• Anonym

Magsjuka idag, hur smittsamt?

Sonen började med magsjuka, sen sambon och nu jag.
    Jag är inne på tredje dagen idag med diarre´
    Inte så det rinner rakt igenom men det är bara vatten typ...
    Spydde första dagen men nu är det bara andra vägen....

Hur smittsamt är det?
    Jag har hört att det bara smittar i början, stämmer det?
    Vi ska ha 10 personer hemma hos oss idag.
    Har handsprit så vi får sprita allt som går men man vill ju inte smitta,

Någon som vet?

• Svar på tråden Magsjuka idag, hur smittsamt?
  • Hjartesjalen

Jysse: Du far lasa i traden o bedoma sjalv vad du tycker. ;)

• Jysse

Nänä jag menar själva ordet tyket, har aldrig hört det förut..

Förstår inte betydelsen?

• Monica S

Oj då. Sorry, jag är ifrån Göteborg, därav ordet "tyken".
    Betyder typ "uppkäftig" fast lite snällare...

Jysse skrev 2007-12-27 01:34:01 följande:
    Nänä jag menar själva ordet tyket, har aldrig hört det förut.. Förstår inte betydelsen?
  • Anonym

Monica S skrev 2007-12-26 19:22:44 följande:

Kan tänka mig att "alla" TS gäster ligger o spyr på Nyårsafton. Men vad gör det, julafton var ju sååå treeeevlig!(kanske lite tyket o onödig kommentar det här oxå, men blir så irriterad på alla som inte tar smittsamma sjukdomar på allvar.)
    Det är "bara" 2 st som fått diarre´ men inte så allvarligt, de kan ju lika gärna fått smittan av ngn annan oxå.. det vet man ju aldrig... Alla var som sagt förberedda på detta och de sa när de var hos oss på julafton att det inte gör ngt om de blir lite magsjuka, de tyckte att det var viktigare att vi fick fira jul tillsammans allihop o lite diarre´har ingen dött av!!!!!!!
    De hinner nog bli bra till nyår!
  • Anonym
    Hjartesjalen skrev 2007-12-26 23:28:53 följande:
    TS: Jag har inga problem alls med att ha krakfobi. Blir jag sjuk sa blir jag, o da far jag helt enkelt sta ut med det.Men jag gor allt jag kan for att forhindra att fa det el att sprida det vidare sa det inte blir rundgang pa det.Det ar en rutin jag har, att tvatta handerna valdigt noga, speciellt nar magsjukor samt forkylningar pagar.Du maste kanna dig mycket battre nu eftersom du har kraft o ork att vara tyken. Vi har alla har inne pa traden sagt vad vi tycker om ditt hanterande av situationen som du o din familj var o ar i. Om du inte vill veta vad vi tycker, varfor starta en trad om det, du hade ju redan bestamt dig for att ha dina gaster hemma hos dig i alla fall.Hela mitt sista inlagg var ett svar till "Snowy" som sa sig vara "grymt imponerad" av mig.
    Men vad r det alla inte förstår? Jag berättade för ALLA hur det låg till, ALLA gjorde ett eget val och de VILLE komma, de tog den risken. Vad är det som är så svårt att förstå med det? Jag vill inte medvetet smitta ner ngn men när det gäller julafton så fick de som ville komma och alla kom iallafall! Vi har iallafallen fin familj som ville träffa oss trots att vi var sjuka!
  • Anonym

Fast eftersom du tillät folk att komma så smittade du ner dom medvetet.

Ja jag tror din familj hade vart lika fin o snäll även om dom sagt Nej till att komma.

Jag hade själv aldrig tillåtit folk att komma och hade jag det o min familj hade tackat nej hade jag inte tyckt mindre om dom för det.

Anonym skrev 2007-12-27 17:40:02 följande:
    Men vad r det alla inte förstår? Jag berättade för ALLA hur det låg till, ALLA gjorde ett eget val och de VILLE komma, de tog den risken. Vad är det som är så svårt att förstå med det? Jag vill inte medvetet smitta ner ngn men när det gäller julafton så fick de som ville komma och alla kom iallafall! Vi har iallafallen fin familj som ville träffa oss trots att vi var sjuka!
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-12-27 17:42:12 följande:
    Fast eftersom du tillät folk att komma så smittade du ner dom medvetet.Ja jag tror din familj hade vart lika fin o snäll även om dom sagt Nej till att komma. Jag hade själv aldrig tillåtit folk att komma och hade jag det o min familj hade tackat nej hade jag inte tyckt mindre om dom för det.
    Hur som helst så valde de själva, hur många gånger ska jag skriva för att ni ska förstå det? Skulle jag ha förbjudit de att komma när vi var pigga och inte ens sängliggandes.

De har tydligen ingen kräklfobi som ni verkar ha, antagligen tycker de att det är lika som en förkylning,,

Men ni kanske skulle ställt in julafton om ni var förkylda också, det smittar ju lika mycket!
  • Anonym

Ehh what? jag har ingen kräkfobi?

Och nej jag skulle inte sälla in julen pga av en förkylning då jag hellre är förkyld än har maginfluensa.

Anonym skrev 2007-12-27 17:49:16 följande:
    Hur som helst så valde de själva, hur många gånger ska jag skriva för att ni ska förstå det? Skulle jag ha förbjudit de att komma när vi var pigga och inte ens sängliggandes.De har tydligen ingen kräklfobi som ni verkar ha, antagligen tycker de att det är lika som en förkylning,, Men ni kanske skulle ställt in julafton om ni var förkylda också, det smittar ju lika mycket!
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-12-27 17:53:00 följande:
    Ehh what? jag har ingen kräkfobi?Och nej jag skulle inte sälla in julen pga av en förkylning då jag hellre är förkyld än har maginfluensa.
    Ja men det är ju individuellt!!!! Vissa kanske hellre har en enklare form av diarré än feber o förkylning! Den magsjukan jag haft nu hade jag då hellre än feber o förkylning.. jag hade diarre´typ 3-4 gånger om dagen och mådde som vanligt annars, så det så!
  • Anonym

Så det så! ja haha

Anonym skrev 2007-12-27 18:01:03 följande:
    Ja men det är ju individuellt!!!! Vissa kanske hellre har en enklare form av diarré än feber o förkylning! Den magsjukan jag haft nu hade jag då hellre än feber o förkylning.. jag hade diarre´typ 3-4 gånger om dagen och mådde som vanligt annars, så det så!
Svar på tråden Magsjuka idag, hur smittsamt?