• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy

Här har vi sett film (Pyramiden) och frossat i godis. Moa vaknade strax efter 22, men Magnus fick henne att somna om. Jag vet inte vad det är för dum ovana hon lagt sig till med, att vakna så tidigt på kvällen Fundersam Hoppas hon sover ett tag nu i alla fall.

Annika:
    Är lite avundsjuk på dig som fått tillbringa lite tid med herr Larsson Skulle jag också vilja, men börjar jag läsa nu lär det dröja innan jag får nån sömn

Natti på er, hös imorgon.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • mysia

God  morgon tjejer

Tittar snabbt in. Ville bara önska er ett gott nytt år. jag far strax och jobbar och slutar 20:30 och då åker vi direkt till vilhelmina.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Pingulina

God morgon!

Nellie somnade först kvart i 10 igår, då hade vinattat henne i 2 timmar. Helt otroligt! Och så vaknade hon kvart i 7. Men det är väl bara att fortsätta vara hård med rutinerna så kanske vi får till det igen.

Sara, ja visst är det svårt att sluta läsa när man börjat?! Det är ju så spännande hela tiden, han var verkligen duktig på att skriva.

Annica, ha en bra dag på jobbet! Hur trivs du förresten nu? Och gott nytt år själv!

• Liloot

Hallå!

Har haft fullt upp några dagar, därav lite inlägg från min sida.

Igår kväll var vi på Garaget och åt med johans föräldrar och syster. Gud va gott det va!! Blev sååå mätt! Så mätt blev jag inte ens på julafton

Va fint ni fått det Sussie Ska bli kul att se IRL.

Annica: Man borde väl kunna ladda hem pilatesvideo? Har ni DC så är det nog inga problem att hitta det där. Hoppas ni får PS2 snart!

Vi spelar Wii för fullt varje kväll. Dock nästan inga "Wii-spel". Vi har laddat hem massa gamla spel, så som Super Mario Bros 3, Iceclimber, Mario kart. Skiiit skoj

Sara: Thea vaknar också vid den tiden på kvällarna Fundersam Det är jättetrist, bara att hoppas på att det går över snart. Tänk vilken lycka det kommer att vara när dom sover hela nätterna, varje natt. Längtar.

Idag har vi familjedag. Johan är ledig. Vi funderar på att fara ner på stan... shoppa lite mer kanske Penga mun Har redan bränt nån 1000-lapp på rean. Men oj va mycket jag har fått för pengarna!

Gott nytt år till er alla som jag inte träffar något mer innan nyår!!

Thea 060514
  • Liloot
    Annika: Såg det där Logopedjobbet ute i tidningen idag. Har du tänkt söka?

Sussie: *fniss* Liite impad av hur snabb du var att lägga in bilden. Klockan på bilden är typ 19.44 och inlägget 19.46
    Thea 060514
  • Tuttie
    Liloot skrev 2007-12-29 11:51:10 följande:
    Annika: Såg det där Logopedjobbet ute i tidningen idag. Har du tänkt söka?Sussie: *fniss* Liite impad av hur snabb du var att lägga in bilden. Klockan på bilden är typ 19.44 och inlägget 19.46

♥♥Cornelia 060420♥♥
  • Emeraldy

Halloj

Annica: Gott nytt år på dig med Hoppas ni får det bra där uppe! Skönt för dig att få träffa Tindra igen!

Idag har vi köpt en lekhjälm till Moa och så var vi på MIO för att kolla på en barnsäng till henne, men det fanns inga fina där. Ska åka till EM nån dag och kolla där också.

Moa sover nu och jag funderar på att gå ner på stan en stund. Hatar iofs att gå på stan på just lördagar men det är å andra sidan skönt att slippa barnvagnen.

Här har vi det riktigt lyxigt på mornarna nu, Moa sover verkligen länge. Hon har gått från att sova runt 11 timmar per natt till 12 timmar. I morse vaknade hon strax efter 8:30. Så skönt att vi kan kliva upp alla tre samtidigt och känna oss pigga

Annika:
    Ja, Larsson är (var) duktig. Det känns lite trist att han själv inte fick uppleva vilken succé hans böcker blev...

Sussie:
    Glömde kommentera det igår; det ser jättfint ut i köket! Lite skillnad mot förut

• Pingulina

Konstigt, ett inlägg jag skrev tidigare är spårlöst borta...

Anna, jag ska absolut söka jobbet, har ju inte så mycket att välja på när det kommer till logopedjobb

Sara, jag har letat efter en snygg säng till Nellie ett bra tag men inte hittat nån Säg till om ni hittar nåt intressant! Ska ni ha en växa-säng eller?

I eftermiddag ska vi fara till Holmsund och bada med Nellie. Känns inte jätteroligt att visa min julfläskiga kropp men det är bara att bita ihop, för Nellie skull.

• mamma till Viktor och William

Hej hej, idag har vi gått på stan ett par timmar. Peter köpte 2 par jeans men det blev bara en börs för mig... Var inte på rätt shoppinghumör!

Jättefint i köket Sussie!

När det gäller säng har vi beslutat att ta en vanlig 120 cm resårmadrass och bygga en ram runt den. Det får bli som en myshörna också! Dessutom blir det skönare för oss när vi måste lägga oss med honom

Älskade unge!
  • Emeraldy

Annika:
    Vi har inte bestämt oss vilken typ av säng vi ska köpa, men det lutar nog åt att köpa en "riktig" säng på en gång. Tror jag Jag tror vi bestämmer oss när vi ser nån som känns bra, oavsett om det är en växa-säng, eller en vanlig säng. Det viktigaste känns att den är någorlunda låg så Moa kan ta sig i och ur den själv, och inte faller så långt om hon skulle ramla ur, plus att det går att ha nån skyddsbräda så att hon inte ska kunna falla ur. Hon ramlade ur vår säng för ett tag sen och den är rejält hög, så det var nog inte så skönt... Hon KRYPER i sömnen, för att inte tala om hur mycket hon rullar runt.

Svar på tråden Mina goa vänner!