• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy

Annika:
    Jobbigt för dig

Anna:
    Tjoho, vad spännande med tatuering! Hur ont gjorde det? Mesiga jag är ju rätt smärträdd... Visst skulle din syster också tatuera sig? Vad ska hon göra? Angående sömn så verkar ju Thea sova mer än våra andra små, men som du själv skrev; tacka och ta emot

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Pingulina

Förresten, hur går det med stegräknaren Sara, blir det några steg?

Och hur gick det med klassen idag? Behöver du en till assistent? (viskar: ta mig, ta mig)

Nu ska jag gå ner och se en film och nästan fuska lite med lite mörk choklad, fast det är ju okej enligt GI-tänk. Bara jag inte äter FÖR mycket.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Emeraldy

Annika:
    Hmm... jag är lite besviken. Idag har det bara blivit 9000 steg trots att jag gick både till och från jobbet. Trodde nog att jag skulle komma upp i mer.

Haha, jag skulle behöva ett helt gäng assistenter Men det kändes faktiskt bättre idag än i tisdags, då var jag riktigt låg. Idag har jag fått aningens bättre grepp om materielet. Tyvärr mår jag lite dåligt över alla grejer i klassrummet, men det är ju bara att acceptera. Det är inte MITT klassrum, jag kan inte begära att det ska se ut som jag önskar. Jag är ju överdrivet pedantisk så det kanske är nyttigt för mig att jobba i lite stök ett tag

• Emeraldy

Men! Idag på AE-mötet vi hade, satt alla och mumsade smörgås och gofika medan jag åt bara en banan!! Heja mig

• litetknyte

Hej hej!

Idag har vi haft besök av Vingas kompis Moa och hennes mamma. En heldag med lunch, middag och mys tillsammans.

Anna - Vinga sover max 13 timmar per dygn, oftast mindre.
    Grattis till lyckad gaddning.

Vinga är verkligen i nån typ av tidig 2-års trots nu tror jag. Hon kan ju uttrycka sig så bra också, så hon talar verkligen om ATT nåt är FEL och oftast VAD. Högt och tydligt. Suck.

Pingu - blä för tjafs med jobb. Vet ju hur tärande det är att inte ha det jobb man vill eller ens nåt alls... Håller alla tummar för att det löser sig - snabbt! *kram*

Älskar min lilla Vinge-ling
  • litetknyte

Åh, men ibland är hon bra go lilla trots-fian min. Nu ligger hon i sin säng och surrar för fullt. Just nu säger hon "mamma, älsta" (= älskar mamma).

Älskar min lilla Vinge-ling
  • mamma till Viktor och William

Camilla: Vet hur det känns med trotsiga barn... FAST när han inte är på det humöret är han å andra sidan världens gladaste och goaste!

Sara: Träffade dina små älsklingar som snabbast idag. Gick även denna dag bra för dom?

Har haft inskolning på dagen idag och måste säga att det känns kanon så här långt!

Vicke vaknar, skriver mer sedan...

Älskade unge!
  • Alice i Umeå

Hej hej!!

Sussie: Det lät supergott!!

Annika: Hoppas att det löser sig med jobb för dig! Skickar en kram!

Sara: Du kommer nog in i allt ganska fort, då kommer allt kännas mycket bättre. Jag fick ju helt nya arbetsuppgifter när jag började jobba igen och det kändes jobbigt att lära sig en massa nytt. Och dessutom bli upplärd av de som hade jobbat 6 månader och jag hade varit anställd i 9 år.

Annica: Det är både folk som väntar första barnet och andra och tredje. Men det är kul.

Anna: Gud vad kul med tatuering!!! Jag ska göra 2 till när denna unge kommit ut, barnens personnummer har jag tänkt. Man blir ju som beroende, har man gjort en vill man bara ha fler. Gör jag 2 till så har jag 5! Tror att Alice sover kanske 12-14 timmar. Oftast runt 12 timmar på natten, och sen 1-2 timmar på dagen.

Idag har jag jobbat 10 timmar, och sen har vi skruvat ihop en byrå jag köpte igår och städat lite. Hade tänkt att byta gardiner men jag orkar faktiskt inte. I morgon är vi lediga båda två, dock åker vi till Övik på eftermiddagen. Ska gå en sväng på stan där. Måste in på Pop och reklamera Alice vantar och sen är det alltid att gå på Cubus. Kul med butiker som vi inte har här. De ska även få en butik som heter Zarah som finns i Stockholm, jag älskar den butiken!!

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Pingulina

Va?!? Ska Övik få Zara och inte Umeå, nu blir jag besviken! 

Nellie är också trotsig nu, och allt ska hon göra "selv". Lämningarna på dagis går hur bra som helst men hämtningarna tar alltid en halvtimme och slutar med skrikutbrott innan kläderna är på. "Gå hem inte" och "tanna dagis" säger hon Fundersam Och idag skulle hon dessutom dra pulkan själv hela vägen hem, suck.

Camilla, söta Vinga Nellie har sagt nångång att hon älskar pappa, men inte mamma, snyft

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Liloot

Annika: Den sitter längst upp på ryggen/längst ner i nacken.

Sara: Ja, alltså det gjorde ont, men inte "grina-ont". Svårt att förklara, men absolut inte så ont som jag trodde att det skulle göra. Trodde att jag skulle hoppa högt och skrika när han satte dit nålen.

Agneta: Då får du många personnummer på dig Med ditt eget på ryggen tänkte jag. Du har den på ryggen, och på armen, vars sitter den tredje?
    Jag tror att nästa tatuering för mig blir antingen "Thea" eller "T"... men inte precis just nu, nångång framöver

Camilla: ååh, va gulligt. Längtar tills Thea börjar säga att hon älskar mig

Sofia: Wiho, va kul att det känns bra på dagen!!!

Gillar också Zara! Mycket fina kläder! Då får vi ta en shopping dag i Ö-vik nångång allihopa tycker jag

Nu ska jag lägga mig i sängen och se nya serien på fyran. Californication med David Duchovny (eller vad han nu heter, han från Arkiv X)

Puss och godnatt!

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
Svar på tråden Mina goa vänner!