• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • litetknyte

Oj, dammsugaren är en Ergorapido om ni inte förstod det av det röriga inlägget...

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Pingulina

Nu har vi äntligen kommit hem. Mådde skitilla på båten för det blåste så. Det är snabba ryck här nu, A skjutsar Nellie till farmor och farfar och jag försöker göra hemmet representativt. Om en halvtimme kommer kompisarna, GAAAHHHH!

Ikväll blir det utgång.

Skriver mer imorgon. Ha det bra alla!!

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Liloot

Va kul med utgång Annika Själv är jag inte det minsta sugen på det idag Var ut igår. Det va faktiskt riktigt kul, men inte lika kul idag...

Har just haft spontan besök av Sofia med familj och ätit hämt-kinamat. Mums!

Ikväll blir det film och lite ost och kex kanske... nån som har förslag på film man kan hyra?

Thea 060514
  • Emeraldy

Puh, nu har jag tid att sitta ner och andas ut

Här har det verkligen varit full fart i flera dagar; Magnus säger att han är mer slut på än efter en arbetsvecka

Nu är det i alla fall lugn och ro. Vi har ätit pizza och plockat med julklapparna; skruvat upp Moas mätticka på väggen, monterat hennes spis osv.

Anna:
    Jag skulle också vilja ha presentkort på tatuering - det skulle jag behöva! Har velat tatuera mig i flera flera år, men får ju aldrig tummen ur arslet Oxens tecken tyckte jag var en bra grej eftersom både du och Thea är oxar Själv har jag ju ett motiv, det handlar som sagt bara om att få det gjort

Sussie:
    Låter jättemysigt med en loveweekend

Jag (vi) fick massa bra julklappar, men allra gladast blev jag nog över Stieg Larsson-trilogin (boknörd som jag är )

Fick även presentkort och lite pengar så jag hoppas komma mig ut på en liten shoppingrunda snart.

Imorgon ska jag till frissan och slinga håret och klippa mig. Mina föräldrar kommer hit och är med Moa då, Magnus jobbar.

Annika:
    Hoppas ni får kul ikväll!

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy
    Agneta:
    Du skrev att du hade fått en stegräknare, det fick jag med. En Walking Style 2. Jag har för mig att det var en sån du ville ha, fick du en sån (eller liknande)? Det står hur som helst att man inte ska ha den längst upp på byxorna, i linningen, vet du varför? Jag menar, om den funkar att ha hängande runt halsen, borde ju det mesta gå

Har inte riktigt kommit fram till var/hur den är skönast att ha...

Känns i alla fall peppande. Hoppas att jag kommer mig för att gå fram och tillbaka på jobbet, det borde ju generera en del steg. Bara det att jobba på en skola igen lär ju ge en hel del mer vardagsmotion jämfört med vad jag fått hemma med Moa
  • Alice i Umeå

Sara: Jag fick en Bozle pedometer. Den är fyrkantig och platt. Den ska man hänga runt halsen eller ha i bröstfickan. Har inte hunnit testa något än men det är en lite dyrare variant från Intersport. Den ska tydligen vara väldigt exsagt.

Har jobbat idag och det gick bara bra. Det hade gått jättebra för farmor och farfar att ha Alice. De har precis åkt hem och Alice har lagt sig. Nu ska vi försöka installera och montera alla julklappar. Det blir en hel del pyssel efter jul.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Emeraldy

Agneta:
    Haha, ja, det blir en himla massa jobb efter jul, håller med

Jo, min stegräknare ska visst också vara nån "värsting", så jag hoppas den håller vad den lovar Låter enkelt att ha den runt halsen, men det är ju inte alltid så snyggt  Hmm... får prova mig fram några dagar och se vad som är smidigast.

Nu ska jag gå och lägga mig med Stieg Larsson

• Alice i Umeå

Fick också en Stieg Larsson, dock den tredje boken och jag har inte de 2 första. Liten miss från min mamma men det löser sig nog. Får väl köpa de 2 första böckerna också eller önska när jag fyller år. Har ändå så många böcker att läsa just nu så det är väl ingen större panik.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • mysia

Hej tjejer

Verkar som ni haft en bra julhelg.

Jag har då bara haft det bra. God mat och trevligt sällskap. Nöjd med julklapparna. Fick en tröja, 300 kr på ica, parfym, duschcreme, ett guldljus, en bailys(stavning?)och så fick jag och P tillsammans 4 sommardäck.
    Tindra fick såklart mest. 2 dockor, dockvagn, fingerfärg + en stor rulle med papper, 2 böcker,speldosa, massa kläder, en tamburin, tellitubiesfimer, muminfilm, en tellitubbiedocka, ett bord + 2 stolar + en bänk.

Har jobbat igår och idag. Jobbar kväll imorgon, så det blir sovmorgon. Känns välbehövligt. Tindra är hos farmor och farfar i Vilhelmina. Var så jobbigt när hon skulle åka. Mesmamma började lipa. Då kom Tindra fram, gav mig en stor kram och strök mig på kinden och sa, Mamma, så så. Gullungen min. Ska det inte vara tvärt om? Att mamma ska trösta sitt barn, inte att barnet ska trösta mamma. Får träffa henne på söndag igen. Längtar så otroligt efter henne.

Ska gå och sova nu. Har grymt ont i huvudet. God natt

Älskar mitt lillgull Tindra
Svar på tråden Mina goa vänner!