• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Mr Tommy

Cheeez, jag hade anmält det på en gång. Att ta bilder utan tillåtelse från första början är olagligt bara de

• Raven Waves

Mr Tommy skrev 2008-02-26 11:25:41 följande:

Cheeez, jag hade anmält det på en gång. Att ta bilder utan tillåtelse från första början är olagligt bara de
    Ja, vi har pratat med polisen och med Shannon Larrat... det jobbiga är ju att det är ett amerikanskt företag, så att stämma dem kan bli dyyyrt! Därför hoppas vi på att bme folket kan hjälpa till...skitförbannad är man!!!

Och att de dessutom använt den i ett sånt kränkande syfte är ju vider!
  • Mr Tommy

Ja det kan de nog vara och väldigt tidskrävande också.

Personligen så tycker jag att dom där 3 bilderna var väldigt komiska och fräcka. Folk har väl olika smak, varför ska detta vridas till något negativt kan man ju undra

• memelie
    Svar på #1605
    din sambo tävlade med den i most wierd stuff  ( ursäkta den kassa stavningen)på mässan i norrköping 05 va ???
    **JAG HÖRS ALLTSÅ FINNS JAG**
  • Raven Waves

Mr Tommy skrev 2008-02-26 11:38:30 följande:

Ja det kan de nog vara och väldigt tidskrävande också. Personligen så tycker jag att dom där 3 bilderna var väldigt komiska och fräcka. Folk har väl olika smak, varför ska detta vridas till något negativt kan man ju undra
    Ja...att använda dem som exempel på gaddar som borde lasras bort är ju helpantat! Dessutom är bilden på sambons tampong märkt med copyright-tjofräs från bme/modblog... så inte ens det brydde dom sig om att fuka bort...och sambon har vunnit tävlingar med den gadden, så det är ju en kränkning både mot honom som bärare och av tatueraren som artist...bevisligen är ju gadden bra liksom.
  • Raven Waves
    memelie skrev 2008-02-26 11:43:02 följande:
    Svar på #1605din sambo tävlade med den i most wierd stuff  ( ursäkta den kassa stavningen)på mässan i norrköping 05 va ???
    Bästa lilla vann han i norrköping, och han kom trea i best crazy på inkbash.
  • memelie
    Svar på #1609
    ahaa visst ja !! jag va också med i den kategorin med min bucky!!
    **JAG HÖRS ALLTSÅ FINNS JAG**
  • Mr Tommy

Raven Waves. förstår inte hur folk kan komma på tanken att göra sånna saker. men antagligen så skiter dom i det och hoppas att ingen märker vad dom har gjort.

• Verkligen

Stora deppen här. På South of Heaven hade dom inte tid förrns juni för det var bara en som kan göra det jag vill ha.
    Bluebird har bokningsstopp och så ringde jag rough stuff i Uppsala.. Han hade bokn.stopp men hade en lärling som skulle börja med färg om en månad. Hur tryggt är det att låta en lärling göra en hel sleeve? Det är massa pillermotiv och mycket olika färger. Jag uppfattade inte riktigt när dom hade tid i såna fall om det var om ett halvår eller om tatueringen kunde vara klar om ett halvår.

Jag vill ju göra om nån månad ju...

Svar på tråden STORA tatueringstråden!