Inlägg från: Pingulina |Visa alla inlägg
  • Pingulina

Mina goa vänner!

Idag har jag gått på stan utan Nellie, så skönt att bara strosa omkring i lug och ro. Blev inte köpt så mycket, och inget på rean förutom en duk på Hemtex.

Annica, glömde svara, och faktiskt glömde jag ta med mig ett par tossor till Tindra också *skäms* Men mamma och pappa kommer hit den 4:e januari, kan ni vänta till det?

Camilla, det är nog ingen fara även om betalningen blir några dagar sen, krävs rätt många dagar för att få en påminnelse.

• Pingulina

Sussie, blev ju jättefint! Vilken färg var det på köksluckorna nu igen, ljusa va?

Annica, bra, då får ni tossorna nästa helg!

Suck, Nellie har nu legat i sin säng i en timme och gnällt, pjöllrat osv. Tur att hon inte skriker iaf, men jag vill att hon ska somna nuuuu!

Jag ska spendera kvällen med herr Stieg Larsson för A ska åka iväg och bada bastu och dricka öl med sina kompisar. Och så har jag en stor godispåse och en massa julchoklad så det går då ingen nöd på mig

• Pingulina

God morgon!

Nellie somnade först kvart i 10 igår, då hade vinattat henne i 2 timmar. Helt otroligt! Och så vaknade hon kvart i 7. Men det är väl bara att fortsätta vara hård med rutinerna så kanske vi får till det igen.

Sara, ja visst är det svårt att sluta läsa när man börjat?! Det är ju så spännande hela tiden, han var verkligen duktig på att skriva.

Annica, ha en bra dag på jobbet! Hur trivs du förresten nu? Och gott nytt år själv!

• Pingulina

Konstigt, ett inlägg jag skrev tidigare är spårlöst borta...

Anna, jag ska absolut söka jobbet, har ju inte så mycket att välja på när det kommer till logopedjobb

Sara, jag har letat efter en snygg säng till Nellie ett bra tag men inte hittat nån Säg till om ni hittar nåt intressant! Ska ni ha en växa-säng eller?

I eftermiddag ska vi fara till Holmsund och bada med Nellie. Känns inte jätteroligt att visa min julfläskiga kropp men det är bara att bita ihop, för Nellie skull.

• Pingulina

Stackars Johan, hur blir det med nyår då? Hoppas att ni klarar er iaf, Anna!

Vi har varit och hälsat på ett par kompisar i Holmsund så Nellie har fått leka av sig lite. Och nu sover Nellie ute i vagnen och jag har tänkt umgås mer herr Larsson igen, han är underbar den karln

• Pingulina

Förresten, är det nån som har en resesäng som vi skulle kunna få låna imorgon? Vi har ju bestämt oss för att fira ute hos Andreas föräldrar och sova över där, men tydligen hade de redan lovat att passa Nellies kusin så nu har vi ingen säng till Nellie.

• Pingulina

Anna, den där var ju jättefin! Smart också att ha den att titta på och se om du ledsnar. Jag är nog lite less på båda mina tatueringar men jag tror att jag hade blivit det oavsett motiv. Inte så att jag ångrar att jag gjorde dom och vad det är men idag skulle jag ju självklart ha valt nåt annat. Det enda jag starkt rekommenderar är att välja en plats som du lätt kan dölja om du vill.

Fanns ju många resesängar att låna, tack för alla erbjudanden! Jag hör av mig om jag vill låna en, kom på att en madrass på golvet kanske skulle funka så vi kanske försöker med det.

Agneta, gratta Alice från oss också!! Tänk att hon redan är två år, stora tjejen! Nellie är väl den som kommer sen va?

• Pingulina

Och bra att systemet är öppet imorgon, vi har helt glömt bort att inhandla dricka.

Nu ska vi se Pirates of the Caribbean 3. Eller först måste jag leta fram ett pannacotta-recept till morgondagens midag.

• Pingulina

Haha Sara, jag trodde faktiskt på dig och blev alldeles kall inombords

• Pingulina

Jobbigt Sussie! Min farfar dog på nyårsdagsmorgon för ett år sedan

Nu ska vi fara på Strömpilen och handla lite mat och dricka till kvällen.

Svar på tråden Mina goa vänner!