• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • MagdaA

kakis: tack för mailet!

nix, såg inte programmet igår. va på gymmet då

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • clinan

Kakis

såg programmet och var så irriterad hela tiden typ, förstår egentligen inte varför jag tittade färdigt. Varför skulle HON som egentligen inte hade någon övervikt få maten hemkörd OCH en personlig tränare? Varför ens slösa pengar på en sån arrogant diva som hon verkligen betedde sig som.

Varför kan inte en till exempel ensamstående småbarns mamma få samma förutsättningar? Det får man itne se att de får maten hemkörd, nä de ska stå och laga allting själva från gruden.

Nä fy det blev bara löjligt på nåt vis!

Sambon glömde att gömma vågen igår så jag har hunnit ställa mig på den några gånger till, fattar inte att det kan vara så svårt. Men idag MÅSTE Han göra det, bara e så. 1 april är dagen då jag tidigast får väga mig igen. Därmed basta!

• MagdaA

clinan: några gånger? väger du dig ngra gånger om dagen? oj då... jag som tycker jag väger mig ofta. ska gå upp med min våg på vinden tror jag, efter måndagens vägning. dit orkar jag inte gå varje dag för att väga mig

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • clinan

ja, det blir lätt några gånger om dagen. Är nog beroende av den börjar jag tro!

Men idag ska den väck!

• Jessi74

Jag gillar ju Dominika...även om hon är värsta divan. Jag tycker också att det är roligt att se att folk som inte är jätteöverviktiga också når resultat. Sen kan jag tänka mig att hon ändå aldrig kommer laga mat så därför blev det väl matlådor. Själv skulle jag inte lägga pengar på att få matlådor, eller ens vilja det. Men så åker jag ju inte taxi till jobbet och skolan heller...skilda liv vi lever.

Ledig idag och det blir en promenad. Fortf helt förkyld, det liknar öken det här...

• Evenstar

Igår var vi på Sweeney Todd. Grymt impad av Depps sångröst!

Efter bion var vi på Olearys och jag tog en blodig biff och en sallad istället för potatis. Mums!

Vad har ni för planer i helgen?

• annika81

I går blev jag så ooootroligt godisssugen. Under hela denna vikt och måbra resa som jag började i augusti har jag bara ätit onyttigheter som jag köpt hem för att man ändå ska bjuda vänner eller att man blivit bjuden när man är borta.

Men i går var jag så sugen att jag gick och köpte chips och smågodis som jag åt själv. Jag försökte motstå suget genom att äta middag först, men inget hjälpte så jag åt mitt godis och NJÖT och är i dag tillbaka i mitt sunda leverne igen.

• Little

Godmorgon!

SE
    Ja just det Nöjesnytt heter den ju!
    Ha så kul i sthlm!

Igår va jag på prommis igen, blev dock inte så långt som det va tänkt då det började regna ordentligt så jag lyckades hoppa på en buss i sista stund och så blev det en liten fika på stan istället med lite mammor,barn och höggravida.
    När det va dags för refrängen så va det ok väder så det blev iallafall promenad hem i rask takt i uppförsbackar (ca. 25 min)...känns i rumpan och benen idag efter 2-dagars promenader i backar. Men skönt!!!

Känns som man börjar komma igång lite men promenaderna, inte lika jobbigt att ta sig ut trots två barn som ska packas ner

Simon 060324 Anton 080104
  • annika81

Kaya: Roligt att höra om din löparrunda. Har saknat dig i tråden!

Magda: Blir sugen på din smootie, måste pröva göra en sådan! Har du köpt blåbären eller har du plockat själv och fryst in?

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger