• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • leijha

Jag har plast o våtservetter o grejer..så man ser inget. Vet knappt själv hur dom ser ut . Fick bara en snabbkik innan det plastades in..

• Mr Tommy

hehee okej .. du får sätta in bilder imorrn

• Mr Tommy

yepp är ivrig på att se din gaddning

• Tigermamma

Jippiee! Har just bokat biljetter till tattoobåten åt sambon och mig, kan knappt bärga mig!!!!

• Verkligen

Nej, tänkte testa South of Heaven.. Dom hade korta väntetider... Och jag har bara hört bra... Bluebird har alltid så långa väntetider och jag är otålig...Hatar min hudfärgade arm..haha

mjuik skrev 2008-02-25 15:33:09 följande:
    Verkligen: ska du till Johanna?
  • Raven Waves

Allstå nu är det krig!
    Nu måste jag få avreagera mig!
    Jag satt i godan ro igår och googlade på bilder på tatueringar...och så fick jag för mig att söka på " tattoo+ tampon"... och första bilden som kom upp var på min sambos tampong-gadd. Kul tänkte jag, och klickade på bilden...och då visas ju sidan som bilden är liksom tagen ifrån...

...och sidan som publicerar bilden är en jävla laser removal klinik, som kapat bilden från modblog, och publicerat den som sräckexempel på "bad tattoo"!!!!! Dom har utlyst en tävling om den sämsta gadden, och ninjat bilden på killens gadd och använt som exempel på bilder man ska skicka in!

När jag visade sidan för sambon blev han skitarg och ledsen, och skickade ett lååångt mejl till Shannon på bme, och han blev INTE glad! Så nu är det krig i bodmodvärlden!

Hur kan man göra så?

• Valkyriah
    Raven Waves skrev 2008-02-26 11:20:34 följande:
    Allstå nu är det krig!Nu måste jag få avreagera mig!Jag satt i godan ro igår och googlade på bilder på tatueringar...och så fick jag för mig att söka på " tattoo+ tampon"... och första bilden som kom upp var på min sambos tampong-gadd. Kul tänkte jag, och klickade på bilden...och då visas ju sidan som bilden är liksom tagen ifrån......och sidan som publicerar bilden är en jävla laser removal klinik, som kapat bilden från modblog, och publicerat den som sräckexempel på "bad tattoo"!!!!! Dom har utlyst en tävling om den sämsta gadden, och ninjat bilden på killens gadd och använt som exempel på bilder man ska skicka in!När jag visade sidan för sambon blev han skitarg och ledsen, och skickade ett lååångt mejl till Shannon på bme, och han blev INTE glad! Så nu är det krig i bodmodvärlden! Hur kan man göra så?
    Förvånad Men jösses!!Hade också blivit förbannad.Den enda som kan avgöra om det är en "bad tattoo" är väl den personen gaddningen sitter på?!!
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
Svar på tråden STORA tatueringstråden!