• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia

Camilla: Jag läste skapande svenska A på gymnasiet, men tack ändå. Det var ändå för sent för att anmäla sig.

Sara: Hmm,ja just det, Strömbäck har jag inte kollat på, tack för rådet.
    Vilken gullig kommentar av den där tjejer.

Tindra har precis somnat. P la henne ikväll, och då gick det hur fort som helst. men med mig har hon krånglat hela veckan. Suck.

Snart blir det Lets dance och godis

Älskar mitt lillgull Tindra

Hej hopp! 2 nätter kvar!

Vad kul att du är nöjd Anna! Måste dock erkänna att jag inte är någon stor fan av tatueringar... Skulle aldrig göra en faktiskt.

Sara: Trist att du inte ser någon framtid med jobbet. Det är väl bara att bita ihop och söka annat under tiden...

Annika: Gud vad skönt och vettigt av dom! Grattis till Andreas förresten!

Hörni hur går det med barnvaktssökandet? Är rädd att platserna på resturangen börjar ta slut eftersom det är halva priset!

Älskade unge!

Hihi vad gulligt Sara

Annica: Trivs du inte som undersköterska?

Glömde skriva också att jag också är en dålig mamma

Älskade unge!
  • mysia

Sofia: Jo,jag trivs som undersköterska, men jag får ju aldrig nåt jobb och det är jobbigt. så då börjar mina tankar vandra...och det skulle va kul med nåt annat. och skriveriet är svårt att släppa. tyvärr tjänar man inga pengar på det.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Pingulina

Sofia, vi är med! Vi har barnvakt. Ring och boka för 8 personer nu, man kan ju alltid ändra i efterhand. A sa att det är fullt hela denna helg.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • lindansare

Hej tjejer
    LÄser en del, men skriver aldrig. Hinner inte riktigt.

Kul att se att era små talar mycket. Albin talar och talar och ingen begriper ett dugg. Han är en typisk lillebror - retsam som få och kan massor av elaka knep att applicera på de andra ettåringarna på dagis. Tusen nålar t ex.

Sara: Grattis till lärarjobbet. Eller nåt...Det är ju inte kul att hoppas på något annat helst..

Annika: Anses logopeder och specialpedagoger tillhöra samma yrkeskår? Själv läser jag specialpedagogprogrammet.

Mysia: Skapande svenska är inte samma kurs på gymnasiet som på universitetet. Jag har läst den på univ två gånger (lång historia) och den är riktigt seriös och mycket bra. Jag har efter den utvecklats enormt som skribent. Den gallrar fram en del unga namn i konstnärsvärden emellanåt. De har alltid aktuella inbjudna författare som håller i moment också. Man tas in på textprover.

Härligt Annika! Tyvärr så var det redan fullbokat på REX men hon skrev upp mig på någon sorts väntelista... Vart ska vi gå då? Jag är sugen på att prova garaget, har alla varit där?

Älskade unge!
  • Pingulina

Anna, vi funderar på att fara och bada i Holmsund imorgon efter sovning, alltså på eftermiddagen. Vill ni hänga på?

linda: Njae, man kan nog inte säga att logoped och specialpedagog tillhör samma yrkesgrupp eftersom man har så olika bakgrund. Som logoped har jag ju inte läst någon pedagogik överhuvudtaget utan har medicin och psykologi som bakgrund. Därför tycker jag att kursen jag sökt skulle vara så intressant, alltså att få titta på språkstörning ur ett annat perspektiv. Skulle vilja läsa specialpedagogik överlag men har inte behörighet.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Emeraldy

Hej Linda! Kul att du tittar in emellanåt Vad spännande att läsa till specialpedagog! Jag blev riktigt nyfiken på Skapande svenska nu... Hmm... man kanske ska sätta sig på skolbänken i höst istället för att jobba

Nu är det läggdags på Länsmansvägen. Ha det!

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
Svar på tråden Mina goa vänner!