• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy

Godmorgon

Igår jobbade jag - full rulle, sen på kvällen hade vi det jättemysigt! Vi var hos Moas morfar med fru och firade lite jul. Som en riktig julafton egentligen, eftersom vi inte kommer träffas imorgon. Morfar var jultomte och Moa var iofs lite reserverad, men inte rädd. Hon ville dock inte krama tomten - där gick gränsen

Hon fick bl a en dammsugare och oj, vad hon älskar den!! Jag visste att det skulle bli uppskattat med tanke på hur mycket hon gillar vår dammsugare, men jag trodde inte det skulle bli SÅ populärt! Ska lägga in en bild sen!

Jag har heller aldrig varit ut på annandagen. Hemma i Uppsala hade vi inte den traditionen, och sen jag flyttade hit har jag alltid varit hos mormor då eftersom hon fyller år på annandagen.

Annica:
    Här är det vardagsmat att Moa kommer till oss på natten (eller, vi får ju hämta henne), det gör hon ju varje natt. Nån enstaka gång sover hon hela natten i sin säng, men de gångerna är lätträknade. Nog för att vi är vana, men jag håller med om att det tär ju på sömnen, även om jag faktiskt tycker det är rätt mysigt att ha henne bredvid mig.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Moas nya leksak

Sofia:
    Vad roligt för dig att det går åt rätt håll med vikten! Här det rent åt skogen, som vanligt, men jag hoppas verkligen att jag kan komma igång med nån träning, för då ska jag försöka få bukt med det här.

Camilla:
    Jättesöt Vingeling

• litetknyte

Hihi, karriären är redan utstakad för Moa ser jag. Sååå söt.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Emeraldy

Ja, hon var eld och lågor Och det värsta är ju att hon väldigt snabbt lärde sig sätta på den själv (den låter ju!)...

Nä, nu är det lunchdags här.

• Liloot

hihi, söta Moa

och Söta  Vinga Såg förresten på postkodmiljonären igår, då var det en fråga vars fyrön Vinga låg I göteborgs skärgård finns det tydligen en fyrö som heter Vinga. Lite roligt faktiskt.

Annica: Thea kommer också till våran säng varje natt. Kommer inte ens ihåg sist hon sov hela natten i sin säng.

Ikväll blir det bara bingolotto och skriva lite rim på klapparna. Ska städa lite också.

Vi har nåt fel på våran dator hemma, så vi kommer inte in på den. Är på johans jobb och skriver ut bingolotter nu. Förhoppningsvis så kan vi fixa datorn så jag kan effella lite under dessa dagar. Men annars så får ni ha en underbar jul alla!!!! Puss och Kram från oss!

Thea 060514
  • Emeraldy

Glömde berätta att jag fick en julklapp av Sagolika igår; presentkort på 400 kronor Ja, tack, sa jag

Här blir det också Bingolotto ikväll (vi spelar en gång om året )

Blow KissStor julpuss till er alla!

• litetknyte
    Anna - hehe, jag vet. Fast jag trodde bara det var fyren som hette Vinga. Se vad man lär.

Sara - sweet julklapp.
    De har en gunglarv på Sagolika som jag är kär i, men den kostar typ 1000 spänn så d bidde ingen sån...

Vi har varit hos min mormor och morfar och haft lite julfika idag. De orkar inte så mkt längre, så de kommer inte till oss imorgon, men nu har vi ju fått träffa dem iaf. Mysigt.

Vinga har inte sovit nästan nån natt med oss sen hon föddes. Varken hon eller vi sover bra då, så det är inte lönt. Vi har provat nån gång på senare tid om hon har krånglat om nätterna, men då vill hon bara busa så det funkar inte...
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • mamma till Viktor och William

Hej hopp och GOD JUL i förskott!

Idag har jag sovit typ hela dagen Började med illamående och kräkning imorse sedan trodde jag att jag hade magsjuka men på eftermiddagen kollade jag febern och då var det närmare 40... Hoppas verkligen det känns lite bättre imorgon så man kan fira lite ändå.

Sara: Vad snällt med julklappen från Sagolika! Roligt att Moa gillade sin också

Annica: Ja det är inte så kul med barn som sover dåligt. Allt är ju en vanesak, det är säkert jättejobbigt för er som är vana att hon alltid sover i sin egen säng. Jag tror Viktor har sovit i sin egen säng till morgonen 2 ggr i hela sitt liv, oftast kommer han till oss vid 23-24 tiden... med det INTE sagt att det skulle vara mindre jobbigt för er!

Nu går jag i säng! Nattinatt!

Älskade unge!
  • LadyInRed

Hej på er!

Ville bara önska en GOD JUL till allihop  Hoppas alla får en jättemysig jul med allt vad det innebär.

Ska komma tillbaka mer på tråden för jag saknar er alla.

Kramisar

Världens vackraste Grace 060406 & Sötaste lillprinsen Sean 070920
Svar på tråden Mina goa vänner!