• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Pingulina

Jag lämnade Nellie på dagis vid 9 och sen tog jag en timmes promenad. Skönt! Nu sitter jag med papperstjafs till a-kassan och sen är det lite telefonsamtal och så. Vi ska ju göra om vårt tvättrum och målade första varvet på väggarna idag så jag borde måla ett varv till idag också, om jag orkar Tycker det är dötrist att måla och göra om överhuvudtaget. Eller det är ganska kul ett tag men jag är ju så jäkla otålig så jag vill att allt ska vara klart på en gång

Anna, skönt med lite ensamtid!

Jag vet att grönsaksdiskussionen varit uppe förut men hur är det just nu med grönsaker och era barn? Nellie vägrar äta allt utom majs och ärtor. Allt annat spottar hon ut och får kväljningar av så det har tyvärr blivit så att vi sällan serverar henne grönsaker Generad Men häromdagen när jag hade gjort en bönsalsa så blev hon jätteintresserad och ville smaka, "bär" sa hon och åt röda kidneybönor med god aptit

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Tuttie

Halloj!

Är hemma med Cornelia idag, hon har haft feber hela helgen men inte idag men hon fick en dag att  kurera sig på... Så vi tog en promenad till maxi.. Tog 1½ timme att gå fram o tbx i snöovädret och oplogade vägar...*pust*

Men nu känner jag mig duktig idag Hade stegräknare på mig men när jag kom hem så gick jag in i vagnen så då nollstäldes den Men runt 5500-6000 steg till maxi..Vart 3045 ner iaf.. + at tjag gick ju runt en sväng på strömpilen oxå...

Cornelia äter alla sorts grönsaker tror jag..Ber oftast om mer.

Anna: ska prova det!

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Liloot

Vi faktiskt också rätt dåliga på att servera grönsaker. Det blir oftast inte mer än en tomat Generad Men tomater ÄLSKAR hon, så det är väl därför det oftast blir det. Dessvärre är hon lite känslig mot tomater, så hon blir alldeles rödprickig när hon ätit Ser roligt ut. Men det verkar inte klia eller så, som tur är.

Ahh, nu har jag duschat och gjort inpackning Häärligt! Nu ska jag klä på mig och göra mig lite fin inför jobbet. Det är bara sååå tråååkigt med mitt jobb att man inte vågar ta på sig sina fina kläder, dom blir ju förstörda så fort av färg och blekning och allt småhår Men man får göra det bästa av sina fina arbetskläder

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Tuttie

Anna: Har lagt in a-ö nu på Mp3n men det vart ju så några juh...

• Pingulina

Nellie är också känslig mot tomater och blir alldeles rödprickig runt munnen och sen ligger hon och kliar i knävecken på natten så det får hon inte äta.

Sussie, tråkigt att Cornelia har varit sjuk igen, men bra att hon är bättre idag Och vad duktig du var som gick till Strömpilen och tillbaka!

• Tuttie

Annika: Ja jag känner mig lite duktig..*skratt* Men du har ju oxå varit duktig

• Liloot

Just ja, va duktig du varit Annika som gått ner två kilo!! Det är ju jättebra jobbat! Jag vägde mig idag, jag har också gått ner Trots att jag svullat hela helgen, skumt.

Ikväll börjar Mattekursen Fundersam Känns sååådääär spännande. Men det är bara att bita i det sura äpplet!

Nu ska jag fara på jobbet, ha en bra dag alla!!

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Pingulina

Jo, jag är ju också duktig Gäller bara att orka fortsätta...

Nu ska jag gå och handla lunch- och middagsingridienser.

Anna, hmm, näe, matte är ju inte så kul, men det är bara att bita ihop. Är det hela terminen eller?

• litetknyte

Sofia - gör med Vinga?? Ingenting... hon var hemma med N och hans kompis... lekte och grejjade på som vanligt, inte är det några problem... borde det vara det?? Hon somnade vid 21 och vaknade tydligen 07:30. Jag sov över hos min kompis jag.

Anna - hehe, d va ju N som fick gå upp men d brukar inte vara några större problem, brukar softa på fm iaf så d e lugnt, bara d inte blir seeeent varenda natt.

Pingu – hejja dig, grattis till viktnedgången!
    Haha, bönor som bär, det är inte illa att Nellie gillar sånt. Vinga älskar majs och broccoli och tomater, men hon får ibland kliande utslag av tomater så det ger vi henne inte så ofta… Annars kan hon äta lite sallad, gurka, paprika, ärtor, brytbönor, rivna morötter, blomkål och spenat ibland, men oftast broccoli eller majs. Hon är rätt förtjust i frukt och grönt så det är ju bra… försöker ge henne till alla måltider men ibland glöms det ju bort förstås…

Sussie – puh för att gå i snöoväder. Duktigt av dig.
    Själv väntar jag till imorgon då det är step igen. 

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Tuttie

Annika: Imorgon Handlar Aftonbladet resa om Thailand... Nått att ha kanske.

Svar på tråden Mina goa vänner!