Inlägg från: Kerpet1 |Visa alla inlägg
  • Kerpet1

visparnas tråd # 6

Klockan är 10 över 4 och det är LJUST UTE!!!! Visst är det fantastiskt!!!!!

Har varit och fått ett nytt chassi, superschysst dam i brioaffären i Solna C som hjälpte mig, trots att hon inte behöver då jag köpt vagnen på ett annat ställe... mitt chassi hade inte kommit men när hon hörde om vad som hänt så fick jag ett som hon hade på lagret och hon ringde även Brio så som kompensation så fick jag även nya hjul (tydligen lättare än mina) och ny varukorg... De gamla hjulen fick jag oxå behålla om jag skulle vilja byta... känns faktiskt ok, även om jag hade föredragit en sittvagnsklädsel som kompensation, men jag är så dålig på att försöka tjata mig till saker...
    Dessutom finns det nu endel klädslar med schysst rabatt eftersom det kommer nya färger...

bla bla bla, va trist jag är som bara tölar om mig själv...

Malu: Det är vårt A-lag (i dubbel bemärkelse) som tydligen ska få krishjälp... inte en dag för tidigt!!!! Facket har ju tydligen anmält ledningen för deras dåliga behandling av HR... Historien om Henrik är ju bara en del av detta... det finns ju ETT stort problem (läs EN person) som dom kanske en gång för alla bör ta itu med... Vi får väll se...

Zynk! Om du går imorgon, då kör jag oxå! även om det blir i kväll med... Gå in och boka via nätet (kan ju alltid avbokas), för platserna verkar gå åt snabbt!!!!! Hör av dig!

• Kerpet1

Jag hatar oxå FK... men jag har ett spec.nummer där man direkt kommer fram... jag säljer det billigt... Gällde nog lärare tror jag fast det spelar väll ingen roll om man inte är det...

• Kerpet1

Halloj!

Hoppas hon sover vidare nu då Malla! Men det är väll därför det heter "metod" för att det inte går på en gång utan man får trilskas och öva lite...

Kul med vagn Proppens!! Vill oxå se hur den ser ut!

Vår vagn var ju bara att hämta i butiken, den stod i skylten... kanske därför det var värsta måndagsexet oxå... Men oj va jag ändå tycker om den... minns att jag tog omvägar för att få gå förbi skyltfönstret och titta på min vagn, var så lycklig när vi hämtade den!

Har precis kommit hem från Pump-passet... jäklar va jag är sliten... minns första gången jag tränade pump och den hurtige killen som hade passet skrek "Imorgon brudar får ni spruta ut schampot på kaklet och gnugga huvudet mot det, för ni kommer inte få up armarna" Så det blir nog ingen hårtvätt överhuvudtaget jhär imorgon.
    Och vet ni? en komisk grej... då, 2004 när jag tränade på ett ställe in i stan så gick jag och Fisken på samma pass... fast det visste vi ju inte då... hon var väll en av de där superslimmade brudarna längst fram, jag gömde mig längst bak vill jag minnas...

Mina killar sover, hade faktiskt hoppats att Petter skulle va vaken när jag kom hem så jag skulle få mysa lite... men icke.. ska försöka komma ihåg det i morgon när han väcker mig genom att rycka mig i håret... då brukar jag inte vilja mysa...

• Kerpet1

Godmorgon!!!!

Funderar på att sätta på färskt kaffe, gamm-kaffet smakade inte så bra...

Ja, här är det stelt idag efter gårdagens pass!!!! Ska försöka promenera en bit på väg till dagens "kris-möte"...

Fast tusan vad man måste tänka och planera nu när man har en liten kille som sover och äter på hyfsat fasta tider... kan inte få ihop det riktigt, endra gå mitt i sovningen = inte bra... eller skjuta lite på maten = inte bra...

Inatt vaknade Petter flera gånger och skrek så jag trodde jag skulle dö... han verkade helt vettskrämd... jobbigt, dessutom så tog Mr P honom vilket fick mig att må dåligt, jag ville ju trösta, fast det var ju väldigt snällt av Mr P iaf!!!!

Nu sitter iaf Petter och är jätteglad... det är nog grötdags nu!

Va trist Joyce att PT blev inställt när man är laddad... hoppas du får det skönt i bassängen iaf!

