• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Tuttie
    mysia skrev 2008-01-11 13:59:20 följande:
    Har var det lugnt. Det blev en tur på lillaffären. Det var nog jobbigt. Det var mycket snö på vägen och blött och kletigt var det oxå.Till middag idag blir det iallafall ett recept från en av våra recepttrådar, kyckling med salsasås, creme fraich och ost + nachos. Blir ändå onyttigt ikväll,går aldrig att stå emot, fy på mig, godis och pop corn.Nu blir det mellis.
    Vad är det för recept? Lät ju gott.
    Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • mysia

Annika: Hur gick det på basmötet?

Anna: Hur känns det med tatueringen idag?

Ska aldeles strax äta. Är så otroligt hungrig.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Liloot

Tack alla Jag är faktiskt jättenöjd med tatueringen! Den känns inte lika stor idag!

Ikväll blir det fredagsmys i soffan. Let's dance och godis.

Nån som vill hitta på något imorgon? Johan jobbar...

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Pingulina

Vi har också fredagsmys idag, och fuskar för första gången i år med godis, vin och chips. Men vi firar ju A's nya lön och att jag har fått tillstånd till begränsat sökområde på Af, eftersom A redan pendlar och Nellie är så liten. Jippii!! Så nu slipper jag söka jobbet i Stockholm.

Nellie har också fredagsmys idag och sitter och ser bompa och äter chips (Ja, så dåliga föräldrar är vi att hon redan får en massa skräp  )

Kursen som jag har blivit antagen till är på 15 högskolepoäng, 50% hela terminen alltså och heter "språkstörning ur ett specialpedagogiskt perspektiv". Och jag har troligtvis rätt till full a-kassa även om jag pluggar så länge jag fortsätter söka jobb aktivt och inte hindras att ta ett jobb pga studierna, och så att jag inte får nåt studiebidrag då. Ska ringa a-kassan på måndag och prata med dom.

Sussie, jag gillade ju att plugga så jag har inget emot att göra det igen

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mysia

Annika: Vad skönt att du slipper söka jobbet i stockholm. Det verkar lösa sig till det bästa.
    Angående att Nellie äter chips, så brukar Tindra faktsikt oxå få smaka godis på helgen, så isåfall är vi lika "dåliga mammor båda två. nä, men allvarligt, tycker att barn oxå ska få helgmysigt oxh godsaker.

Anna: Härligt att du är nöjd med tatueringen.
    Kan tyvärr inte hitta på något imorgon, inte under dagen iallafall,jobbar till 14:30.

Jag är jättesugen på att börja på något helt nytt. Är less på allt. Börja plugga eller nåt. Är ruskigt sugen på att börja skriva igen, hade varit kul att gå en skrivarkurs men det verkar inte finnas nån här i umeå.. suck. Har ju en dröm att bli författare.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • litetknyte
    Pingu - tack och lov för det. Grattis!

mysia - det har funnits en kurs på uni som handlar om kreativt skrivande, minns inte vad den heter dock...
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • Emeraldy
    Anna:
    Wow, vad snyggt!! Passar dig jättebra! Jag blir mer och mer sugen jag med Vad tyckte du om stället du var på? Personal, miljö, attityd osv?

Annica:
    Har de ingen skrivarlinje på Strömbäck? Eller det kanske är en ren journalistlinje?

Annika:
    Åh, vad skönt för dig att slippa tänka på Stockholms-jobb och liknande

Sussie:
    Hoppas du och Anders får det mysigt  Skellefteå

Idag på dagis lämnade Magnus Moa 45 minuter ungefär (han var kvar i huset) och det hade gått finfint. Men som vanligt blev hon arg när de skulle åka därifrån

Med mig är det okej. Det känns bättre och bättre på jobbet ju mer jag kommer in i det. Idag fick jag en så gullig kommentar. I matsalen stod plötsligt en liten tjej framför mig, som jag aldrig träffat förut. "Vad fin du är" sa hon till mig och gick sen därifrån
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • litetknyte
    Sara - gud så gulligt, skönt att höra att det finns barn som säger snälla saker också.
    Älskar min lilla Vinge-ling
Svar på tråden Mina goa vänner!