Hej hopp gummisnopp
Idag har vi varit på Matrisen, och ååååh vad det känns bra
Eivor, som skolar in Moa är ju bara hur gullig som helst. Moa kommer fullkomligt älska att gå på förskola, som jag redan sagt. Vi hade utan problem kunnat lämna henne där redan idag. Hon var så glad och tydde sig direkt till Eivor som fick massa kramar och även en puss när vi skulle gå (då blev dock Moa skitförbannad på oss - hon ville ju vara kvar och leka
) Egentligen brukar barnet vara bara med inskolningsläraren första dagen, och så får några andra barn vara med och leka andra dagen, men Eivor insåg ju rätt snabbt att Moa var van vid andra barn, så då fick Viktor och en liten Sanna vara med oss ett tag. Moa är annars det enda barnet som skolas in på den här avdelningen och jag tycker det känns jättebra. Då vet man ju att allt redan fungerar så att säga. Mittemot startade en ny avdelning och där är ju alla barn nya och då får jag en känsla av att det inte blir samma "intima" inskolning, som det blir för Moa.
När det gäller jobbet känns det sådär. Förutsättningarna är ju bra, med 75%, ledig på onsdagar, hyfsat nära till jobbet osv. Men jag tror att det kommer bli riktigt, riktigt tungt. Jag träffade ju klassen för första gången i går. Det är 15 elever i klassen och igår var 4 borta. Jag hade alltså bara 11 elever och dessutom en assistent som är med alla lektioner och jag var ändå helt slutkörd när jag kom hem. Jag somnade redan 21 igår.
Det jobbiga just nu är att fylla lektionerna med nåt vettigt eftersom jag inte riktigt har hunnit sätta mig in i allt materiel. Sofia och Annika; det låter fint att man ska ta sig tid att lära känna klassen osv, men i praktiken funkar det inte så enkelt. Det är ju flera timmar som man ska sysselsätta dem, och jag insåg rätt snabbt att de måste ha nåt att göra HELA tiden, annars spårar det ur.
Idag hade jag egentligen tänkt jobba, men jag bestämde efter vi kom hem från Matrisen att strunta i det. Jag jobbar bara 75% så jag ska banne mig njuta av mina lediga onsdagar. Nu ska jag iofs sätta mig och läsa igenom en pärm med info om barnen, från tidigare utvecklingssamtal osv så jag får lite mer kött på benen, men det är ju inte så ansträngande.
Jag är glad att jag har ett jobb, framförallt när jag läser hur AF funkar, men jag hävdar fortfarande att jag gärna skulle ha ett annat jobb...
Anna: Lycka till med tatueringen i morgon, så spännande!! När det gäller motivet så skulle jag vilja veta hur tecknet "ska" se ut. Jag är sån överdriven perfektionist, så skulle jag göra en symbol som redan finns skulle jag vilja att den verkligen såg ut som den "ska", om du förstår vad jag menar.
Sussie:
Har ni fått veta nåt om bröllopet??