Inlägg från: Pingulina |Visa alla inlägg
  • Pingulina

Mina goa vänner!

Ska väl skriva lite jag också då

Idag har jag haft en prio-Annika dag. Tog flexledigt från jobbet men lämnade Nellie på dagis ändå. Var och klippte lugg hos Anna på morgonen och sen mötte jag upp A på stan och så shoppade vi lite julklappar och kläder till honom. Och ett par skor till mig. Och sen åt vi lunch på invito. Och nu är jag hemma och ska packa och städa, det är så mycket skönare att komma hem till ett hyfsat fräscht hus. A ska hämta Nellie om en timme. Och sen kl.18 ikväll bär det av till Finland för att fira jul.

Skönt att det börjar ordna upp sig ekonomiskt för flera av er. Här kommer det bli betydligt sämre då jag blir arbetslös men det är ju tur att A har en bra lön iaf.

Viktminskning är en sak som står på min agenda när jag blir arbetslös. För då borde jag ju ha tid att komma iväg och träna ordentligt. Vill känna mig lite finare än jag gör nu när vi ska till Thailand.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Pingulina

Efter nyår är det ju 6-7 veckor innan vi ska till Thailand och jag skulle bli så glad om jag fick bort 5 kg till det. 5 kg på den tiden är ju absolut inget omöjlighet i teorin men det gäller ju att göra det i praktiken också...

Sussie, vi kommer tillbaka på annandagen för då är det fest här med kompisar

• Pingulina

Lugn Annica, vi har ju dator i Finland också

• Pingulina

Trippar in som en tomte  och önskar er alla en riktigt god jul!!! Ni är bäst!!

Vi spelade också bingolotto igår, vann 100 kr. Satt och rimmade lite under tiden och drack lite vin och åt goda ostar.

Nu är min mormor och morfar och bror med familj på besök och vi har ätit jullunch. När Nellie och hennes kusin vaknat blir det julklappsöppning och sen förstås Kalle Anka.

Sofia, hoppas det är nåt kortvarigt, krya på dig!!

Linda, tycker också du ska joina oss mer på tråden, saknar dig också!

• Pingulina

Kikar in, men här var lika lugnt som jag trodde

Vi hade en underbar julafton. Mysigt att umgås med familj och släkt och både Nellie och vi fick många fina julklappar. Vi är verkligen jättenöjda med allt! Nellie fick (tyvärr) ett trumset, hon kommer nog bli värsta rockstjärnan för hon gillar det jättemycket

God fortsättning på er! Idag kommer vi träffa lite släktingar och kompisar och imorgon åker vi tillbaka till Sverige igen.

• Pingulina

Nu har vi äntligen kommit hem. Mådde skitilla på båten för det blåste så. Det är snabba ryck här nu, A skjutsar Nellie till farmor och farfar och jag försöker göra hemmet representativt. Om en halvtimme kommer kompisarna, GAAAHHHH!

Ikväll blir det utgång.

Skriver mer imorgon. Ha det bra alla!!

• Pingulina

God morgon!

Klev upp för en halvtimme sedan och sitter och tar det lugnt vid datorn. Är inte det minsta bakis, så skönt! Vi hade jättetrevligt igår, trevligt att få träffa alla Andreas kompisar och enstaka flickvänner igen, det är sällan man lyckas smla alla på en och samma kväll. Vi bestämde oss för att åka ner på stan tidigt för att slippa köa så vi kom in på Rex utan problem. Och det bästa med att gå ut så tidigt är att man känner sig nöjd efter ettpar timmar och så blir det en tidig hemgång också. Och naturligtvis via Max på väg hem

Bjussar på en bild från umeås vimmel

http://www.umeavimmel.se/?page=events&pid=7&eid=100&single=1373

Annica, låter jobbigt att vara borta från Tindra så där länge Hoppas du får en bra dag på jobbet!

Jag är mer än nöjd med mina julklappar. Fick smink från MUS, presentkort på helkroppsmassage, ny pyjamas/mysdräkt (A är less på mina fula mysbyxor ), pengar, marimekkor-burkar och en marimekko-musmatta, marimekko-börs, en lampa mm.
    Nellie fick också en massa grejor. Och som jag gissade så var det namnnapparna som var populärast Och sen när hon hade öppnat alla klapparna så gick hon och satte sig och lekte med mormors gamla leksaker igen, haha

Camilla, tack för länken om jobbet! Hade inte sett det innan. Hade fått höra rykten om att jobet skulle komma ut men jag trodde inte att det skulle komma innan jul. Så det ska jag absolut söka!!

Sara, jag håller precis på med andra boken i Millennium-trilogin, sååå bra! Hur blir det med jobbet förresten, kommer du ta det? När börjar du i så fall?

• Pingulina

Här är bilden jag försökte länka till:

• Pingulina

Tack för alla kommentarer om luggen, självbilden växer Kyss Känns jättebra, och det går ju hur bra som helst att ha luggen till sidan med spännen såman ju liksom det bästa av två "lookar".

Vi är hemma hos svärisara nu och hämta Nellie och så har vi fått oss en bit mat. Ikväll kommer en av Andreas kompisar, som annars bor i Göteborg, på besök så vi ska börja bege oss hemåt. Har hyrt två filmer också så det blir väl lite soffmys senare.

Sara, låter ju ändå som rätt hyfsade förutsättningar för att trivas med jobbet. Tror det kommer bli bra Glad

Och sovvanor ja, Nellie har börjat krångla jättemycket vid läggning så varje kväll är en lååång kamp. Och speciellt nu när man ska försöka få tillbaka normala rutiner igen...

Sofia, ja visst är han söt i rouge Han är ju hyfsat nöjd

• Pingulina

Anna, Åh, nagelförlängning, jag vill också!! Blev det bra? Hoppas att Thea inte blir mer sjuk.

Agneta, låter som att ni får det fullt upp närmaste dagarna Själv har vi inga planer alls fram till nyår, och inte på nyårsafton heller. Får se om vi kanske bara "firar" hemma hos svärisarna eller om det blir att käka middag med kompisar.

Suck, måste fylla på med plus på fl.

Svar på tråden Mina goa vänner!