• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Pingulina

Annica, japp, vi är hemma!

Anna, jag tycker också att tatueringen var finare utan öron.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mysia

Annika: Vad bra, då syns vi om ett par timmar. Vilken address var det nu igen?

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Pingulina

Gökropsvägen 1 D, men du behöver väl inte adressen, du har ju varit här ett par gånger

• mysia
    Pingulina skrev 2008-01-09 13:33:23 följande:
    Gökropsvägen 1 D, men du behöver väl inte adressen, du har ju varit här ett par gånger
    Jag vet, men jag är världens sämsta lokalsinne. Kör alltid på fel parkering, och sen när jag ska gå till ert hus så minns jag aldrig vilken husnummer det är.
  • Emeraldy

Hej hopp gummisnopp
    Idag har vi varit på Matrisen, och ååååh vad det känns bra Eivor, som skolar in Moa är ju bara hur gullig som helst. Moa kommer fullkomligt älska att gå på förskola, som jag redan sagt. Vi hade utan problem kunnat lämna henne där redan idag. Hon var så glad och tydde sig direkt till Eivor som fick massa kramar och även en puss när vi skulle gå (då blev dock Moa skitförbannad på oss - hon ville ju vara kvar och leka ) Egentligen brukar barnet vara bara med inskolningsläraren första dagen, och så får några andra barn vara med och leka andra dagen, men Eivor insåg ju rätt snabbt att Moa var van vid andra barn, så då fick Viktor och en liten Sanna vara med oss ett tag. Moa är annars det enda barnet som skolas in på den här avdelningen och jag tycker det känns jättebra. Då vet man ju att allt redan fungerar så att säga. Mittemot startade en ny avdelning och där är ju alla barn nya och då får jag en känsla av att det inte blir samma "intima" inskolning, som det blir för Moa.

När det gäller jobbet känns det sådär. Förutsättningarna är ju bra, med 75%, ledig på onsdagar, hyfsat nära till jobbet osv. Men jag tror att det kommer bli riktigt, riktigt tungt. Jag träffade ju klassen för första gången i går. Det är 15 elever i klassen och igår var 4 borta. Jag hade alltså bara 11 elever och dessutom en assistent som är med alla lektioner och jag var ändå helt slutkörd när jag kom hem. Jag somnade redan 21 igår.

Det jobbiga just nu är att fylla lektionerna med nåt vettigt eftersom jag inte riktigt har hunnit sätta mig in i allt materiel. Sofia och Annika; det låter fint att man ska ta sig tid att lära känna klassen osv, men i praktiken funkar det inte så enkelt. Det är ju flera timmar som man ska sysselsätta dem, och jag insåg rätt snabbt att de måste ha nåt att göra HELA tiden, annars spårar det ur.

Idag hade jag egentligen tänkt jobba, men jag bestämde efter vi kom hem från Matrisen att strunta i det. Jag jobbar bara 75% så jag ska banne mig njuta av mina lediga onsdagar. Nu ska jag iofs sätta mig och läsa igenom en pärm med info om barnen, från tidigare utvecklingssamtal osv så jag får lite mer kött på benen, men det är ju inte så ansträngande.

Jag är glad att jag har ett jobb, framförallt när jag läser hur AF funkar, men jag hävdar fortfarande att jag gärna skulle ha ett annat jobb...

Anna: Lycka till med tatueringen i morgon, så spännande!! När det gäller motivet så skulle jag vilja veta hur tecknet "ska" se ut. Jag är sån överdriven perfektionist, så skulle jag göra en symbol som redan finns skulle jag vilja att den verkligen såg ut som den "ska", om du förstår vad jag menar.

Sussie:
    Har ni fått veta nåt om bröllopet??

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • mysia

Hej tjejer

Sara: Vad roligt att det gick bra för moa på första inskolningsdagen.
    Lycka till med jobbet. Förstår att det verkar tufft, men du är duktig, du fixar det.

Annika: Vad hade du i kexet+ sömnmedel? Tindra somnade nämligen i bilen på väg hem, hon var helt slutkörd. Jag la henne på sängen när vi kom hem och klädde av henne utan att hon reagerade. Sen klippte jag hennes naglar, och inte ens då reagerade hon. Sen började jag med maten, fick väcka henne. Så jag får se hur det går att somna ikväll för henne. Är jättenöjd med tossorna. Synd bara att jag inte hade tillräckligt mycket pengar med mig. Men jag sätter in på ditt konto istället.

Nu ska jag bada Tindra

Vi hörs

• litetknyte

Hej hej.

Idag har jag varit och jobbat 1,5 timme, haha. Hade bara apt dessutom. Känns inte som om jag varit borta därifrån alls, allt var sig likt trots många nya brukare... skumt det där... Många förändringar är på g i verksamheten iaf, känns lite skumt, men d löser sig nog. Vill inte jobba där för evigt dock, suck...
    Ska förmodligen jobba ett par dagar i februari, så d blir ju bra som mjukstart.

Sara - vad kul att det går bra för Moa på dagis med en gång.
    Vinga kommer ju börja på en helt ny, och därtill tillfällig, avdelning sen... hoppas d blir bra men det är mkt som känns lite osäkert. Man kan ju tex inte gå dit och hälsa på eller ringa och fråga hur saker och ting funkar... Fundersam Men men, det får LOV att bli bra. Är inte orolig för att Vinga inte ska trivas, det blir nog värst för mig. Å d kan jag iofs hellre ta än att hon blir lidande.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • mysia

Har precis fått Tindra att sova. Men jag förstod att hon skulle vara svårsövd ikväll med tanke på att hon somnade i bilen.

Sitter och ser på ishockey. Björklöven - Borås. Löven leder, så det är ju bra. Längtar tills P kommer hem. och imorgon är hela familjen ledig, så det ska bli mysigt med en familjedag.

Camilla: 1 1/2 timme, lagom lång dag. ha ha Glad

• litetknyte
    mysia - haha, ja visst är det? Däremot önskar jag på allvar att man hade råd att båda jobbade halvtid. Tänkt vilket kvalitetsliv man skulle kunna leva då!
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • Pingulina
    litetknyte skrev 2008-01-09 20:49:43 följande:
    mysia - haha, ja visst är det? Däremot önskar jag på allvar att man hade råd att båda jobbade halvtid. Tänkt vilket kvalitetsliv man skulle kunna leva då!
    Jag tror absolut inte att A skulle vilja jobba bara halvtid, han tycker det är roligt att jobba. Sen att han jobbar mer än heltid är en annan sak, bara han kommer ner till 40h/vecka så är jag nöjd.

Men själv skulle jag kunna tänka mig att jobba bara halvtid

Annica, A är också på hockey, leder dom fortfarande?

Sara, låter som att Moa får det bra på dagis, toppen!
Svar på tråden Mina goa vänner!