• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • MallaMojs

Vi går aldrig dit Har också jättedåligt samvete, men det blir liksom inte bättre för det. Skäms kanske ännu mer för att jag inte heller har varken tid eller energi till att tänka på honom - visst gör jag det ibland, men inte alls lika ofta som innan barnen kom...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Ma Lu

Du sänder honom en tanke ibalnd och det tror jag räcker gott Han förstår nog att du har fullt upp och han är himlens stoltaste storebror

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs
    Ma Lu skrev 2008-03-20 13:41:46 följande:
    Du sänder honom en tanke ibalnd och det tror jag räcker gott Han förstår nog att du har fullt upp och han är himlens stoltaste storebror
    Vad fint sagt!!

I en annan tråd så berättade en tjej om sin vän som just fått veta att hennes barn dött i magen och hon fick föda fram det. DÅ kom allt tillbaka, snacka om hjärnans makt - hur man kan förtränga saker...
  • Maxie

Hej vispar. Kikar in för att önska Glad Påsk. Hoppas de sjuka barnen mår bättre nu (jag skulle smälla av om V fick såna febertoppar som P, Kerpet. Men det kommer väl misstänker jag.).
    Har inte mkt att klaga på bortsett från att V inte vill sova själv - just nu ligger han mot min bröstkorg och om nätterna somnar han vid enstaka tillfällen i egen säng för att vakna upp max en timme senare gråtandes. Ofta är vi för trötta för att orka ta kampen så vi lägger honom direkt i vår säng. Inte så bra för enl bvc är det nu fr 4 mån som rutiner sätts. Men som sagt, varför klaga på så lite?
    Hoppas vi snart får sällsis här inne av ruvarna på vihps. Måtte deras påskägg vara gjorda av renaste guld.
    Särskilt stor kram till Ma lu inför morgondagen, tänker på dig.

Påskpussar i mängder!

• ProPPens

Hej!!

Puh, helt slut efter dagens tur till Maxi. Måste alla handla samtidigt som oss??? Det var massor med folk och då vill man ju snabba sig, hur lätt är det när man blir omkörd av sniglar när man går??? Sen har vi hängt upp vår nya lampa över soffbordet, blev jättesnyggt!! Har letat länge efter en lampa och i veckan så fann jag den perfekta så nu är det så fint så!!

MaLu och Malla Tror att båda era små änglar är stolta över er och vet att ni tänker på dem!! Åhh, tänk MaLu snart är Elma storasyster då kommer hon vara ännu stoltare!!! Kram till er båda och dessutom skickar jag varsitt påskägg till änglarna!!!

Äntligen!! BF080706
  • zynk
    MaLu det är just rautern hon drar i... Jag börjar undra varför stickkontakterna inte sitter högt upp i taket.

malla Du har ju verkligen varit på bio?! OCH kryssning,-) - du har ju gjort en massa saker som hörde "livet-innan-barn" till.

Inte ska vi ha dåligt samvete för att vi inte tänker på våra förlorade barn - det har vi ju gjort alldeles för mycket under en tid. Jag blev förvånad - men sen jag blev gravid har jag bara varit ledsen några få gånger över mina änglar. Från att innan tänka på dem varje dag. Ett tag kändes det som om jag aldrig skulle sluta sörja - så å va skönt det är nu.

Maxie Kul att se dig! Jobbigt med vaknätter. Bry er inte om vad BVC säger! Man ska göra det som känns bäst. När/om det blir för överj---gt så kan man "ta upp kampen" då tror jag. Men klaga får man!!!

Proppen Att handla i ditt tillstånd kan inte vara kul. Kul med lampan iaf!

Glad påsk allihopa. Nu ska vi ta oss i kragen och börja packa - ääää va trist!
  • FISK78

GLAD PÅSK alla brudar! Hoppas ni får härliga dagar!!! Här är vi pigga, friska och glada Skönt att få säga för en gångs skull... Nu går vi mot ljusare tider!!! Kramar

• zynk
    GLAD PÅSK
    Nu sticker jag till blåkulla

Man vet aldrig - jag kanske tittar in med en kopp kaffe innan jag åker
    (obs notera att kaffepannan är med på kvasten!)
  • MallaMojs

Haha, glad påsk!!

Å ja, jag har kanske prioriterat lite annorlunda än er andra mammor ibland, med bio, partaj och kryssning Jag tänker som så att det är bra att passa på nu, när mormor och farmor kan och vill barnvakta...

• MallaMojs

Hohooo??

Svar på tråden visparnas tråd # 6