• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • MagdaA
    Kaya: har inga mått, tog på en höft. Men jag hade milkos lätta vaniljyoghurt, coops färdigblandade fruktjuice och lite blåbär (knappt 1 dl). Mixade med stavmixern. mmmmmm! Jag brukar koka egen havregrynsgröt åt Alex så jag har mixat sönder havregryn, tänkte slänga i lite sånt i kväll så mättar den lite bättre, och skippa mackan till

blir nog en sväng till gymmet i kväll när Alex somnat. inte varit där på över en vecka!
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Tindra04

Hello girls!

Oj vad ni skriver. Hinner inte läsa alllt. Båda barnen sitter nedanför mig på golvet just nu. Har "mutat" dem med en låda leksaker men snart måste jag nog sätta mig hos dem. Får läsa igenom ikväll.

Idag har jag varit hos tandläkaren. Shit så dyrt och tråkigt det är. Ja ja nu är det klart för det här året i alla fall. Barnens farmor och farfar var här och passade dem under tiden och det gick bra.

Innan tandläkaren var jag ute och gick en rask promenad med vagnen i en timme.

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • MagdaA

Tina! Duktig du är! skönt att göra bort motionen på fm så kan man slappa resten av dagen sen

• Evenstar

Magda,

vetekli är jättegott i! Testa det. :)

Kaya,
    Härligt jobbat!

Jo lite deff är det nog allt, men inte så det slår över, jag avskyr att vara hungrig. Men balans är ju viktigt :)

Men som du säger så sitter det här som berget. Vi får se vad en månad av mest cardio och lite "deff"kost gör.

• 6628

precis kommit hem från en 30 minuters promenad.
    Känns bra.

Ha en trevlig torsdagkväll!

• Jessi74

SE - grattis, vad spännande med modellandet! Ha en underbar resa i Sthlm!

Kaya - så KUL att läsa dina inlägg igen! Härligt att du är tillbaka i tråden!

Fortf förkyld, trodde den skulle ge med sig vid det här laget, men IMORGON DÅ...hoppas jag. I alla fall så är jag LEDIG imorgon och då ska jag ha det härligt med familjen!

• Evve81

SE: WOW vad skoj! Det är du värd!

Vi har varit på shopping idag och då blir det ju lite onyttigt. Tog dock inga strips på MC-donalds fast vi åt en glass sedan så det var väl inte så nyttigt men men..... Imorrn eftermiddag hoppas jag på en långpromenad!

• MagdaA

blev en tur till gymmet nu i kväll. skönt! inte varit där på en vecka, lär kännas i morgon! Så dubbel motion idag Ska göra en smootie nu och se lite tv, sen sängen.

• kaksmulan

Kaya: Så härligt! Tänk att man inte förfaller på bara åtta veckor

Såg ni "du är vad du äter" igår. Himlar vad fjantig Dominika var! Varför var hon med i programmet öht?? Och få mat hemskickad till en?! Tänk er, färdig mat hemskickad plus en personlig tränare! Vem skulle inte gå ned i vikt då?

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger