• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia

God morgon

Här var det lugnt.
    Har precis vaknat, sitter fortfarande i morgonrock, men ska strax dricka lite kaffe och ta en dusch så jag vaknar.
    Känns så konstigt att ha sovmorgon och vakna aldeles själv, ok, katten är hemma, men ändå. P är på jobbet och Tindra så långt bort. Längtar så mycket tills vi åker upp så jag får träffa henne.

Ha en bra dag allihopa.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Pingulina

God morgon!

Klev upp för en halvtimme sedan och sitter och tar det lugnt vid datorn. Är inte det minsta bakis, så skönt! Vi hade jättetrevligt igår, trevligt att få träffa alla Andreas kompisar och enstaka flickvänner igen, det är sällan man lyckas smla alla på en och samma kväll. Vi bestämde oss för att åka ner på stan tidigt för att slippa köa så vi kom in på Rex utan problem. Och det bästa med att gå ut så tidigt är att man känner sig nöjd efter ettpar timmar och så blir det en tidig hemgång också. Och naturligtvis via Max på väg hem

Bjussar på en bild från umeås vimmel

http://www.umeavimmel.se/?page=events&pid=7&eid=100&single=1373

Annica, låter jobbigt att vara borta från Tindra så där länge Hoppas du får en bra dag på jobbet!

Jag är mer än nöjd med mina julklappar. Fick smink från MUS, presentkort på helkroppsmassage, ny pyjamas/mysdräkt (A är less på mina fula mysbyxor ), pengar, marimekkor-burkar och en marimekko-musmatta, marimekko-börs, en lampa mm.
    Nellie fick också en massa grejor. Och som jag gissade så var det namnnapparna som var populärast Och sen när hon hade öppnat alla klapparna så gick hon och satte sig och lekte med mormors gamla leksaker igen, haha

Camilla, tack för länken om jobbet! Hade inte sett det innan. Hade fått höra rykten om att jobet skulle komma ut men jag trodde inte att det skulle komma innan jul. Så det ska jag absolut söka!!

Sara, jag håller precis på med andra boken i Millennium-trilogin, sååå bra! Hur blir det med jobbet förresten, kommer du ta det? När börjar du i så fall?

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Pingulina

Här är bilden jag försökte länka till:

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mysia

Annika: Lät som en lyckad kväll. Jättefin bild. Du passar ju jättebra i lugg.
    Vad bra att du är nöjd med dina julklappar. Jag glömde skriva igår att jag fick ett par nya croccskor, ett par lila. Så nu har jag ett på jobbet och ett hemma.
    Kom du förresten ihåg att köpa tossorna?

Börjar jobba klockan 16:30 idag,så jag hoppas jag blir av med min huvudvärk. Håller på att bli förkyld, har ont i halsen och hostar.

Nä,nu ska jag äta nåt och sen köpa fyrverkerier på k-rauta. Nära och bra

• mysia

Har lagt in lite julbilder i mitt galleri, under jul 2007, om nån är intresserad

Va kul Annika! Å va gullig Anderas va i rouge!

Älskade unge!
  • Emeraldy

Shit, vad snygg du blev i lugg, Annika (Jaja, du var fin förut också )

Jag har varit hos frissan på förmiddagen och fräschat upp håret lite, men ni ser nog ingen skillnad Möjligtvis frisör-Anna

Jag började läsa första Stieg Larsson-boken igår och den verkar precis så bra som alla har sagt, jättekul

Jag har precis provat ringa rektorn på Hedlunda, ville passa på när Moa sover, men givetvis svarar hon inte Fundersam Jag kommer tacka ja till jobbet, känns inte som jag har nåt val. Och det blir nog bra det här... Alla andra är så positiva och försöker få mig att se allt som kan bli bra.

Appropå Moa och sova så tyckte jag så synd om henne i morse. Hela helgen har ju varit helknäpp med sovtider. Hon har somnat runt 23-tiden och sovit halva förmiddagen (skönt för oss ) På eftermiddagarna har hon sovit en liten snutt här och där när vi har gått med barnvagnen eller kört bil, men det har varit korta stunder och vi har alltid tvingats väcka henne.

Nu försökte vi ställa tillbaka tiderna, så igår somnade hon runt 20:30. I morse var jag tvungen att väcka henne vid 8 och hon var sååå trött!! Trodde aldrig jag skulle få liv i henne. Hon är ju extremt lättväckt i vanliga fall, men i morse kändes det som jag hade kunnat fälla en bomb i sovrummet utan att hon skulle bry sig. Stackarn, får aldrig sova ordentligt.

Nu har rektorn ringt, hon såg väl att jag hade ringt. Åh, allt känns bara bättre och bättre! Hon är verkligen jättetrevlig, rektorn, känns så avslappnat att prata med henne. Tyvärr ska hon sluta som rektor nu, men hon kommer vara kvar ett tag för att skola in den nya rektorn.

Hur som helst; nu är jag lärare igen. Börjar 7 januari, eleverna kommer den 8:e. Tjänsten är på 75% = suveränt tycker jag! Kommer vara ledig på onsdagar. Hmm... vad mer kan jag säga... Ja, det känns så bra som det går i alla fall

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Tuttie

Annika: Vad fin duär i lugg, saknar min  den har blivit för lååång. Måste verkligen klippa mig.  Hoppas du får jobbet. Skriv en bra ansökan.

Annica: Hoppas huvudvärken släpper och att du snart får träffa Tindra.

Igår var vi ute o flängde en del och cornelia var huffsat nöjd, somnar och sover 1½ timme i bilen sen åker vi hem försöker få i henne nått mellis , men hon stenvägrar somnar om efter 1 timme väcker vi henne , o febern är ett faktum 38.7... 1 timme senare över 39. Sover 6 timmar igår kväll, vaknar när jag kommer hem vid midnatt är vaken en halvtimme och sedan sover hon till 8,20 i morse så 14 timmar sov hon igår eftermiddag/kväll/natt. Idag har hon ingen feber. Och somnade nu efter 12.

♥♥Cornelia 060420♥♥
  • Tuttie

Sara: Lux verkligen. Riktigt härligt. Grattis!

♥♥Cornelia 060420♥♥

Gud vad roligt Sara! Lärarjobbet är ju bra på så sätt att du får ju mycket tid till Moa. Grattis i alla fall!

Sussie: Hon har du bra otur Conne!

Annika: Ja luggen va ju skitsnygg på dig!

Anna: Gratta JOHAN från mig

Älskade unge!
Svar på tråden Mina goa vänner!