• Kryxan

Hund i väska?!

Någon som bär omkring med sin hund i väska?
    Eller någon som har köpt en väska just för att kunna bära sin hund i den?

Varför?
    OCh vad har ni för hund?

Jag är på riktigt nyfiken.

En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • Svar på tråden Hund i väska?!
  • Zahcro

finns två tanter (eller är det samma) som har sina hundar i en rullator/sulky det tycker jag ser rätt kul ut. Min stora dotter undrar varför hunden åker barnvagn. Men båda hundrarna (eller om det nu är samma) är små och har oftast på sig något klädesplagg. så antar att hunden blir trött.

• JeckaH

Lilla Lulla:

Mycket bra skrivet! Man måste sätta väskåkandet i lite perspektiv till hur hundar som missköts på riktigt har det.

Hade själv min hund i väska ibland när han var valp och det var en väska inköpt just för detta. Väskan var varm, hade koppelfäste och bra ventilation. Han kunde följa med överallt och socialträna, men ändå inte behöva slita för mycket på sina då växande leder.

Nu när han är vuxen är det självklart att han går med i kopplet istället. Han tycker att det är kul att springa och gå och han får bra kondition och hälsa. Men när han blir gammal gubbe och sliten kanske jag tar fram väskan igen. Så att han kan vara med så mycket som möjligt under hans sista tid.

Ämnen så som hundar i väska och hundar med kläder är väldigt laddade har jag förstått. Egentligen helt i onödan. Vi människor kommer på fler och fler uppfinningar för komfort, inte bara för oss själva utan också för våra älskade husdjur. Det är väl toppen att min korthåriga lille hund slipper frysa om vintern och kan gå långa promenader med mig året runt. Och herregud vad bra att det finns hundväskor som är trygga för små valpar att åka i. Människor som inte älskar sina djur skulle aldrig få för sig att lägga pengar på dem på detta vis. Vi ska vara väldigt glada för att så många bryr sig om sina djur, tar hand om dem och pysslar.

Sen finns det undantag, men de är nog inte så vanliga. Tror att det är få hundägare som har sin hund i väskan så mycket att hundens muskler förtvinar. Det är beklagligt om det existerar, men antagligen ovanligt. Eller en hund som är så påklädd att den inte kan röra sig ordentligt. Jag har aldrig träffat en sådan hund, och jag är väl bevandrad i chihuahuakretsar.

• Calylite
    hmcc skrev 2007-12-18 11:39:11 följande:
    Jag är lyckligt lottad...alla mina hundar har egna ben :)
    min också, men behövde ändå bäras som liten då de tar 1 timme till stallet att gå och de rä för mycket för en liten valp.
    Att läsa vad folk skriver på parkbänkar kan lära dig mycket!
  • Ellisizza

Hade en liten hund för något är sedan (bor med exet nu sedan separationen) och han hade och har fortfarande en väska.

Den används till att transportera honom i. Tex så åker han och exet ofta buss och då får han sitta i väskan. Går hur bra som helst och inte lider han av det.

Jag jobbade i en djuraffär och hade med mig honom på jobbet. Cyklade dit och då fick han åka i väska på ryggen. Det hade tagit säkert 40-45 min att gå i hans takt vilket är lite väl länge på morgonen tyckte jag. Han åkte mog mkt hellre i väska dit och tillbaka för att på så sätt vara med hela dagen än att sitta hemma själv..

Däremot går han lätt en långpromenad på några timmar och väskan används aldrig vid vanliga promenader.

Ser inget fel i att ha en väska till sin hund, bara den används med förstånd!

• Kryxan
    hmcc skrev 2007-12-18 11:39:11 följande:
    Jag är lyckligt lottad...alla mina hundar har egna ben :)
    Hahaha

Min med=)
    En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • Kryxan
    Calylite skrev 2007-12-18 12:29:34 följande:
    min också, men behövde ändå bäras som liten då de tar 1 timme till stallet att gå och de rä för mycket för en liten valp.
    Då kanske man ska lämna velpen hemma?
  • LillaLulla
    Kryxan skrev 2007-12-18 13:28:29 följande:
    Då kanske man ska lämna velpen hemma?
    Varför, om man ändå ska till ett sådant ställe där den kan vara med?

Ska man låta bli att ta med valpen om man måste transportera den i bil då också? Tänk bara hur onaturligt DET är!
  • Kryxan

Vänder lite på frågan.
    Är det någon som kan förstå varför det ogillas att ha sin hund i en väska?

• LillaLulla
    Kryxan skrev 2007-12-18 13:30:08 följande:
    Vänder lite på frågan.Är det någon som kan förstå varför det ogillas att ha sin hund i en väska?
    Såvitt jag har förstått så verkar det bero på en hel sjö av missförstånd. Folk verkar tro att de stackars vovvarna inte får se nåt annat än insidan på en väska hela livet igenom. Eller att de behandlas som små accessoarer. Eller att man "förmänskligar hunden".
Svar på tråden Hund i väska?!