• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy

Vad roligt, Sussie

Sussie igen:
    Moa är näst intill omöjlig att få att somna på dagen inne i sin säng, men i barnvagnen tar det typ 5 minuter. Antar att det är för att hon inte kan böka omkring där. Det var ju först i somras som hon accepterade att sova i vagnen, men nu går det jättebra. Ni skulle kanske prova det? Jag får ju iofs stå och vagna henne, men eftersom det bara tar som sagt ca 5 minuter så känns det okej. Och hon visar aldrig trötthet heller, men somnar som sagt fort ändå i vagnen. Idag var hon skitarg för att jag stod där och inte Magnus (hon är aaaaaningens pappig för tillfället) men så började jag sjunga för henne och då somnade hon tvärt. Undrar om det är för att det lugnar henne eller för att hon inte vill höra eländet

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Tuttie
    Sara:

Ja vi kanske ska testa barnvagnen. Men nu börjar ju dagis så då blir det nog ändring på det. Hoppas jag
    Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • mamma till Viktor och William

Sara: På vår så kan man skjuta påknappen 2 steg! Alltså samma knapp som man sätter på den med. Ja vi hade också dom tiderna men jag tror inte han va ute de första dagarna. Du kan ju ta med för säkerthets skulle och fråga hur dom tänkt... Ja jag gillar också svarta katter Nu ligger stackarn under soffan helt vettskrämd och vill inte komma fram... Han saknar väl sina syskon Leffe är INTE ett coolt namn men känner jag Peter rätt så ger han sig aldrig...

Älskade unge!
  • Emeraldy

Stackars kissemiss

Vi har inte ens nån av och på-knapp på Moas leva om-nalle Fundersam

Här är det just nu skottpengar på en hund som några grannar längre bort har. Eller egentligen ska det väl vara skottpengar på grannarna Skrikandes Den står ute och skäller HELA tiden. Varför har de den utomhus när den bara skäller??? Moa vaknade nyss, men som tur var kunde hon somna om när jag stod och vagnade henne.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Pingulina

Sara, bak i ryggen under "kläderna" ska det finnas en knapp.

Sussie, vilken tid tänkte ni komma förbi? Vi ska iväg och hälsa på kompisar nu när Nellie vaknar, men jag kan lägga ut tossorna i brevlådan och så kan du ju sätta in pengar på mitt konto istället, går det bra? Och jag behöver inte låna boken för jag har laddat hem den som ljudbok så jag har nåt att lyssna på när jag är ute och går

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Pingulina

Sara, jobbigt med grannar som inte tänker på att andra kan störas av oljudet. Vi har en granne som brukar gå ut i garaget och varva sin motorcykel lite då och då, mitt i vintern liksom, han ska ju inte ens nånstans med den utan står bara där och varvar. Och det vaknar Nellie direkt av.

• litetknyte

Åh så söt liten kisse Sofia. Kattungar är ju det sötaste som finns. Leffe är ju klockrent.

Sara - jättelycka till imorron.

Nu ska vi på kalas. Tjing.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Pingulina

Kom på att jag glömde svara dig Anna ang. hur jag gör tonfiskröran. Två kokta ägg hackas och blandas med en burk tonfisk, 1 burk creme fraiche, 1-2 msk majonnäs och salt och peppar, lite citron om man har hemma. Skitgott på mörkt fullkornsbröd/rågbröd eller avokado!

• litetknyte

Pingu - guuud vad gott det där lät! Dock ingen vidare points-mat. GI är nalta annorlunda helt klart...

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Tuttie
    Pingulina skrev 2008-01-06 13:31:24 följande:
    Sara, bak i ryggen under "kläderna" ska det finnas en knapp.Sussie, vilken tid tänkte ni komma förbi? Vi ska iväg och hälsa på kompisar nu när Nellie vaknar, men jag kan lägga ut tossorna i brevlådan och så kan du ju sätta in pengar på mitt konto istället, går det bra? Och jag behöver inte låna boken för jag har laddat hem den som ljudbok så jag har nåt att lyssna på när jag är ute och går
    Ja jag vet inte kan ine säga nån tid. Men lägg ut dom så sätter jag in på ditt konto.
    Smart att ladda hem som ljudbok, kanske så jag ska göra ed dom 2 första... Bra idé.

Tonfiskröran..OJ vad gott det lät. Verkligen! Tror vi ska äta det ikväll.... Eller det kanske är lunch bara..?
    Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
Svar på tråden Mina goa vänner!