• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Pingulina

Camilla, det beror ju lite på vilken fas i Gi man har tänkt köra. Rivstarten som man ofta inleder med är ganska kort, 1-3 veckor, och då undviker man kolhydrater helt och hållet. Sen får man ju smyga in mer och mer kolhydrater, men det ska vara kolhydrater med bra GI-värde. Och det finns bröd man får äta, t.ex. bröd gjort på surdeg och hela korn och frön. Man kan baka eget bröd också utan vetemjöl.

Annica, hur länge är det du har jobb nu? Var ska ni beställa soffan?

Jag har lämnat Nellie oå dagis och pysslat med min CV och sånt. Nu ska jag sortera ut Nellie kläder som är för små och sen ska jag träna Pump på IKSU om en timme.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Alice i Umeå

Hej hej! ! Jag är hemma med en rosslig, hostig och lite febrig Alice. Nästan skönt att slippa gå ut i detta väder. Hon har sovit dåligt i natt, vaknat flera gånger och sätter sig upp och bara gråter. Efter en stund lägger hon sig ner och sover igen. Känns som om jag vaknat typ 20 gånger. Inte kul.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Liloot

Stackars Alice Krya på sig kram!

Lycka till idag Sara, och framför allt imorgon!

Annika: Heja! va duktig du är!!

Sofia: Mysigt med kisse!! Såklart han saknar sina syskon... men det brukar ju gå över ganska fort. Jag är faktiskt också lite sugen på att skaffa katt igen... men jag vet inte. Dom är ju så sura här på området om man har katterna ute, och att ha en innekatt känns inte lika kul.

Idag är det jobb, börjar om en halvtimme. Sitter på johans jobb och slösurfar.

Jag och syrran skulle fara till tatueringssnubben idag och prata lite med han om han har lite förslag och så, men det va stängt idag. Trist. Syrran ska ju också göra en tatuering, så vi tänkte gå samtidigt.

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • litetknyte
    Pingu - ahaaa. Ja, jag har ingen koll...
    Vilken lyxtillvaro d lät som om du lever i just nu. Men jag vet, man blir less på att vara arbetslös och därtill kommer ju oron och bristen på pengar osv osv... men man kan ju låtsas att man har semester nån vecka iaf.

Vi har varit ute och skottat lite snö och busat på  fm. Nu ska vi vila lite å sen blir det veckohandling när N slutat jobba.
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • mysia

Nu har jag varit på schemaläggning, och för att svara på din fråga Annika, så kommer jag att jobba där jag är nu februari ut. 50 %, och har jag inte fått något nytt då, så kommer jag att försätta där. Dom vill gärna behålla mig, det är verkligen kris med folk nu. Vi är 2 stycken just nu. Så känner ni någon som vill jobba kväll och helg ute i brännland + har tillgång till bil, så får ni gärna nämna detta jobb för dom.
    Till din andra fråga Annika, vi ska beställa soffan på jysk. Men det känns inte så kul att fara ut och köra i detta väder.
    Annika igen, kan jag hämta tossorna nån gång i veckan?

Agneta: Stackars Alice. Skickar en krya på kram.

Camilla: Lät roligt att vara ute i snön, men snöar det inte hos er?

Anna: Surt att tatuerarn hade stängt. vad har du tänkt göra för tatuering?

Nu ska jag ta och plocka undan lite här hemma. Tänk hur mycket ett barn kan dra fram på morgonen!!

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Pingulina

Hemma från IKSU. SHIT, vad otränad jag är, har ju inte gått på body pump sen jag fick Nellie men ändå. Jag är alldeles skakig i hela kroppen.

Camilla, jo, det kändes lyxigt ända tills jag kom hem från iksu och såg att jag hade fått ett brev från arbetsförmedlingen. Brevet är alltså från en handläggare på af i Skärholmen som tycker att jag ska söka ett jobb som logoped där. Skärholmen i Stockholm alltså :-O Och jag måste rapportera när jag har sökt det och söker jag det inte så får jag ingen a-kassa och får jag jobbet men tackar nej får jag inte heller någon a-kassa. Snacka om hetsjakt!!! Har det varit så här för er andra som är inskrivna på af också?? Herregud säger jag bara! Som att jag skulle veckopendla till Skärholmen när Nellie är så liten, tror inte det.

Annica, det går bra att hämta tossorna i veckan.

• mysia

Annika: Nä,gud vad jobbigt att behöva pendla ändå dit. Håller alla tummar att du hittar något här så du slipper pendla. är du hemma på onsdag em? för isåfall kunde vi ta det direkt jag hämtat Tindra på dagis vid 14 tiden?

Har dammsugit lite snabbt nu och hängt upp gardiner i Tindras rum. och nu ska jag gå och hämta Tindra på dagis. Vi hörs sen tjejer

• Pingulina

Annica, jag är säkert hemma på onsdag men inte just vid 14-14.30 för då hämtar jag Nellie på dagis. Men vi brukar vara hemma vid kvart i 3-3 typ, beroende på hur villig Nellie är att gå hem

• mysia
    Pingulina skrev 2008-01-07 13:25:35 följande:
    Annica, jag är säkert hemma på onsdag men inte just vid 14-14.30 för då hämtar jag Nellie på dagis. Men vi brukar vara hemma vid kvart i 3-3 typ, beroende på hur villig Nellie är att gå hem
    Ok. Men ska vi säga 15:15?för att vara på den säkra sidan?

Sofia: När kan du hämta cyckeln?

Nu ska jag trotsa vädret och fara på jysk och beställa sofforna. Hoppas verkligen Tindra är på humör.
  • Tuttie

Men Annika hjälp! Inte kan dom väl på riktigt kräva att du ska söka det jobbet. Det är skandal, din sambo behöva bli "ensampappa" bara för att du ska veckopendla till Sthlm. Och vem betalar dina resor först o främst? Står AF för dom? Kostar ju en förmögenhet om du ska flyga varje vecka.

Kan du inte bara dra ihop ett skit ansökan... Så dom inte väljer dej. Det är ju inte ditt fel om du inte får jobbet. O då har du iaf sökt. Eller?

Lider med dej verkligen. Vad tänker du göra då?

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
Svar på tråden Mina goa vänner!