden. Men är man höggravid, sjuk eller sjukskriven för något "värre" tycker jag ALLTID det är okej att lämna på dagis.

• Pingulina

Just det Sussie, det är ju begravning imorgon. Förstår att det känns jobbigt men det kanske kan vara skönt att få säga hej då också och få ett riktigt avslut. Ska tänka på dig lite extra imorgon! Kram

• Pingulina

God morgon!

Tidig morgon för oss men vi gick ju och la oss tidigt så vi är pigga iaf, tidsskillnaden gör ju sitt också. Men Nellie får gärna återgå till sina thailandsvanor och sova till minst 09 varje morgon

Camilla, sorry, nu finns du i adressbokenoch kan se alla bilder Generad Lydia var faktiskt lite lik Vinga, men mindre och pratade mindre och var ännu försiktigare  Hon var 1 år och 8 mån och vägde 8 kg och var 75 lång. Hon åt inte mycket mat kan jag säga trots att hon var frisk så det var lite skönt med tanke på att Nellie åt så lite.

Nu ska Nellie på se Teletubbies, äntligen Och jag får äta frukost och läsa tidningen.

• Pingulina

Anna, jag har en om jag kan hitta igen den, ska leta lite. Men den behöver nog nya batterier i så fall för den har nog inte blivit använd sen gymnasiet typ

Camilla, grattis på namnsdagen!

• Pingulina

Anna, jag hittade den, men den är död så du behöver fixa batterier.

• Pingulina

Camilla, näe, jag tycker Tradera går väldigt trögt just nu. Har försökt med en hel del barnkläder som är jättefina och fräscha men får dom inte ens sålda trots ett utropspris på 10-15 kr, man vill ju inte ge bort kläderna heller. I så fall ger jag dom hellre till nån jag känner.

• Pingulina

Vad lugnt det är här idag, tråkigt

Vi har nyss ätit pizza och resten av kvällen kommer spenderas liggande i soffan. Jag har blivit jätteförkyld och även A är helt slut. Nellie är också mer förkyld nu och hon kommer nog slockna inom en halvtimme skulle jag tro.

Nellie pratar jättemycket nu (när hon inte är sur eller arg ) och tidigare idag satt vi och tittade på gamla kort och ett på henne där hon äter pommes, och då sa hon "pappa buka ockås äta ponn sitt". "Brukar" kan ju inte direkt vara det vanligaste ordet att använda, men hon kan ju knappast veta vad det betyder, men det lät så roligt iaf.  Ett annat ord som kommer titt som tätt är "siitgott" (skitgott) Generad

Trevlig helg på er!!

• Pingulina

Vad gör alla idag då? Det är så trist och lugnt här.

Både jag och Nellie är jättehängiga och förkylda, jobbigt. Nellie visar sig från sin absolut sämsta sida och inget är bra. Tur att A är hemma.

Vilka tror ni går vidare i schlagern ikväll? Jag tror Häggqvist & Johnsson och Ola. Har laddat upp med en stor godispåse, längtar redan

• Pingulina

Sofia, är det Viktor på bilden? Kände inte igen honom med kortklippt hår

Anna, men ni försökte ju iaf, hurtbullar Själv sitter vi inne och häckar men jag skyller på förkylningen

Skulle dock vilja göra något men jag vet inte vad, kan ju inte träffa nå folk så snoriga som vi är. Ligga och läsa en bok skulle vara härligt men det är inte genomförbart med (g)Nellie i farten...

• Pingulina

Ha en trevlig kväll ANnica!

Tänkte bara kolla en sak med er, kan ni se någon blogg på min sida? Det är nämligen så att jag har ett par bloggar bara för mig själv där jag skriver lite om Nellies framsteg och andra saker som jag vill komma ihåg, lite som en dagbok, och jag vill inte att någon annan ska se dom. Jag har kryssat i att det är bara för mig men jag vill kolla så att det faktiskt funkar i praktiken också.

Nu blir det snart tacos här, och sen andra chansen så småningom.

Trevlig kväll på er!

• Pingulina

Haha Anna, jag såg också den tråden, helt sjukt vad folk gör egentligen Förvånad Känner mig som värsta prettot i jämförelse.

Sofia, är det över påsk ni ska iväg? Roligt hur som helst!

Alltså, Nellie är helt jävla knäpp idag. Hon skriker var och varannan minut och slutar inte trots att hon nästan kräks. Ena minuten ska hon vara med pappa och nästa mamma och däremellan skriker hon utan anledning. Undrar om det är omställningen att komma hem som bidrar till att hon är så känslig eller om hon är allvarligt sjuk på nåt sätt? För av en vanlig förkylning kan man inte bli så här jävla psycho som hon är nu...

• Pingulina

God morgon!

SKANDAL att Androla inte gick vidare, låten var den klart bästa i hela startfältet och Carola och Andreas är grymma artister. Jag är såå besviken. Och Nordmans låt var inte alls bra enligt mig. Usch! Sibel var helt okej så att hon gick vidare har jag inget emot.

Sussie, skönt att det gick bra. Hoppas du känner till slut att det ändå var bra att du fick titta på din farmor och säga hej då.

Anna, haha, det är inte alltid så lätt att förstå min briljanta humor

För övrigt blir det en lugn dag idag. Jag är mer förkyld och har nästan ingen röst men Nellie är tack och lov friskare. Mamma och pappa kommer förbi idag och A ska på löven-match så vi tar en mysa-hemma-dag med mina förlädrar, det blir lagom.

Svar på tråden Mina goa vänner!