• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy

Annika:
    Ja, Moa fick den i julklapp och hon verkligen älskar den. Hon dansar som en tok till sångerna På morgnarna när hon vaknar så går hon direkt och hämtar den och sätter igång den i sovrummet, och då är ju ljudet extra högt!

Jag tror att jag kommer ha ett riktigt bra schema när jag väl kommit in i jobbet men nu från början tror jag att jag kommer jobba dygnet runt, i alla fall i tankarna.

Men det känns riktigt spännande faktiskt! Håll tummarna att jag känner mig lika positiv imorgon efter jag har träffat kollegorna

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Pingulina

Sara, och efter tisdagen när du träffat eleverna Skojar bara, jag tror det kommer gå skitbra. Men jag känner igen det där med att jobba dygnet runt i tankarna. Förhoppningsvis kan du släppa jobbet i tankarna när du blivit varm i kläderna igen. Eller har du en tendens att ta med dig jobbet hem? Jag är lite sån jag tyvärr...

Är det inskolning imorgon för Moa eller?

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Tuttie

Annika: Är problem på bankens sida, kan inte överföra pengar till dej nu men jag jobbar opå det okej !

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Pingulina

Sussie, det är absolut ingen brådska!

• Alice i Umeå

Hejsan!

Annica: Vi köpte allt på IKEA, säng, madrass, kudde, täcke, sängkläder, rubbet. Det ska finnas madrass som passar till sängen.

Jag har jobbat idag, det gick bra. Känns ju lite roligare när man vet att det är ganska bra betalt. I morgon ska jag vara hemma med Alice då hon fortfarande har lite feber. Och hon har börjat hostat mer efter igår.

Här har vi i princip städat bort julen ikväll, och en massa leksaker och spjälsängen. Nu är det bara gardinerna kvar, det tar jag nog i morgon när jag är hemma med Alice. Nu är jag så less på julen.

Alice fick en sån där leva-om-nalle ifjol. Hon har haft mycket roligt med den. Men nu är jag nästan less på den.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Pingulina

Haha, leva-om-nalle, Nellie har också en men hon bryr sig inte om den nästan alls längre. Skönt

Vi har också städat bort julen, tomtarna kändes lite inaktuella

Nu ska jag sova, gonatt!

• litetknyte
    Sara - haha, hoppas du inte blir för nervös och att det känns bra imorgon!
    Shit vad duktigt av Moa med puzzlet! Som sagt, Vinga ger upp direkt en bit inte passar och säger bara "taaatt" eller "mamma lägga". Myyyycket bekväm donna har vi.

Pingu - ja man missar ju hur som helst nånting av det som är gott, men mitt problem när det gäller GI är att jag är ett mack-monster... då funkar d inte så bra va?? Fast iofs skulle d kunna va värt att prova nån gång, om jag ids... Imorron börjar för övrigt mitt nya liv - igen.
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • Tuttie

Milla : Vet du hur man gör en Omröstningstråd?

• Tuttie
    Tuttie skrev 2008-01-06 23:01:40 följande:
    Milla : Vet du hur man gör en Omröstningstråd?
    Lyckades nu....Generad
  • mysia

God morgon tjejer

Fick ta Tindra till sängen klockan 2 inatt,sen sov vi gott hela natten. Men hon hostar fortfarande, ska kanske dra ner på vällingen, visst är det inte så bra när man är hostig? slembildande tänkte jag.

Sara: Lycka till på ditt nya jobb. Det kommer att gå bra ska du se. Vad duktig Moa var med pusslet.

Agneta. Tack för infon om sängen och madrassen. Vi hittasde inga madrasser i den storleken, kanske bara finns att köpa på ikea. Blir kanske en tur till Sunsvall framöver. men det är ingen kris, för en så länge försöker hon inte ta sig ur spjälsängen.
    Vi ska först köpa en ny soffa. Den vi har nu så känner man i princip botten, och den har små hål i sig och massa fläckar. inte alls kul att ha gäster med en sån soffa. Har hittat en  3:a + 2:a för 4800. det lutar åt att vi ska beställa den.

Mina planer för idag är att lämna Tindra på dagis klockan 9, sen ska jag ha schemaläggning på jobbet. Sen åker jag hem och äter lunch och ska försöka plocka undan lite jul innan jag ska hämta Tindra. Vi har tagit bort lite grann. Grymt less på alla tomtar. gardiner i vårt sovrum har vi bytt, vita,jättefint blev det.

Upptäckte just ett hål i mina byxor, på innersidan av låret. vaddå feta lår?! åhh vad irriterande. och alla andra byxor är i tvätten. ja ja, med tanke på var det sitter så ser förhoppningsvis ingen det.

Ha en bra dag allihopa

Älskar mitt lillgull Tindra
Svar på tråden Mina goa vänner!