• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy
    Annika:
    De är bara 16 elever. Så liten klass har jag aldrig haft förut, plus att det är en assistent med i stort sett alla lektioner. Haha, jag vill att eleverna ska älska mig redan innan de har träffat mig

Är det bara jag som ska unna mig gott nu när det är helg? *får ångest*

Agneta:
    Du som stegräknar; hur många steg "ska" man gå per dag för att gå ner i vikt? Jag har hört nånstans att man ska gå 10.000 steg om man vill behålla sin vikt, men det vill ju inte jag...

Sussie:
    Angående träning, du kan inte promenera då, om det känns bökigt med IKSU? Skaffa en bra stegräknare, i alla fall för mig är det bra peppning.
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy
    Annika:
    Lite nyfiken; vad ställer de för krav på dig nu på AF? Hur ofta måste du infinna dig där osv? Jag är glad att jag slipper Generad
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Pingulina

Haha, jag måste bara berätta... Vårt x-box har gått sönder och då skulle en budfirma komma och hämta spelet eftersom reparation var gratis och igår ringde dom och sa att dom kommer mellan 12-14. Och nu hade jag väntat och väntat men jag var så skitnödig att jag var tvungen att gå på toa, och FÖRSTÅS... jag hann ju inte mer än sätta mig och börja skita innan dom ringde på dörren. Haha, såå typiskt! Så nu vet ni det Sara, jag vet faktiskt inte riktigt än hur mycket krav dom kommer ha på mig, jag ska ju på ett första basmöte på fredag om en vecka och då får man också veta vem som är ens handläggare. Och sen ska man ju träffa sin handläggare och lägga upp en handlingsplan för hur man ska gå till väga och så... Men jag har ju blivit informerad om att det är hela sverige som gäller och även andra jobb än logopedjobb. Sen fällde "tanten" också lite kommentarer om att det är bra att ringa runt direkt till enskilda skolor om man söker elevassistentjobb eftersom dom inte alltid kommer ut officiellt. Så det förväntas väl att man ska ligga i en hel del. Men innan jag vet nåt om logopedjobbet på kommunen kommer jag ju inte söka så aktivt.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Pingulina

MEN, varför sitter allt ihop???

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • litetknyte
    Sussie - jag förstod det, gulligt ändå ju.

Sofia - hehe, Vickevire är en riktigt "karlakarl".
    Jag är INTE en "finns inga dåliga väder bara dåliga kläder - mamma".

Sara - gud vad roligt att höra att det känns så bra för dig med jobbet! Härligt.
    Pssst - jag har också en svullarhelg kvar innan allvaret drar igång på måndag.
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • litetknyte

Hihi vad kul. N och Vinga åkte just på affären och när de skulle gå vände sig Vinga om och vinkade och sa "hej då mamma, syns sen". Har hon aldrig sagt förut, men klockrent var det.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Liloot

Va duktiga alla barn är på att prata! Thea säger mest en-ords-meningar. Ibland händer det att hon sätter ihop två ord. Men aldrig mer än så.

Thea är också jätteduktig att gå på pottan. Minns knappt sist jag bytta en bajsblöja Hon säger i princip alltid till innan bajs men sällan vid kiss. Men det får bli träning till sommaren för oss också, då hon kan gå i trosor å så utomhus.

Jag har varit på Wilma flera gånger och fått massage, underbart skönt är det. Och dom är väldigt proffsiga och service-minded där tycker jag!

Ikväll ska jag till Mona och käka och spela spel. Dom skulle dricka lite vin, men jag tror jag tar bilen så jag tar mig hem sen, det är ju så förbaskat dyrt att åka taxi och jobbigt/tråkigt att åka buss. Men ingen utgång ikväll utan en vanlig tjejkväll bara Ska bli kul, blir nog en del Buzz kan jag tänka mig

Thea 060514
  • Liloot

hmm, blev ett väldigt EGO inlägg det där Hoppas ni har det bra i helgen iaf! Puss!

Köpte förresten en triss lott idag, vann först 50 kr, tog två nya, sen vann jag 75 kr på en av dom och tog tre nya. Så nu ska jag gå å skrapa dom tre. Tjing!

Thea 060514
  • Liloot

blää. Ingen vinst. Typsikt, skulle ha tagit pengar istället Bättre lycka nästa gång!

Thea 060514
Svar på tråden Mina goa vänner!