• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy

Hihi, Anna, det brukar ju alltid sluta så när man köper Triss

Magnus och Moa sitter och ser hockey, så jag funderar på att gå och duscha. Skulle bara kolla här först

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Alice i Umeå

Hej hej !!

Sara: Det beror ju lite på hur mycket man äter, hur många steg man ska ta. Men jag tror medelsvensson ligger runt 8000. När jag gick ner 10 kg efter Alices grav var jag med på en sida som heter tappa.se  Kolla in den, det finns lite nyttig information och pepp.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Pingulina

God morgon!

Nu har mamma och pappa åkt vidare mot Arlanda. De hade gärna fått stanna längre för Nellie är alltid så nöjd när de är här. För övrigt så hade Nellie en riktigt dålig natt igen, hon är jättetät i näsan.

Så tyvärr Agneta få vi nog hoppa över kalaset idag, vill inte smitta andra eller utsätta Nellie för andra smittor just nu.

Jag måste bara berätta hur duktig jag (och A) var igår kväll. Vi for ut och käkade på News grekiska buffé och vi valde bort allt som innehöll potatis eller pasta samt bröd (till tzatsikin, fatta hur svårt det var!) Och vi åt gott ändå, lite olika kötträtter och bönsallader och så massa tsatziki. Drack en cola light till men det var jag värd Och på kvällen delade vi på en ölkorv (som är okej ur GI-synpunkt) och så åt jag en apelsin. Tror inte det har hänt på många många år, gottegrisar som vi är Generad

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • litetknyte

Åh guuuud så gott med grekisk buffé Pingu! Hade de dolmades???? I så fall MÅSTE jag tvinga med mig N på sånt.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Pingulina

Camilla, japp, riktigt goda dolmades också Rekommenderas!!

• mysia

Annika: Vad duktig ni var som åt så nyttig mat. Lät jättegott.
    Angående tossorna, vad bra att dom tog med 2 olika storlekar. Då kan vi kanske prova båda 2 och se vilken som passar bäst? För det är ju så himla svårt med storlekar.

Ikväll blir det att se hockey på tv och äta massa godsaker.

Vad alla är duktiga, antíngen på att prata eller gå på toaletten. Tindra förstår inte att man ska kissa i pottan. prata därimot gör hon mycket. När vi var i Rönnäs så var vi ganska många där och då skulle hon säga vad alla heter, och då pekade hon på en och en och sa deras namn. Hon har tillochmed lärt sig vad farmor och farfar heter, så det lät så här. Mamma å pappa å fafa(farfar) å favo(farmor). Lät så gulligt.

Nu ska jag ta en dusch innan vi går till Agneta.

hej så länge

Älskar mitt lillgull Tindra

Oj oj oj mitt lilla barn.... Man ska väl vara glad för att dom har en egen vilja och en stooor driftskraft men det är bara sååååå tröttsamt ibland. Jag tycker inte vi gör annat än att säga till honom, gör inte si, gör inte så. Han är så otrooooligt nyfiken och tycker det är så kul att testa oss. Allt ska undersökas och petas på. Han VET att plattorna är varma när dom lyser rött men ändå måste han provkänna. Han VET att han inte får kasta saker och medan man tar upp den ena saken rusar han till nästa och kastar iväg. Börjar man slå med skeden på tallriken måste man göra det 1000 ggr tills mamma och pappa tappar tålamodet helt. Vi försöker vara konsekventa och först varna honom att vi tar av honom skeden och ger inte tillbaka den om han fortsätter. Tar man av honom den så bryr han sig inte och hittar genast på något annat att testa oss med. JAG BLIR GALEN!

• Pingulina

Låter jobbigt Sofia... Vi försöker vara konsekventa här också men jag har ju så jäkla kort tålamod så ibland hinner jag inte varna Generad Jobbigt att han kastar saker, det har vi sluppit än så länge med Nellie. Men det är ju den fasen nu när de ska testa oss och kolla våra reaktioner, man vet ju om det men det är sååå svårt att acceptera tycker jag.

Annica, kan ta med båda storlekarna när vi träffas nångång (eller om ni vill komma förbi) så får ni ju prova och känna efter vilka som passar bäst.

Var ute på en promenad tidigare idag och det är helt sjukt hur mina tankar far fram och tillbaka. Ena sekunden tänker jag att "fan det ska gå" och nu ska jag bli av med mina kilon och så i nästa sekund tänker jag på chokladbollar, bakelser och onyttigheter. Det är sååå jobbigt!

• Pingulina

Förresten kommer jag tjata mycket nu om vad jag äter, inte äter, tränar osv. så det är bara att ni vänjer er

Haha Annika vi vet hur det är så tjata på du! Vi andra lär nog tjata en hel del också

Ja men vet ju om att dom ska testa oss men jag tror det som är jobbigast är att jag inte är 100% övertygad om att vi gör rätt! Ska man hota och genomföra hotet eller är dom för små för att förstå konsekvenser?

Svar på tråden Mina goa vänner!