• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!

Haha ingen aning men Peter tycker han ska heta Leif så han får kalla honom Leffe = NEJ TACK!

Älskade unge!
  • Tuttie
    mamma till Viktor skrev 2008-01-05 20:39:02 följande:
    Haha ingen aning men Peter tycker han ska heta Leif så han får kalla honom Leffe = NEJ TACK!
    Stencoolt juh!

Eller KarlKerstin.. KK *skratt*
    Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!

Sussie: Glömde svara på det du skrev om Conne.... Nej det är verkligen inte kul. Speciellt jobbigt om man ska hälsa på någon som inte har barn. Ikväll när vi var hos syrran så hann han välta ut ett vinglas över den vita mattan, he sönder ett vägguttag!! och slå omkull en prydnadsvas med stenar i (som tur var höll den).

• Tuttie
    mamma till Viktor skrev 2008-01-05 20:47:49 följande:
    Sussie: Glömde svara på det du skrev om Conne.... Nej det är verkligen inte kul. Speciellt jobbigt om man ska hälsa på någon som inte har barn. Ikväll när vi var hos syrran så hann han välta ut ett vinglas över den vita mattan, he sönder ett vägguttag!! och slå omkull en prydnadsvas med stenar i (som tur var höll den).
    ajdå..Nej verkligen inte kul.

Nu ska vi se film.
  • Pingulina

Jag har varit såå godissugen idag men fick svaret om varför när jag fick mens... Och då ville jag ha choklad ÄNNU mer. Men vi har gjort lite ost och korv och morötter med dip istället. Och colan har jag inte kunnat hålla mig från.

A sitter och ser hockeyn och jag ser på That 70´s show på bärbara, det är ju en helt underbar serie Jag skrattar nästan ihjäl mig ibland alltså.

Sofia, grattis till tillökningen

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Alice fick en jättefin tröja av Thea. Passade utmärkt! Och hon behövde faktiskt lite mera nya kläder. Jättekul att se Tindra och Thea, länge sen nu. Hade ju varit kul att se fler också naturligtvis men men... Vi får ta det en annan gång.

Sebastian kom ju också och där fick hon en thé servis. Den har hon lekt mycket med ikväll. Blev sent ikväll faktiskt, har just lagt henne. Men då kanske pappa och Alice får lite sovmorgon i morgon. Jag börjar jobba kl 9:30. Men i morgon har vi ju 150 kr extra i timmen så då känns det inte lika tungt. Jobbar till 18:30.

Vi ska KANSKE åka på IKEA på fredag. Peter ska kanske ta ledigt och sen ska vi stanna i övik över helgen på vägen hem, Peters mamma fyller år så vi ska fira henne. HOPPAS att Peter får ledigt!!

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • mysia

Hej tjejer

Tack för fikat igår Agneta. och roligt att träffa Thea, Alice och ni vuxna oxå förståss.

idag har vi varit och åkt pulka med Tindra. Det var väldigt kallt, men ändå kul.

Agneta igen: Jättefin säng Alice har. Vi blev väldigt sugna på att köpa en likandan. har bara en fråga om madrassen. Är den köpt på ikea den oxå? Vi tittade på madrasser på ikeas hemsida, men det fanns inte i storlek 70 * 160. Visst är det den storleken? Vi funderar på en sultan blunda. Men när vi ska ändra storlek och sen klickar på lägg i kundvagnen så hoppas det tillbaka till den mindre storleken. www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/rooms/childrens_room/10423/
     Hoppas på att den storleken finns i stan, ska fara och kolla på stan idag.

Ska försöka få Tindra att sova nu. Skriver mer sen.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Emeraldy
    Sofia:
    Åh, en svart liten kissemiss. Gillar ju såna jag  Fint med vita teckningar. Haha, jag tycker Leffe är ett coolt namn Två frågor till dig; Visst sa du att man kunde sänka volymen på Learning Puppy? Jag hittar ingen volymknapp? Och så en dagisfråga; hade ni också 8:30-10 som inskolningstider? Ska vi ta med utekläder till Moa, för visst brukar barnen vara ute en del av den tiden?

Nu ska jag gå ut och lägga Moa.
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Tuttie

Vi har oxå varit ute och åkt pulka med Cornelia på förmiddagen. Skönt men kallt.

Cornelia har kommit in i en fas då hon inte vill somna på dagen är hur pigg som helst, blir liksom inte trött förns vid 15 tiden, vilket blir helt fel. På kvällarna så somnar hon bra men vaknar vid 00-tiden och vill in till oss. Går inte att få henne att somna om i sitt rum Lite jobbigt.

Ser fram emot nästa helg, då vi får sova en hel natt utan att bli störd Generad ...

Annars har vi lite små ärenden, ringer dej Annika och ser om ni är hemma senare under dagen, för att hämta tossorna och lämna boken. Sara, Har fixat mijonären till er Efter magnus pik sist Nej då skojas bara hade glömt bort det. Kanske tittar över med den oxå.

Svar på tråden Mina goa vänner!