Shit, vad snygg du blev i lugg, Annika
(Jaja, du var fin förut också
)
Jag har varit hos frissan på förmiddagen och fräschat upp håret lite, men ni ser nog ingen skillnad
Möjligtvis frisör-Anna
Jag började läsa första Stieg Larsson-boken igår och den verkar precis så bra som alla har sagt, jättekul
Jag har precis provat ringa rektorn på Hedlunda, ville passa på när Moa sover, men givetvis svarar hon inte
Jag kommer tacka ja till jobbet, känns inte som jag har nåt val. Och det blir nog bra det här... Alla andra är så positiva och försöker få mig att se allt som kan bli bra.
Appropå Moa och sova så tyckte jag så synd om henne i morse. Hela helgen har ju varit helknäpp med sovtider. Hon har somnat runt 23-tiden och sovit halva förmiddagen (skönt för oss
) På eftermiddagarna har hon sovit en liten snutt här och där när vi har gått med barnvagnen eller kört bil, men det har varit korta stunder och vi har alltid tvingats väcka henne.
Nu försökte vi ställa tillbaka tiderna, så igår somnade hon runt 20:30. I morse var jag tvungen att väcka henne vid 8 och hon var sååå trött!! Trodde aldrig jag skulle få liv i henne. Hon är ju extremt lättväckt i vanliga fall, men i morse kändes det som jag hade kunnat fälla en bomb i sovrummet utan att hon skulle bry sig. Stackarn, får aldrig sova ordentligt.
Nu har rektorn ringt, hon såg väl att jag hade ringt. Åh, allt känns bara bättre och bättre! Hon är verkligen jättetrevlig, rektorn, känns så avslappnat att prata med henne. Tyvärr ska hon sluta som rektor nu, men hon kommer vara kvar ett tag för att skola in den nya rektorn.
Hur som helst; nu är jag lärare igen. Börjar 7 januari, eleverna kommer den 8:e. Tjänsten är på 75% = suveränt tycker jag! Kommer vara ledig på onsdagar. Hmm... vad mer kan jag säga... Ja, det känns så bra som det går i alla fall