• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia

Åker snart till jobbet. Suck, är så trött. Ha en trevlig helg allihopa.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Alice i Umeå

Sara: För mig är det inget fel med Moas bild. Och jag kör Beta versionen.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Emeraldy
    Alice i Umeå skrev 2007-12-21 15:59:55 följande:
    Sara: För mig är det inget fel med Moas bild. Och jag kör Beta versionen.
    För mig ligger den liksom över tre inlägg? Och så ser man lite igenom, det som skrivits under. Äh, mysko.

Snart kommer Magnus hem, och då ska vi lämna Moa hos farmor och sen ut och käka. Blir mysigt.
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Alice i Umeå

Låter mysigt. Peter jobbar till kl 19, kanske hemma vid 19:30. Inte så mysigt. Jobbar även lördag och söndag. Saknar min sambo. Fast det har ju varit skönt att jag har varit hemma denna vecka, annars skulle vi inte ha träffats alls.

• mamma till Viktor och William

GOD JUL på er alla som flyr fältet nu!

Jobbar inatt sedan är jag ledig tills onsdag efter nyår!

Är det någon som ska ut på Annandagen?

-3 kg hittills, jihoo! Riktigt kul att komma i massa kläder! Nu gäller det bara att fortsätta i den här stilen!

Annica: Ev. kanske vi hinner hämta den imorgon em, när var det du slutade?

Älskade unge!
  • Alice i Umeå

God morgon ni som fortfararade är kvar. Helt typiskt, när det är helg och så vaknar man kl 7 och inte kan somna om. Peter och Alice sover och jag har suttit och betalat räkningarna. Roligt värre. Fast det här blev en ganska bra månad trots allt. Hade bara räkningar för 3700 kr + huset. Inte så farligt. Skönt att kunna lägga undan till vissa tyngre månader. Vi har ju vissa lån som bara dras var tredje månad men då dras det typ 9000 kr så man måste ju buffra lite. Dessutom har jag redan handlat all julmat och så. Skönt!!

Idag ska jag nog fara runt och leverera lite julklappar till sånna man inte kommer att träffa något mer innan jul, det är lite mysigt. Nu är det bara 2 dagar kvar, längtar faktiskt otroligt mycket. Det ska bli så kul att se hur Alice reagerar. I fjol var de ju bara småknoddar som tyckte att papperet var det roligaste och kunde knappt öppna själv, nu blir det andra bullar. De hade haft en tomte på Alice dagis i torsdags och hon hade inte blivit rädd, fröknarna sa att det var vissa större barn som hade gråtigt men inte Alice. Hon ville dock sitta i knä hos fröken.

• Liloot

Hej hej!

Grattis Sofia Här går det åt andra hållet nu runt jul... men får ta tag i det efter nyår Vi kommer nog gå ut på juldagen. Jobbar ju på torsdagen.

Önskar också god jul till er alla!

Annika: Hur känns det med luggen? Hoppas det känns bra iaf

hmm, var säkert en massa jag skulle kommentera, men kommer inte ihåg.

Hej svej!

Thea 060514
  • litetknyte

Bjuppar på en 19-månadersbild på Vinga. Fröken som väääägrar sitta still för fotografering.

Hon gillade granen iaf. Mycket fascinerande och hon låter den vara än så länge, har petat på nån kula men när jag sa nej så lät hon bli efter det.

Vi ska inte ut på annandagen. Har faktiskt aldrig varit det när jag tänker efter..

Kram på er

Älskar min lilla Vinge-ling
  • mysia

Hej

Har jobbat idag fram till 14:30, skönt att inte jobba kväll. Min moster var barnvakt åt Tindra och hon hade varit en liten ängel hela dagen. Fast det var hon inte ikväll. Precis som varje kväll denna vecka hade hon svårt för att somna.

Imorgon är vi bjudna på middag hos min pappa(efter lite övertalning av min bror) Man måste liksom föreslå att ses för att pappa ska gå med på att träffas.

Camilla: Söt Vinga

Ska inte ut på annandagen, jobbar på torsdagen.

Agneta: Skönt att det inte blev så farlig månad för er. Vi hade rätt mycket räkningar tyvärr. Fick dock bra lön. 986 extra, känns bra.

Sofia: Härligt med viktnedgången. Bra jobbat. Jobbar du inatt? Är hemma imorgon fm ifall du vill hämta cyckeln, men jobbar du nu så vill du sova va?!!

• mysia

God morgon! Eller morgon och morgon, har varit vaken länge. Är väldigt less på att Tindra vaknar varje natt och vill till oss. Är helt slut i huvudet av att sprungit upp varje natt hela denna vecka. Jag har verkligen försökt vyssja ner henne för att jag vill inte att det blir till en vana att hon ska sova hos oss varje natt. Men hon är så pigg klockan 3 så jag får inte vyssja ner henne. Det går nätt och jämt att få henne att sova oss oss.
    Tur att jag bara jobbat 2 dagar denna vecka, annars vet jag inte hur jag hade orkat.

Ska umgås med familjen nu.

Svar på tråden Mina goa vänner!