Tjenare Fisken! Är ni inte riktigt bra än? Stackars lilla Sids mage!!!! Krama honom från mig och Petter! Åh, va han är söt!!!!!

Hur har natten varit nu då Malla? Och Spinning både torsdag och fredag, vilken kämpe!!!!! Jag klarar inte spinning ens i 5 minuter, dör direkt och trillar av cykeln...

Hur är det med zynk då? Lyser grön ser jag.

Kram på er!

• Kerpet1

Godmorgon!

Här är det fortfarande stelt efter träningen, men om en stund ska jag o Petter iväg på Mamma-barn träning, så det är bara att bita ihop... ska jag va ärlig så var jag mycket nära att ringa till mitt gympasällskap i morse och avboka, men nu får jag skärpa mig!

Malu, va trist att höra att du är ledsen!!!! Hoppas att du snart mår bättre iaf!!!!

Jag var på jobbet igår och innan så har jag kännt lite att det ska bli kul att börja jobba igen, men tyvärr så kände jag inte så efter ett par timmar på dårhuset... Fick iaf bra hjälp ang. föräldraledigheten inne på expiditionen, tjejen som jobbar där skulle kolla en massa saker åt mig och maila mig så det känns bra.

Proppens; När är det du ska ha? Ska du jobba hela tiden fram tills det? Jag tränade inte eller gick knappt en promenad efter jag plussat... var så orolig för missfall, eller att jag kanske hade en chans att få slippa, jag vet inte...

Jam, Va dum läkare, som oroar!!!! Fick du nån tid för fortsatt koll och uppföljning? Detta kanske är helt fel och jag kanske är ute och cyklar, men jag får för mig att ett barn som är lite mindre och tidigare född självklart tar lite längre tid på sig med de första utvecklings-grejerna... Och huvudsaken är väll att NI får en kontakt med honom!!!! Oroa dig inte över det där, man har ju förstått nu att det är väldigt olika när barn lär sig göra olika saker...

Pess; skönt att höra om dina Frågor/svar på bvc... var det på 8-månaderskollen du fick dem? Vi ska dit nästa vecka och jag nojjar ju givetvis litegrann... Fast varför ska jag va orolig????

Mirren! Var det inte så att puckona gav dig en tid för 6-månaderskoll när C bara var 5 månader oxå? Idioter! det händer MYCKET på en vecka i den där åldern ju!!!!!!!!!!!

Zynk! Tjenare, hade du trevligt igår? Jag hade ändå aldrig fixat att träna så det var tur att vi inte bestämmt nått, he he he! Skönt att höra att även lilla A kan skrika och gnälla och inte bara rullar, kryper, pratar och utvecklas hela tiden, Hi hi hi!!!! Skojade bara!

Nej, kaffe...

• Kerpet1

Halloj Joyce! Då kommer ju E att få en rejäl OK-stämpel i rumpan idag då!!! Va skönt att han inte förlorat en massa vikt när han var sjuk! Ha en mysig lunch!

• Kerpet1

Va bra Jam! Det är ju faktiskt oxå väldigt olika på hur de mår från dag till dag... Jag kan tycka att Petter har bra och mindre bra dagar... det är klart att det påverkar om man är trött eller ledsen!!!
    Va mysigt med fika-träff... det bästa som finns!!!!!

Hur ska det gå med sånt när man börjar jobba?!?!?!?!? Gud så trist att inte få träffa er då!!! Fast vi får försöka lösa det!

• Kerpet1

halloj igen, tebax efter träningen, är glad att jag gick dit för det var faktiskt skoj!

Pess, ja det låter ju som RS... men som d säger, hon är ju äldre nu s¨å det går ju snabbare över... Petter är bra nu så idag blir det babysim!

• Kerpet1

ALLT blir bättre vid tre månader tycker jag... då blev det en liten egen människa!!!!! Och sen blir det bara bättre och bättre!!!

• Kerpet1

Godmorgon!

Grattis Malu! Jag var inne och skulle kolla hur den såg ut i gårkväll, men då var den borttagen, så jag förstod att du var ny ägare av den!!!!!

Här har Petter börjat vaknat väldigt tidigt... typ 7... fast det har han nog gjort flera dar fast jag har nonchalerat det... om ett par månader kommer man inte att kunna nonchalera för då kliver han väll upp själv...

KAFFE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden visparnas tråd # 6