• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • jamis

Ja, va kul det ska bli idag! A ligger och småpratar i vår säng men har oxå vart kinkig imorse. Maxie, V kommer att vara sååå söt iaf ! Trots kink!

• Mirren

Kinkig kille!? Maxie, du behöver verkligen träffa de andra VISP-bebisarna hör jag! Casimir har haft raseriutbrott i morse, bet mig (!) och skrek sedan något fruktansvärt argt. Nu är han ute i vagnen (som pappa C drar) för att han bestämt sig för att han inte vill sova i sängen.

• Joyce

maxie: tror det var nåt med att ringa när man kommer så släpper hon in från innergården om man har barnvagn med sig.

• Ma Lu

HEj SOm jam säkert hälsat så ligger jag hemma och umgås med magen idag! Jag kunde inte sova inatt utan var vaken ca 02-05.30 och är alldels vindögd idag. Släpade mig iväg till bm och hade knappt något blodtryck öht annars allt bra med fina hjärtslag och sf-mått på 29 (följer övre kurvan) och bm fick sig ett par rejäla buffar när hon kände

Såna här braller verkar ju väldigt praktiska! (Visst är det såna du pratar om zynk?) Visst kostar de en del men de verkar ju kunna användas länge och det lär finnas ett visst andrahandsvärde

www.mammashop.se/product.asp&sub=124&page=1

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs

Heeej, jag blev visst också hemma... Eller tja, var till tandläkaren (det var inte så illa som jag trodde ) och sen hämta kidsen hos mormor. Tog en lååång promenad hem i solen. Skönt. Iaf så är Izabella så röd under ögonen...tror kanske inte att det är ögoninflammation, men vågar inte riskera något Hoppas ni har trevligt *avis*

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Pess

Hillo. Kopierar lite från andra tråden

Lite deppigt här L:s båda öron är fortfarande inflammerade TROTS 20 dagars pc (de sista 17 med bredspektra) Vad FAN gör man? Husläkaren var BRA och jättefin med L.....oxå duktig på att undersöka...

L har svamp på tungan och till skillnad från läkaren i Skåne som med våld bände upp L:s mun med spatel så lockade denna läkare ut lilla tungan med roliga grimaser och L tyckte det var lajbans Hur som så är svampen bättre och jag fortsätter med egenbehandling....L får nu vila något dygn från PC, men ny dust blir att vänta inom några dygn med all sannolikhet. Har vi EXTREM tur så kan det gå tillbaka med högläge, massor av nezeril och x antal böner till högre makter...

Fattar inte HUR vi ska få bukt på detta när inget verkar ha någon effekt....

• jamis

Tack för idag ! Det var verkligen jättekul att äntligen träffa er!

Kerpet: tack för god mat och efterrätt! Jag och Maxie pratade om dig på vägen till pendeln, att du orkat och hunnit stå och fixa åt alla oss och sen ska du ta hand om stöket efteråt- Det gör du bra, tack

• Maxie

Håller med Jam i allt. Kul att träffa er och fenomenalt fixat Kerpet!!! Tack!!!!

• Maxie

Usch vad jobbigt Pess!

Hoppas få se Malu, Malla, Pess och kanske några vihpsar snart. Måtte då inte V vara så kinkig... Han har just slocknat i min famn efter minimalt matintag. Börjar tro att han inte skulle trivas i sol och värme som hans päron gör.

Svar på tråden visparnas tråd # 6