• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Tuttie

Soff: Är "nästan" sugen på en katt till, bara för att få döpa den till Leif..Det är ju skit coolt juh! heja peter!

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Emeraldy

Tack så mycket, Camilla Det som gör mig riktigt nervös är att jag inte har hunnit bli riktigt nervös än

Annika:
    Det där lät jättegott!

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Nu ska jag också skryta lite över mitt lilltroll Jag tycker iofs att hon gör framsteg varje dag men det känns lite fånigt att berätta att hon lärt sig ett nytt ord när era barn pratar i flerordsmeningar Men en sak som jag faktiskt har varit impad över hela tiden är Moas finmotorik, där tycker jag hon är jätteduktig! Idag lyckades hon lägga sitt 6-bitarspussel helt utan vår hjälp I vanliga fall (och säkert blir det så fler gånger) brukar hon behöva hjälp med ett par bitar, var de ska sitta, men nu fixade hon det helt själv. När hon tog en bit som inte passade, hur hon än vred på den, så sa hon "nej" och tog en ny bit och provade tills alla var på plats. Heja Moa

Nu kommer ni säkert ramla av stolarna och vrida er av skratt på golvet, men jag har tänkt börja på Korpengympa (kärringgympa Men va fan, har man passerat 30 så... Jag är sugen på nån form av träning men eftersom jag inte är säker på att foten kommer palla är jag inte så laddad på att köpa kort på TRÄNA för miljarder pengar. Dessutom passade det så bra; söndagar på Östtegskolan och torsdagar på Västtegskolan (eller tvärtom). Jag har ju lika nära till bägge ställen. Jag har faktiskt testat sån här gympa förut och det brukar vara jättebra träning med både kondition och styrka. Så nu vet ni att ni har en äkta tant i gänget

• Tuttie

Sara: Åh jag skulle oxå vilja göra gå på sån gympa. Synd att det var på teg, är ju lite långt. När man inte har körkort.. Vilka tider är det? Måste man köpa kort eller kan man gå enstaka gånger?

Heja Moa... Säger ju att hon är super på att lägga pussel och 6 bitars utan knoppar..Heja heja

• Emeraldy

Tack för skivan, Sussie Vad vill du ha för den?

Gympan är 19:30. Jag vet inte riktigt hur det funkar, men det kostar 500 kronor för en termin i alla fall, och det är pengar jag känner att jag kan "chansa" att lägga ut. Jag antar att man får prova nån gång gratis först, och då känner jag förhoppningsvis om foten klarar det eller inte. Men det finns säkert nån gympa i närheten av dig, det brukar ju vara på lite olika platser. Kolla Korpens hemsida.

• Tuttie
    Emeraldy skrev 2008-01-06 17:48:59 följande:
    Tack för skivan, Sussie Vad vill du ha för den?Gympan är 19:30. Jag vet inte riktigt hur det funkar, men det kostar 500 kronor för en termin i alla fall, och det är pengar jag känner att jag kan "chansa" att lägga ut. Jag antar att man får prova nån gång gratis först, och då känner jag förhoppningsvis om foten klarar det eller inte. Men det finns säkert nån gympa i närheten av dig, det brukar ju vara på lite olika platser. Kolla Korpens hemsida.
    Inget Sara. Det bjuder jag på
  • Tuttie
    Emeraldy skrev 2008-01-06 17:48:59 följande:
    Tack för skivan, Sussie Vad vill du ha för den?Gympan är 19:30. Jag vet inte riktigt hur det funkar, men det kostar 500 kronor för en termin i alla fall, och det är pengar jag känner att jag kan "chansa" att lägga ut. Jag antar att man får prova nån gång gratis först, och då känner jag förhoppningsvis om foten klarar det eller inte. Men det finns säkert nån gympa i närheten av dig, det brukar ju vara på lite olika platser. Kolla Korpens hemsida.
    Vad har dom för hemsida.
  • Tuttie

Annika:Tack för tossorna, vad har du för konto nr ?

• Emeraldy
    Annika och Sofia:
    Nu har jag hittat volymknappen, puh Phew  (Den var väl gömd!)

Sussie:
    Tack, det var snällt Jag har klippt ut en annons som Korpen hade, jag kan kolla den sen om det finns nåt pass nånstans nära dig.

Sofia:
    Vad tycker Viktor om familjens nya tillskott då?

Jag har suttit i 1½ timme nu och börjat planera mitt nya liv som lärare Jag har planerat någorlunda vad vi ska göra på tisdag, men jag vill vänta tills imorgon då jag förhoppningsvis får lite tid att kolla materiel igen, och prata med assistenten som ju har lite koll på vad jag kan hitta på. Det finns en suverän sida som heter www.lektion.se där lärare över hela landet lägger in lektionstips, så jag har suttit och laddat ner massa grejer som kan bli användbart senare. Nu börjar allvaret!
  • Pingulina

Sara, volymknappen är bra att ha Fick hon den i julklapp eller? Hur kommer du jobba nu, har du korta dagar?

Camilla, jo, GI och pointsandet har verkligen helt olika fokus och båda har väl sina för- och nackdelar. Får väl se om jag går ner i vikt "bara" genom att utesluta synliga kolhydrater som bröd, pasta, potatis och ris eller om jag även måste börja se över portionsstorlekar och annat smått och gott.

Sussie, inboxar dig mitt kontonummer.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
Svar på tråden Mina goa vänner!