• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • zynk
    Maxie skrev 2008-04-02 13:53:13 följande:
    Håller med zynk, dåligt samvete här också, skönt att det gick snabbt att städa undan. Hade gärna stannat och hjälpt till om jag inte haft en halvkinkig son som jag ville komma hem med. Han gnällde ett tag på kvällen också men idag har det varit bättre, peppar peppar. Han älskar verkligen sin gröt och framförallt päronpuré, när tror ni man kan börja öka portionerna? Är det utifrån hur magen reagerar eller om han verkar gilla det eller stå ut med konsistensen? Hur länge höll ni "proffs" på med smakportioner innan de blev riktiga portioner?
    Vi håller fortfarande på med smaksar ibland . Men annars skulle jag öka på under några dagar och se lite hur magen hänger med. Inget farligt kan ju hända - mer än lite magont kanske. Jag tror de reglerar mängden rätt bra själva.
    Maxie skrev 2008-04-02 14:23:05 följande:
    MaLu: akta dig för "duktig-flicka-syndromet", det drabbades ju jag av. Skulle absolut arbeta 75% när läkaren tyckte 50% och sen 50% när hon tyckte 0. Och så blev det som det blev också. Skulle gärna ha gått åtminstone 2 veckor till innan knodden kom. Bättre att vara hemma och slöa tycker jag. Ta hand om dig själv och mini och lämna bokförråden åt nån annan.
    Ja man ska lyssna på doktorn inte ofta de rekommenderar mer sjukskrivning än patienten själv.
    MallaMojs skrev 2008-04-02 14:29:34 följande:
    Hmm...jag visste att jag inte bara skulle "hoppat på" och sagt ja om 17:e Ska till BVC då ju, ser jag nu när jag tittar i min kalender...
    Det var väl helt rätt inställning att hoppa på! Roligt med positiva människor.-)! det är väl bara till att ändra.

Måste posta!
  • Ma Lu

Åååååååh Jag är stentrött och borde vila men så fort jag lägger mig ner - även om jag pallar upp med kuddar så jag nästan sitter - får jag halsbränna så jag tror jag ska avlida... HATA HALSBRÄNNA!!!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

... fast det är ju inte så att jag direkt klagar

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Mirren

Malu: Tycker också att du ska vila! Å därmed basta. Något bra tips mot halsbränna har jag dock inte.

Maxie: Vi körde aldrig smakisar. Försökte någon enstaka gång och lessnade. Casimir har ätit portioner av vår mat (mixad och med mindre salt) från det att han började äta mat vid ca sex månader. Välling och industrigröt går bort.

C har varit en liten solstråle idag. Igår var han ju inte så solig, han var trött och på dåligt humör. Detta i kombination med att mycket folk och att han dessutom slog sig lite gjorde ju inte saken bättre. Han somnade innan jag hann köra ut bilen från parkeringsplatsen dock.

Zynk: Vad synd om er! Jag märkte inte att Alva var annorlunda än vanligt (förutom att hon ju blivit stora tjejen sedan sist) men efteråt kom jag på att du nog var lite tystare (eller så är det en efterkonstruktion). Hoppas det bara var lite feber.

Fisk: Lider med er! Stackars, stackars Sid. När man såg honom igår såg det ut som han inte hade varit sjuk en enda dag i sitt liv... Skenet bedrar ju som sagt

Kerpet: Stort TACK för igår. Jag tog bara C under armen och gick - och tyckte jag var duktig som klarade det utan några större missöden. (Vi har en ny barnstol). Det var jättegott och trevligt - som vanligt! Nästa gång ska jag försöka att inte beté (hur stavas det?) mig som en gräshoppa.

• zynk
    Ma Lu skrev 2008-04-02 16:15:01 följande:
    ... fast det är ju inte så att jag direkt klagar
    Klaga på! Visst är det hääääärligt att vara gravid ! Det var nån som sa att mandel var bra - minns jag rätt. Kanske Pess som sa ?

Mirren "beté (hur stavas det?) " Visst upptäcker man en massa ord man inte visste att man inte kunde stava till (och HUR bra svenska var det då ?).
    Det är inte så synd om oss. A mår nästan som vanligt fast jag ger Alvedon ibland. Som jag också tänkte att jag inte skulle ge för det där med feber ska ju naturen fixa själv - men oj va pigg A kan bli efter en laddning .

Har inte hunnit med nånting idag . jo plockat ur diskmaskinen och hämtat posten
  • Ma Lu

Jotack, det är ju UNDERBART att vara gravid Denna halsbränna är from hell Jag har knaprat en halv påse mandel snart och inte ens Gaviscon gör någon större nytta idag... Fattar inte. Det bränner så jag mår illa! Jaja, det går väl över... Tänkte jag på skoj skulle göra en liten lista på alla krämpor jag har så att jag kan minnas sen hur jag njöt av graviditeten

• Maxie

Hör du Malu, tror du att du kommer få mindre halsbränna av att jobba? Ytterligare ett argument...

Mirren: Tack för svaret. Hmmm, ja det där med "industrigröt"... Det var faktiskt BVC som rekommenderade oss att börja med det för att sån gröt är berikad med nyttigheter som man inte kan få till hemma. Och gröt var en bra start då vi skulle börja så tidigt som vid 4 månader och ändå gav tillägg. Sen ska vi ge "vit" mat varpå det ska bli "grön".

zynk: nej, det var lite pinsamt att säga vid uppföljningen på mvc att "jag skulle ha gjort som du sa..." Blir det en nästa gång så ska jag definitivt inte böja en lillfingertopp mer än nödvändigt.

• Pess

Maxie, jag tror L var uppe i fullstor storlek gröt på 1,5 vecka Hon tyckte det var så GOTT

• FISK78

Vet ni vad jag har gjort idag då??? JOBBAT, för första gången på ett år så har jag jobbat Det var jätteroligt! Jobbade på en konferens i city, jättekul men vad jobbigt det är! Jag kommer att jobba ca 1 dag/vecka framöver, både extra klirr i kassan och skönt att komma ut och göra något annat än att vara mamma

Sid och Mr D hade haft en jättebra dag Då känns det ännu bättre!!! Tyvärr har Mr D nu blivit sjuk... och ni vet ju hur sjuka männen blir!?!

Japp, för jävligt med ännu en öroninflammation... Dock är han inte så påverkad så det är skönt! Lite skrik och fler uppvaknanden nattetid.

Maxie: vi ökade på grötportionerna snabbt på ca 1 vecka tror jag det var, Sid älskade gröt och fruktpureé så det är nog bara att köra på!

zynk: Så A hade feber igår, tråkigt men skönt att det inte har blivit värre!

Kerpan: Du är ju alltid som att du har druckit MINST ett helrör!!!

• Pess

Har du smygjobbat ? Kul

Gissa vem som håller på att få öroninflammation nu? JAG Har bara haft en enda i livet och då var jag barn....SÅ får jag det NU (Vet inte om jag ska skratta eller gråta) Det spänner på mer och mer och fortsätter det så här får M bunta ihop mig och L och dumpa oss på VC i morrn

Svar på tråden visparnas tråd # 6