• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • FISK78

Pess: NEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJ ni ska ju vara friska, stackare Det är ju helt otroligt, vad är det som händer!?! Kanske ska jag skicka över lite salva till er, har ju i kylen... Det kommer GARANTERAT hjälpa! Tror jag iaf

Ja, jag har jobbat! JÄTTEKUL, men lite konstigt! Ska jobba några timmar imorn oxå om Mr D är okej. Han har feber och är helt deckad stackarn

• Pess

Man kanske skulle lämna området...flytta härifrån Verkar vara livsfarligt att bo här...Föroreningar i luften? ALLA är ju sjuka för bövelen

• zynk
    FISK Kan tänka mig att det känns konstigt att jobba. Men va kul att det kändes bra! Hälsa D och JA jag vet hur sjuka de blir .

Pess Nääääää inte du också?! Högläge och näsdroppar! Hoppas hoppas det går över för AJ va ont det gör! Kramen !

Är det nån som vet om man kan åka till Estland med bebis (=Alva) utan pass??? Har försökt få reda på det men blir inte klok. Inom Schengen ska det ju inte behövas men däremot ID-kort (och nej - det har inte A). Surfat runt på polisen, UD, Estlands UD mfl ställen. Suck - vart vänder man sig?.
  • Pess
    zynk skrev 2008-04-02 20:32:23 följande:
    FISK Kan tänka mig att det känns konstigt att jobba. Men va kul att det kändes bra! Hälsa D och JA jag vet hur sjuka de blir. Pess Nääääää inte du också?! Högläge och näsdroppar! Hoppas hoppas det går över för AJ va ont det gör! Kramen!Är det nån som vet om man kan åka till Estland med bebis (=Alva) utan pass??? Har försökt få reda på det men blir inte klok. Inom Schengen ska det ju inte behövas men däremot ID-kort (och nej - det har inte A). Surfat runt på polisen, UD, Estlands UD mfl ställen. Suck - vart vänder man sig?.
    TUR att du förtydligade att det är Alva som ni tänker ta med er...Undrade just vilken bebis annars

TACK för kram...
  • zynk
    FISK78 skrev 2008-04-02 20:27:06 följande:
    Pess: NEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJ ni ska ju vara friska, stackare Det är ju helt otroligt, vad är det som händer!?! Kanske ska jag skicka över lite salva till er, har ju i kylen... Det kommer GARANTERAT hjälpa! Tror jag iaf Ja, jag har jobbat! JÄTTEKUL, men lite konstigt! Ska jobba några timmar imorn oxå om Mr D är okej. Han har feber och är helt deckad stackarn
    Vad är det för salva *nyfiken*

Alva sätter sig nu upp och ställer sig också upp i spjälisen o försöker även mot möbler . Jag som trodde hon var sjuk . Kanske överhettad .
  • Pess

Skulle gissa på Terracortril (säger den påläste)

• zynk
    Pess skrev 2008-04-02 20:34:06 följande:
    TUR att du förtydligade att det är Alva som ni tänker ta med er...Undrade just vilken bebis annars TACK för kram...
    RetstickaRäcka ut tungan
  • Pess

Läste dock i FASS att den _kan_ hämma tänderna hos barn (eller nåt i den stilen) så jag avstår GÄRNA tack (För er som inte vet är L FORTFARANDE hopplöst tannalös )

• zynk
    Pess skrev 2008-04-02 20:35:27 följande:
    Skulle gissa på Terracortril (säger den påläste)
    Ahaaa
  • zynk
    Pess skrev 2008-04-02 20:36:39 följande:
    Läste dock i FASS att den _kan_ hämma tänderna hos barn (eller nåt i den stilen) så jag avstår GÄRNA tack (För er som inte vet är L FORTFARANDE hopplöst tannalös )
    Visst är det väl tetracyklin i den om jag minns rätt. Men risken att det skulle komma ut i blodomloppet är ju minimal men de måste väl ändå skriva så o varna så de inte blir stämda .
Svar på tråden visparnas tråd # 6