• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!

Jag är förresten anställd åt landstinget nu också! Fick ju bara 79% på Tomtebo och lägligt nog fick jag 10% på undersköterskepatrullen också!

• mysia

Annika: Tjata på du, det är lugnt. Kämpa på, du fixar det här. jag vill oxå gå ner i vikt, men jag har liksom ingen kraft i kroppen. Hjärnan vill, men inte kroppen.
    Ja,det blir jättebra att vi får prova oss fram. Vi får väl se framöver när vi kan ses.

Sofia: Förstår att ni har det jobbigt. Tindra har oxå börjat testa på olika grejer som driver oss till vansinne. men det gäller att vara hård med dom och försöka behålla sitt lugn, fast det är svårt. För det roligaste som finns är ju när mamam och pappa blir vansinniga.

Tindra har sovit i 1 1/2 timme nu. Funderar på att gå iväg till Agneta redan nu, en promenad skulle göra oss alla gott, och så slipper vi klä av Tindra när hon vaknar.

vi hörs

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Emeraldy

Hej hopp!
    Hoppas ni hade roligt hos Agneta idag. Vad fick Alice av Thea?

Jag har jobbat idag, det var lugnt som tusan, så det blev mest att städa och plocka i ordning.

Agneta:
    Jag minns att du har pratat om den sidan förut, jag ska ta mig en titt

Annika:
    Shit vad duktiga ni är Och på restaurang och allt! Heja er!

Sofia:
    Jobbigt Moa testar inte så jättemycket än, men en del blir det och framförallt vid matbordet då hon gärna kastar mat eller skeden. Vi gör som ni; varnar och säger att vi tar bort skeden/maten om hon fortsätter och så gör vi det sen om hon fortsätter. Ibland när tålamodet av andra anledningar är på noll så ryter man väl till lite väl snabbt och tar bort maten utan varningen innan och det är väl inte så superpedagogiskt direkt Generad Men man är ju inte mer än människa!

Nu ska jag natta Moa. Lite tidigare än vanligt men hon har sett rätt trött ut. Håll tummarna för att det blir en bra kväll (=kan ta en timme men att hon i alla fall inte skriker...)

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • litetknyte

Ja det där med att testa gränser osv har vi också fått erfara... det kan bli riktigt tröttsamt till å från, men som sagt, det måste ju göras.. Jag tror, Sofia, att ni gör rätt som är konsekventa och lär Viktor konsekvenser redan nu, om inte annat så för att det blir lättare för er själva att fortsätta på samma linje hela vägen så att säga.

Vi var ute en stund på sjön idag. Vinga åkte pulka som N drog när han åkte skridskort. D gick fort så det var kuuuuul tyckte Vinga.

Pingu - jag är precis likadan. Ibland är jag tokmålmedveten och SKA ner i vikt och det känns så skönt att bestämma sig, men lika snabbt kan jag tvärvända och tycka att det inte är värt att vara utan massa gotta... Fundersam Hejja på iaf!

Älskar min lilla Vinge-ling

Tack alla snälla ni för feedback!

Hade ni det trevligt på kalaset idag förresten?

Imorgon ska vi hämta en katt!!!

• Emeraldy

Vad roligt, Sofia Hur ser kissemissen ut? Var ska ni hämta den? Ålder? Kön? Massa frågor från en kattälskare

Här har Moa nyss somnat. Hon skrek som en tok från början. Till slut lyckades jag faktiskt få krama om henne lite så hon lugnade sig och då frågade jag henne vad hon ville. Då pekade hon på madrassen vi har lagt på golvet och sa "Där". Så jag lyfte upp henne så fick hon somna på madrassen bredvid mig. Det tog nästan en timme i alla fall, men det är ju ofta så att hon helt enkelt inte kan somna, fast hon är lugn. När jag lyfte över henne till spjälisen så vaknade hon till så jag var tvungen att sitta där i 10 minuter till. Jag funderade på att låta henne sova kvar på madrassen, men hon låg precis bredvid elementet som är rejält hett så det kändes inte som nån bra idé och jag ville inte börja skruva på det där i beckmörkret. Imorgon tror jag vi tar bort spjälisen helt och lägger madrassen där hon brukar sova så får vi se hur det går. Den är ju rätt smal så risken är ju att hon rullar ner på golvet så fort hon vänder sig, och vaknar, men hon vaknar ju å andra sidan varje natt i alla fall, så det kvittar väl.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Tuttie
    Sofia. Oj det påminner så grymt mycket om Cornelia oxå. Hon är oxå så grymt nyfiken hela tiden och ska fingra på ALLT . Jättejobbigt. Men men det är väl så en tid nu.

Vad är det för katt? Vill veta allt?

Sara: Spännande och höra hur det går med att ta bort spjällisen

Milla:
    Låter som en mysig dag!

Annika: Heja er! Är grymt imponerad.

Här har vi en tjej som inte sover. Verkar hur pigg som helst .

Hoppas ni hade det bra på kalaset, vad fick Alice?
    Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!

Spännand Sara! Vi är också sugen på att ta bort spjälsängen nu. Allt mer ofta vaknar han på kvällen vägrar somna om vi inte lägger oss med honom i vår säng... Inte så jättekul för där törs man ju inte lämna honom....

Det är en liten kattkille på 12 veckor! Vi ska hämta den i Robertsfors så det är ju en liten bit men det går säkert bra!

Det är den bakre lilla filuren...

Älskade unge!
  • Tuttie

Soff: Oj vilken liten goding. Vad ska han heta?

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
Svar på tråden Mina goa vänner!