• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Liloot

Klockan tolv! Så det är nära nu!! Johans brorsa kommer hit och ska vara barnvakt till Thea. Hon har just somnat, så det borde inte vara så svår barnsittning idag

Alltså, jag fattar inte hur mycket sömn min donna ska behöva??! Hon sover minst 15-16 timmar/dygn, ofta mer. Ändå somnar hon problemfritt vid halv åtta. Så det borde ju bara vara att tacka och ta emot, men det känns konstigt när hon är så pass "stor". Hur många timmar per dygn sover era guldklimpar?

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Tuttie

Anna: Lycka till!

Cornelia sover inte mer än 10-12 timmar.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Pingulina

Wohoo Anna, nu blir du väl tatuerad som bäst, eller så är det redan över

Nellie sover inte heller mer än 10-12 h.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Tuttie

Så här ser våran meny ut inför lördag!

Kräft- och räkcrostini

Tunnt skivat och vitlöksrostat bröd toppat med kräft- och räksallad serverad med saffransdip samt örtsallad

Entrecoté

Grillkockens favorit....en 200gr saftig Entrecote marinerad i äpple och cognac.

serverad med valfri potatis samt rödvinssky

Cremé Brulée

Smaksatt med lakrits serverad med havtorn

*mumma*

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Liloot

Mums Sussie! Nu blev jag hungrig

Nu är det gjort Blev väldigt bra!! Ska lägga in bild så snart Thea låter mig. Det gjorde ont, men inte så ont som jag föreställt mig.

• mysia

Anna: Vad spännande. Ska bli kul att se.

Sussie: Lät supergott.

Idag har jag varit på käkgymnastiken. P skjutsade dit mig, och tror ni inte att Tindra somnade i bilen sen, Så då var det omöjligt att få henne att sova sen. Hon är fortfarande vaken.

Tindra sover nog 12 timmar/dygn

Nu blir det ett sent mellis

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Pingulina

Härligt Anna, bild tack!

Har nyss kommit hem från dagis med Nellie. Hon har inte sovit nåt idag heller. Suck, nån ny grej hon kommit på. I förrgår när hon inte hade sovit på dagis så slocknade hon på soffan medan jag lagade mat och då var det jättesvårt att få henne att somna på kvällen.

Och nu är hon jääättetrött och grinig som bara den. Men nu ska vi bada iaf.

Pratade förresten med en jobbarkompis idag och fick lite uppdateringar på vad som händer. Och som jag misstänkte så blir det inte jag som får halvtidsvikariatet som chefen hade pratat om. Åh, det är så jävla jobbigt med mitt jobb och vad jag ska ta mig till. Rätt vad det är så kan det bli nåt vik plus att det kommer komma några barnledigheter så småningom, dock alldeles för långt borta. Så vad gör jag undertiden jag väntar? Känns som att AF kommer jaga mig. Och sen är det ju folk som är "före" mig på jobbet så jag vet ju inte när jag har chans att komma in igen. Fan va less jag blir!!!!!!!

• mysia

Annika: Vad tråkigt angående jobbet. Skickar en kram. Vet hur det känns med en gnälligt barn. Vi ska åka och köpa minneskort till vårt ps nu.

Agneta: Hördes mysigt att gå och fika med andra blivande mammor. Väntar dom oxå andra barnet?eller är det olika.

Vi hörs.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Liloot

Annika: Va surt Skrikandes Du kan inte ta nåt jobb på kvällspatrullen tills vidare och avvakta då? Men det är klart, man vill ju jobba med det som man utbildat sig till! Jag håller alla tummar och tår för det där kommunjobbet!

Våran minneskort läsare är trasig Så jag får inte in nån bild på tatueringen ikväll... kanske hinner ordna det på johans jobb imorgon. Sorry.

Tatueringen blev större än jag hade tänkt från början, men det kanske bara är ovant Tatueraren tyckte iaf att den skulle vara den här storleken för att inte bli för mesig

• Pingulina

Var är det du har den då Anna?

Ang. kommunjobbet så ser det också negativt ut, fick veta att en av tjejerna som redan har fast anställning har sökt jobbet och hon är mest kvalificerad för det. Och då blir det ju iofs en tjänst ledig efter henne men det är ju ändå 4 före mig så kan få jobbet.

Och jo, jag kommer ju förmodligen behöva ta nåt jobb tillsvidare, men det är nog inte det enklaste att få heller. För alla fattar ju att jag egentligen vill ha nåt som jag är utbildad till och kommer ta det så fort jag får chansen. Men dte som ligger närmast tillhands är väl att anmäla mig till nån vikariepool för att få kunna hoppa in om det behövs.

Svar på tråden Mina goa vänner!