• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia

Sara: Vad bra att du tog jobbet. Det kommer att bli bra ska du se. Låter toppen med 75 %. Lycka till.
    Tindras sovvanor har oxå varit lite konstiga under julhelgen. Men trots att hon somnat kring 23, så vill hon ändå upp vid 6, 7 tiden. Suck.

Sussie: Tack. Huvudvärken börjar släppa så smått. Ska lägga mig en stund så jag orkar jobba ikväll. tackochlov är det bara 4 timmar idag. Lördag blir därimot tuff. 9-20:30. Men sen är jag ledig en hel vecka. Då åker vi till Vilhelmina.
    Stackars Cornelia som haft feber. Tindra har varit förkyld ett tag nu, slutar aldrig hosta.

Har varit och köpt fyrverkerier nu. Och sen får jag förbi kvantum och köpte lunch och en bok. mera självkänsla av Mia Törnblom. har inte läst hennes första bok, men det gör nog inget. Såg en Pilatesfilm där som jag var sugen på att köpa. Fick ju presentkort på ica i julklapp, men jag hade inte med den, så det får bli en annan gång. Mitt gymkort går ju snart ut och jag tyckte om Pilates, så köper jag filmen behöver jag inte ge upp tränandet. Men det gäller att verkligen använda den oxå.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • mysia

Sofia: När vill och kan du hämta cyckeln?

• litetknyte
    Pingu - var så lite så. Hoppas du får jobbet.
    Du passar skitbra i lugg.

Sara - vad kul att det känns så bra med jobbet ändå. Härligt med ledigt mitt i veckan.

Ha en bra kväll alla! Vi får besök av min allra bästaste vän som flyttat till Västerås. Blir myspys!
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • Pingulina

Tack för alla kommentarer om luggen, självbilden växer Kyss Känns jättebra, och det går ju hur bra som helst att ha luggen till sidan med spännen såman ju liksom det bästa av två "lookar".

Vi är hemma hos svärisara nu och hämta Nellie och så har vi fått oss en bit mat. Ikväll kommer en av Andreas kompisar, som annars bor i Göteborg, på besök så vi ska börja bege oss hemåt. Har hyrt två filmer också så det blir väl lite soffmys senare.

Sara, låter ju ändå som rätt hyfsade förutsättningar för att trivas med jobbet. Tror det kommer bli bra Glad

Och sovvanor ja, Nellie har börjat krångla jättemycket vid läggning så varje kväll är en lååång kamp. Och speciellt nu när man ska försöka få tillbaka normala rutiner igen...

Sofia, ja visst är han söt i rouge Han är ju hyfsat nöjd

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Liloot

Wohoo, vilken snygg-annika i vimmlet

Idag har jag jobbat på förmiddan, sen har jag gjort nagelförlängning och shoppat lite på rean.

Här har vi en mavägrande tjej för tillfället. Hon äter i princip inget förutom välling. Men så har hon lite feber också, så det kanske är det. Hon fick feber igår kväll. Idag har jaginte kollat men hon känns inte varm iaf, men det kan ju komma ikväll. Men jag tror att det är efter sprutan hon fick förra veckan.

Är hon mammsen och ska få middag här, skriver mer senare ivkäll!

Thea 060514
  • Emeraldy

Glömde kommentera förut. Sofia: Jag tyckte Melodifestivalspelet var riktigt kul faktiskt! Bra blandning mellan lätta frågor och några som var riktigt svåra (och då vågar jag nog påstå att jag kan mycket om Melodifestivalen!). Och vi fick inte en enda fråga om After Dark eller Nanne

Annika:
    Jo, det känns som det är mycket positivt med jobbet faktiskt! Blir nog bra det här

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Alice i Umeå

Hej hej!!!

Annika: Jättefin bild, du passar i lugg.

Idag har jag jobbat  7:30 till 18:15. Jobbigt. I morse när jag vaknade kändes det inte ens som om jag hade somnat. Och så fick jag en sprängande huvudvärk på jobbet. Men med lite alvedon och lite j-la anamma så går det. Nu är jag ledig till på tisdag kväll. Skönt. Men det är fullt upp. I morgon kommer några kompisar från Göteborg förbi, på lördag kommer kompisar från Lund förbi, söndag är det födelsedags kalas, måndag är det nyårsafton och då kommer vännerna från Göteborg och Peters brors familj från Övik. Fullt hus hela helgen. Och jag orkar inte ens städa ikväll som tanken var. Men men... Ska försöka fixa lite i morgon på dagen men då ska jag också försöka handla all mat som kommer att gå i helgen och handla lite presenter till alla barn som kommer. Känns lite stressigt men ändå kul.

Vad ska alla göra på nyår?? Vi ska som sagt vara hemma och har bjudit in 2 familjer med 2 barn vardera så vi blir 6 vuxna och 5 barn. Fullt hus!!

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Pingulina

Anna, Åh, nagelförlängning, jag vill också!! Blev det bra? Hoppas att Thea inte blir mer sjuk.

Agneta, låter som att ni får det fullt upp närmaste dagarna Själv har vi inga planer alls fram till nyår, och inte på nyårsafton heller. Får se om vi kanske bara "firar" hemma hos svärisarna eller om det blir att käka middag med kompisar.

Suck, måste fylla på med plus på fl.

• mysia

God morgon tjejer

Idag ska jag fara på maxi och handla lite mat till på söndag. Lovade att stå för middagen den dagen.
    Sen ska jag vattna blomorna hos svärföräldrarna och så har jag bokat en tvättid oxå. Så jag håller mig nog sysselsatt idag.

Vi ska fira nyår uppe i Rönnäs(Vilhelmina) med p:s föräldrar och morbröder. Det blir nog trevligt.

Annika: Du svarade inte på min fråga tidigare. Har du köpt tossorna?

Agneta: Inte kul med huvudvärk. Idag är tredje dagen jag har huvudvärk, så jag förstår hur det känns att jobba och ha ont.

Ha en bra dag allihopa.

• mysia

När jag kom hem från affärn nu så såg jag att vi fått en avi om att hämta ett paket, (playstation)Jaaa,då vet jag vad jag och P ska göra ikväll, så kul.

Sofia: Har du möjlighet att hämta cyckeln idag, så är jag hemma.

Svar på tråden Mina goa vänner!