• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • MallaMojs
    Kerpet1 skrev 2008-03-31 21:38:39 följande:
    Hej Malla! Jobbigt med nattning!!!! Petter drar mig oxå i håret när han ska sova, så pestigt!!!! Sen biter han oss när han ska gosa... försöker pusa oss fast biter med tänderna...Kul med lyckad intervju... Fast har inte bajs lite med psykologi att göra? Bajs kan man ju prata om i evigheter!!! Anala och orala faser...
    Allt har med psykologi att göra men jag är rätt så glad att jag inte tog det som exempel
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk
    Kväll!

Extrakrafter skickas till Malla!!! Fy va jobbigt - och att bara du duger Det kan man ju förstå men himla kämpigt för dig. Inte kan man väl natta två samtidigt? Eller?
    Spännande med jobbintervjun! Visst hade du flera jobb på g?

Å va roligt att ses i morgon! Flera stora och små jag inte träffat förr , Jam och A och Maxies V - å va kul!!!
    Vi är friska (peppar peppar)! Och MaLu nån kråka har man ju alltid i snoken - eller? Alvisens kråkor är för det mesta grå (gissa varför ).

Jo... ang sova i eget rum (jag veeet jag är sen med kommentarer): Jag är ingen förespråkare av att sova i eget rum - man ska självklart göra det som är bäst för barnet (och hela familjen). Vi märkte dock att A vaknade när vi gick och la oss. Och hon vaknar oftare när hon sover med oss. Hon sover bättre i eget rum. Sen kommer hon till oss på morgonkvisten för amning, mys och bus. Men vi brukar båda vakna på natten och vilja gå upp och titta till henne . Börjar hon vakna upp en massa igen kommer jag inte orka springa upp - då kommer hon få sova hos oss igen.
  • MallaMojs

Gokväll zynk

Jo, en massa jobb söks just nu - ska på en gruppintervju nästa vecka. Är kanske inte desperat, bara nästa...vill verkligen ha ett jobb, så man kan känna sig lite lugnare. Iaf så vet i f*n hur det ska gå för stackars M som alltid kommer få hämta barnen och ge dom mat, OM jag får ett jobb...

Å nä, det är omöjligt att lägga två Låsta, vi? Blir galen snart... Men men, jag ska inte klaga... Hoppas iaf att vi får fason på det där när den här jobbiga perioden är över.

Å såklart hoppas jag att jag kommer iväg till Kerpet imorrn...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Joyce

MaLu: För min del är det ok! Bil avgår från söder om du vill åka

Mirren: Super!

MM: Låter jobbigt med galna dubbelläggningar! Hoppas du får jobbet

Idis: Åå vad avis jag blir! Hoppas ni har det skönt

Vad kul det ska bli att se er alla imorgon

Kerpet: Säg till om du vill att jag ska ta med mig nåt/fixa nåt?

• zynk
    Malla Man får klaga! Och du får såklart klaga dubbelt så mycket . Hoppas ni kommer i morgon!

Idis Ja vad ska man säga - grymt avis!!!! Vi har inte ens kommit till skott och bokat vår lilla kryssning... Hur länge blir ni borta denna gång?

Natti tjejer!!!
  • Kerpet1

Tjnare! Åh va kul det blir i morgon!!!!!
    Nej nu ska plockas lite, annars får ni sätta på era barn kläder i städmaterial!!!!!!!!!!!

Kram

• Morrisen

Fisk: Fy vad läskigt att S är så dålig igen. Kan de inte göra någon kontroll efter en penicillinkur för att se att han inte har kvar några bakterier?

Kerpet: Blä, vad hårt med gubben och kortet med böter.

Här kommer vi inte riktigt ihåg hur man gör DET, kommer inte heller ihåg när det var sist, suck.

Har tittat lite på Shoo Shoos, små läderskor för bebisar.
    Helhäftiga i alla möjliga färger och former. Tycker det känns naket om Bea inte skulle ha någonting på fötterna nu när de kommer ur vinteroverallen, särskilt då de även kommer ur åkpåsen.
    Hade tänkt att man skulle ha något par sandaler och sedan något mer heltäckande. Är det någon annan som har skor till sina små innan de börjat gå?
    Har hittat en försäljare på ebay i Tyskland där skorna kostar ungefär 150 kr per par och frakten 50 kr, det är väl ett riktigt anständigt pris eller? Har sett att Bobux tofflorna kostar nästan 300 kr i Sverige.

Har även sett en toksnygg matstol som även funkar för barbord (höj och sänkbar) och går att använda som babysitter oxå.
    Den heter Bloom Fresco loft och finns bla i svart läder, dregel.
    Nu är det bara det att vi redan har en stol som man sätter på bordskanten och ska dessutom hämta en annan stol i helgen som man kan dela på och få stol och bord. Tror inte jag kan berättiga ett köp på flera tusen på en annan barnstol då, suck.

• zynk
    Morn!

Underbar natt då Alvi sov till 06.30 och sen somnade om efter amning tills nu !

Morrisen Ha ha svart läderstol den vill jag se! Skor har vi inte börjat med - funderar dock på att köpa extralånga galonbrallor som man kan knyta ihop nertill Har sett överdragsbyxor med fötter men de var ganska dyra. Skor/stövlar blir det nog snart ändå. Måste också erkänna att jag föll för ett par Bobux - enormt dyra men jag unna mig dem då vi ofta köper second-hand/fått kläder annars.
    Shoo shoo ska jag kolla in!

Kerpet Vi kan köra velour/dammtrase-byxor . Och sen kan vi faktiskt köpa med oss mat ju - det finns väl nån restaurang i närheten?!

KAFFE!!!
  • Maxie

Hello,
    Bara några timmar kvar nu! Fast jag har en lite kinkig kille, inte så kul att visa upp en sån... Han verkar inte sjuk, jag hoppas det inte är nåt på gång. Nu sover han, hoppas han blir gladare sen. Bäst jag passar på att klä mig under tiden.
    Hej svejs.

• Maxie

Nåt jag behöver veta om barnvagnsparkering etc förresten? Kanske ska messa Kerpan...

Svar på tråden visparnas tråd # 6